Ballus Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Noen her som kan har nynorsk som "morsmål" som kan se over en aldri så liten novelleanalyse? Hvordan fikk du til den? Lenke til kommentar
Jugend Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Noen her som kan har nynorsk som "morsmål" som kan se over en aldri så liten novelleanalyse? Hvordan fikk du til den? aiai, en aldri så liten trykkleif Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Noen her som kan har nynorsk som "morsmål" som kan se over en aldri så liten novelleanalyse? Hvordan fikk du til den? Everytime you "can has", God kills a lolcat. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Må ha! Endret 16. november 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Nynorsk er elsk. Nynorsk er like elsk som vennesladialekt. Nei da. Det er ikke noe galt med nynorsk. Det gale er at vi har to målformer. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Nei da. Det er ikke noe galt med nynorsk. Det gale er at vi har to målformer. Hva er galt med mangfold? Må alt være så strømlinjeformet og enkelt? Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Lars, leenk to site? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Lars, leenk to site? Gooooooooooooooooooogle. http://www.thinkgeek.com/tshirts/popculture/a359/ Lenke til kommentar
aspic Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Uansett, om noko skal vekk så stemmer eg for bokmål. At folk må lære bokmål på skulen, er ein skam Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Nei da. Det er ikke noe galt med nynorsk. Det gale er at vi har to målformer. Hva er galt med mangfold? Må alt være så strømlinjeformet og enkelt? Tja, jeg synes bare det er unødvendig å måtte lære to målformer. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å bare ha nynorsk. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hmm, noen som vet om et ATX hovedkort passer i et BTX kabinett? Med skruene til hovedkortet, osv. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Nå har jeg vært og sett Quantum Of Solace. Anbefales. Jeg begynte å gjespe halvveis... x) Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Tja, jeg synes bare det er unødvendig å måtte lære to målformer. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å bare ha nynorsk. Da høres det ut som du er mot sidemål i skolen heller enn to målformer? Lenke til kommentar
Jugend Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Igjen, tilbake til der hvor vi startet. Noen som kan hjelpe en stakkars 1. klassing med sin novelleanalyse på nynorsk? Lenke til kommentar
binko Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg mener, med min kanskje over gjennomsnittet brede Vestfolddialekt, at bokmål bør ikke være et eget, ressurskrevende fag på skolen. Hvor mange av de som har blodfast bokmålpudding-dialekt skjønner IKKE nynorsk? Forskjellen er tross alt ikke så stor at det er verdt å trekke ned på karaktergjennomsnittet landstrakt. Nynorsk -> bokmål kan jeg ikke uttale meg om, underforstått nok. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Igjen, tilbake til der hvor vi startet. Noen som kan hjelpe en stakkars 1. klassing med sin novelleanalyse på nynorsk?Tydeligvis ikke. Now GTFO or post some nudes! Endret 16. november 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hvor mange av de som har blodfast bokmålpudding-dialekt skjønner IKKE nynorsk? Selv om man ikke har skriftlig nynorsk så bør det uansett være lesing av nynorsk-tekster med det mål å lære og skjønne nynorsk. Slik man har med gammelnorsk og de andre skandinaviske språkene i dag. Det er faktisk en del østlendinger som har problemer med å skjønne nynorsk etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 NRK2 anbefales for en god latter akkurat nå. Det må være noe av det særeste jeg har sett på lange tider faktisk. Lenke til kommentar
Jugend Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 NRK2 anbefales for en god latter akkurat nå. Det må være noe av det særeste jeg har sett på lange tider faktisk. Hva går der da? For oss som ikke har nrk2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg