Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil ha NES! Var så koselig å spille når jeg var mindre. Jeg fikk prøvd litt i sommer på bursdagen min da ^^

Jeg husker jeg var missunnelig på alle de andre som hadde NES, SNES og i noen tilfeller Sega Mega, da jeg var mindre. Men så kom dagen da jeg "kjøpte" meg Playstation, gjett hvem som var mannen i gata da :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Vil ha NES! Var så koselig å spille når jeg var mindre. Jeg fikk prøvd litt i sommer på bursdagen min da ^^

Jeg husker jeg var missunnelig på alle de andre som hadde NES, SNES og i noen tilfeller Sega Mega, da jeg var mindre. Men så kom dagen da jeg "kjøpte" meg Playstation, gjett hvem som var mannen i gata da :D

Hadde ikke selv (som jeg husker) men satt alltid og spillte med kusina mi (vi var alltid sammen da vi var mindre). :p Var overlykkelig da jeg fikk PS og egen tv på rommet til jul da :p

eg hadde også snes. men mamma ''lånte'' den til noen flykninger :realmad:

Haha, stakkars. :lol:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Er fullt klar over det. Men det blir på en måte som å spise twist med papiret på.

Eller å kjøre bil med en Sega-maskin som de har på bowlinghaller kontra å kjøre ekte bil.

Lenke til kommentar

Jau, grafikken ser mye styggere ut på en monitor enn en TV, fordi TV'n har en slags blur-effekt pga PAL-formatet.

Men noen emulatorer har en emulering av PAL, et slags filter som dekker bildet så det ser ut som på TV.

ZSNES har mange forskjellige filter-moduser, men bare en er særlig brukendes. Uten filter ser alt ut som masse små firkanter istedet for smooth grafikk.

Tastatur er ikke ideellt ift gamepad heller, men man lærer seg fort knappene (sette dem selv er best). Du styrer jo selvsagt ikke noen spill med musa.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg kjøpte meg faktisk en gamepad for bruk av emulatorer. N64, Snes, Nes, sega osv, men feelingen ble alikevel ikke helt den samme. Nostalgien manglet. Men enkelte nostalgikere er vanskelig å blidgjøre uansett ;P

edit: Jøsses. Ny avatar Eplefe.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Det er fordi nostalgi nettop er nostalgi. Minner fra en svunnen tid. Å kjøpe samme konsoll ville heller ikke tilfredsstille deg nå, fordi du nå ser gjennom "magien" og ser hvor latterlig simple spillene var. Og innser at du blir pisslei super mario etter 15 minutter, selv om du kunne spille det i 3 timer i strekk for 20 år siden.

Nostalgi bør få være nostalgi..jeg spilte masse gamle C64-spill om igjen, men syns nesten ingen var noe tess lengre, selv om jeg elsket dem som barn. Som barn har vi mye vanskeligere for å gi opp når vi dør om og om igjen. Men som voksne blir vi bare frustrert som pokker og slår av. Og spillene VAR 100 ganger vanskeligere før.

Men historiebaserte spill som Chrono Trigger er fortsatt bra, det har jeg spilt i mange timer (helt til savegamet forsvant plutselig).

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ja du sier noe Bytex. Man vil nok aldri få gjennoppleve den samme gleden over å omsider få hoppe rundt i støvelen i SMB3, som da man var liten. =)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...