Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Wæææh! Det betyr vel ikke at Top Gear er ferdig på BBC?

Nei, ikke så vidt jeg kan se så ingen grunn til bekymring riktig enda.

Bare Hollywood som ikke klarer å komme på egne idèer så de kjøper bare konsepter fra andre...se bare TV2. Nårtid hadde TV2 et originalt program som de ikke har stjelt fra et annet nettverk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har alltid sett for meg at jeg skal få minst to barn før jeg er 30. Jeg fyller 27 i år og føler meg på langt nær til å få barn med det først.

Kanskje jeg må slå til med tvillinger noen dager før 30 års dagen? ;)

Og en annen ting, kan man egentlig bli klar for å få barn? De vennene jeg har som har unger mener det passer aldri, så det er egentlig bare å kjøre på. (Med forebehold om fast forhold, jobb, sted å bo, etc.)

Som jeg sa i den forrige posten, det er ikke viktig om du er "klar for" det, for det er alltid noe man kan finne som er i veien, uansett. Det er om du ønsker barnet eller ikke. :wee:

Lenke til kommentar
Og en annen ting, kan man egentlig bli klar for å få barn? De vennene jeg har som har unger mener det passer aldri, så det er egentlig bare å kjøre på. (Med forebehold om fast forhold, jobb, sted å bo, etc.)
Man er ALDRI klar for å få barn. Det kommer like overmannende på alle. Man kan ikke forberede seg. Me ndu kommer heller aldri til å angre et sekund. Selv så tror jeg midten av 20årene er den beste tid å få unger på. Da vet man at man har energien som kreves helt frem til de blir gamle nok til å flytte hjemmefra og generasjonskløften blir ikke like ille som de som får barn i 45års-alderen
Lenke til kommentar
Det er jo det som er det viktigste, uansett hvordan man snur på det. Ikke om man er klar for det eller om livet ditt er klar for det, men om du ønsker dette barnet inn i verden eller ei.
Ja. Men enkelte rammer kan det jo være en fordel å ha på plass. Det ville jeg hatt i hvert fall.

Jeg har alltid sett for meg at jeg skal få minst to barn før jeg er 30. Jeg fyller 27 i år og føler meg på langt nær til å få barn med det først.

Kanskje jeg må slå til med tvillinger noen dager før 30 års dagen? ;)

27 var en grense jeg satte en eller nnen gang noen absolutt skulle prate om fremtidsplaner. Tviler sterkt på at jeg får barn så tidlig egentlig.
Lenke til kommentar
Vel...en får jo noen mnd å forberede seg på da (etter det jeg har hørt fra jungeltelegrafen :p), det er nok det som berger de fleste med mindre det er planlagt.
Gud bedre, jeg klarer ikke å stoppe og åpne WinAmp, bare for å komme på at jeg ikke har noen hdd med musikk.

Jeg tror ikke jeg overlever :|

Herregud da menneske, ta deg sammen. Shit happens.

Lenke til kommentar
Det er jo det som er det viktigste, uansett hvordan man snur på det. Ikke om man er klar for det eller om livet ditt er klar for det, men om du ønsker dette barnet inn i verden eller ei.
Ja. Men enkelte rammer kan det jo være en fordel å ha på plass. Det ville jeg hatt i hvert fall.

Tviler sterkt på at jeg får barn så tidlig egentlig.

Rammer som fast forhold (eventuelt spermdonor om du ikke har noen interesse av et fast forhold [med en av motsatt kjønn?]), jobb, bosted osv. er viktig, uten tvil, ja. Nå var ikke jeg det døyt seriøs med å bli gravid sånn NÅ, men jeg fikk da i gang en diskusjon.

Jeg liker ikke tanken på en generasjonskløft. Heller barn et år "for tidlig" enn to år "for sent". Barna dine har lettere til å relatere til deg om du er nærmere dem i alder enn 30-35+ år eldre.

Lenke til kommentar
Enig. Norrøne guttenavn er veldig fint:) Men jentenavnene svinger ikke like mye.

Nei, der er jeg helt enig. Navn som Frigg, Nanna og Skadi er ikke akkurat det jeg forbinder med fine jentenavn. Men så er jo Idun navnet på en norrøn gudinne.

Jojo, men vil du kalle opp barnet ditt etter en ketchup?

Lenke til kommentar
Rammer som fast forhold (eventuelt spermdonor om du ikke har noen interesse av et fast forhold [med en av motsatt kjønn?]), jobb, bosted osv. er viktig, uten tvil, ja. Nå var ikke jeg det døyt seriøs med å bli gravid sånn NÅ, men jeg fikk da i gang en diskusjon.

Jeg liker ikke tanken på en generasjonskløft. Heller barn et år "for tidlig" enn to år "for sent". Barna dine har lettere til å relatere til deg om du er nærmere dem i alder enn 30-35+ år eldre.

Jeg prøvde å få opp temperaturen i diskusjonen med "hvis du har lyst..." men du bet jo ikke på. :(
Lenke til kommentar

Enig. Norrøne guttenavn er veldig fint:) Men jentenavnene svinger ikke like mye.

Nei, der er jeg helt enig. Navn som Frigg, Nanna og Skadi er ikke akkurat det jeg forbinder med fine jentenavn. Men så er jo Idun navnet på en norrøn gudinne.

Jojo, men vil du kalle opp barnet ditt etter en ketchup?

Han vil jo kalle det opp etter den norrøne gudinna, ikke ketchupen. :p

Lenke til kommentar
Så søtt. :)

Men det er jo faktisk et viktig poeng, lille venn.

I'm cuuuuute. :D

Jeg kjedet meg. Ville skape litt liv. ^^ Tenkte du kunne hinte til at jeg var kjedelig eller trangsynt eller noe, så kunne jeg beskylde deg for å tenke på egne lyster og ikke et kommende barns ve og vel, og så kunne vi kranglet i 20min mens folk heiv seg på diskusjonen. :p

Lenke til kommentar
Uff, det minner meg om sånne Date My Mom-mammaer. Skumle skapninger ...

Haha, de virker da til å relatere godt til barna sine de da? :p

EDIT: Frøydis er et veldig fint jentenavn. Som er norrønt og, liksom.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Som jeg sa i den forrige posten, det er ikke viktig om du er "klar for" det, for det er alltid noe man kan finne som er i veien, uansett. Det er om du ønsker barnet eller ikke. :wee:

Jeg skrev en edit på det. Godt svart! :)

Man er ALDRI klar for å få barn. Det kommer like overmannende på alle. Man kan ikke forberede seg. Me ndu kommer heller aldri til å angre et sekund. Selv så tror jeg midten av 20årene er den beste tid å få unger på. Da vet man at man har energien som kreves helt frem til de blir gamle nok til å flytte hjemmefra og generasjonskløften blir ikke like ille som de som får barn i 45års-alderen

Tror du har rett i det. Jeg har selv unge foreldre, noe jeg setter veldig pris på. (Ikke dermed sagt at eldre foreldre er dårligere foreldre).

Jeg jobber i barnehage og får på en måte min dose med barn. Men det er jo de dagene det river ekstra i eggstokkene og jeg gleder meg til jeg selv blir mor. ;)

Jeg har alltid sett for meg at jeg skal få minst to 27 var en grense jeg satte en eller nnen gang noen absolutt skulle prate om fremtidsplaner. Tviler sterkt på at jeg får barn så tidlig egentlig.

Det er vanskelig å planlegge framtida, men vet jo aldri hva morgendagen vil bringe. For noen år siden f.eks, var jeg veldig klar for barn. Men så viste det seg at etter noen år at jeg og han jeg bodde sammen med, slettes ikke passet sammen som kjærester. Sånn sett er jeg veldig glad han slettes ikke var klar for barn på den tiden. :)

]Vel...en får jo noen mnd å forberede seg på da (etter det jeg har hørt fra jungeltelegrafen :p), det er nok det som berger de fleste med mindre det er planlagt.

He he.. Ja, du har nok rett i det. Spes. hvis man har noen faste rammer rundt seg. Så hvis det skulle skje at jeg ble gravid nå, så hadde vel ikke jubelen stått i taket de første dagene. Men etter hvert som man venner seg til tanken så hadde det nok gått bra lell... :)

Lenke til kommentar
I'm cuuuuute. :D

Jeg kjedet meg. Ville skape litt liv. ^^ Tenkte du kunne hinte til at jeg var kjedelig eller trangsynt eller noe, så kunne jeg beskylde deg for å tenke på egne lyster og ikke et kommende barns ve og vel, og så kunne vi kranglet i 20min mens folk heiv seg på diskusjonen. :p

Og halvparten av de som postet var sånn "NgZ har rett MEN!!! Eplefe har et poeng hun og"-postere. Jaa, jeg ser det for meg.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...