Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha det i bakhodet, stort sett varierer det etter dagsformen. For øyeblikket ser jeg frem til Ong Bak 2 og litt lettbeint Muay Thai kick ass. Noen anbefalinger innen liknende lettbeint asiatisk action?

Nei, huff, jeg burde vel ikke meldt meg frivillig som pro her, jeg liker å tro at jeg kan mer enn jeg kan (?). Jeg liker denne innen det asiatiske, men uansett, alle filmene med mer enn karakter 7 på denne lista anbefales.

Den asiatiske filmen jeg nevnte er overhodet ikke ninja-film btw, jeg følte bare jeg måtte svare halveis på det du lurte på. Lol.

Hvilke sjangre/filmer liker du best selv? Ofte har man gravd mye dypere innen de sjangrene man liker best. Selv er jeg relativt fersk på asiatisk action av nevnte type, og har bare fått med meg Ong Bak, Tom yum goong, og Chik yeung tin si til nå. Boksuneun naui geot skal sjekkes ut, forhåpentligvis ligger den i samme gate.

Forøvrig har jeg sett mesteparten av filmene på den sistnevnte listen, men mesteparten er jo svært belyste filmer som de fleste har fått med seg en eller annen gang uansett. Forrest Gump har jeg dog til gode å få med meg, det samme gjelder Pulp Fiction. Begge er jo filmer som "alle" har sett og som havner relativt høyt på alle lister.

Det er greit å koble av med hjernedød action av og til, og Hollywood blir ofte litt for stereotypisk. Filmer som Ong Bak og Banlieue 13 står for seg selv hva gjelder uhøytidelig knus, krasj og heftige øyeblikk på film.

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Jeg liker alle sjangere, og det meste kommer vel godt fram i listen (min vote history). Jeg er mest fan av episke dramer som The Godfather og The Deer Hunter, men kan også like en morsom actionfilm, samtidig som jeg også ser russiske filosofi-filmer (OK, jeg har bare sett én, men den rocker.) Boksuneun naui geot (eller Sympathy for Mr.Vengeance som kanskje er lettere å huske) er ikke i samme gate som de nei, hvis du tenker på sjangeren. Men den er et fint eksempel på at asiaterene har tatt seg opp kraftig og er nå nesten på høyde med Hollywood. Filmen er veldig kunstnerisk og teknisk bra.

Pulp Fiction og Forrest Gump er veldig godt likt ja. Forrest er en koselig, men dramatisk beretning du bør se, men setter klart Pulp høyere. Pulp Fiction er utrolig stilfull og smart og herlig, og når rulleteksten kommer på skjermen så angrer du ikke. Se den så fort du kan.

Det er digg å koble av <3

Endret av Skagen
Unødvendig quoting.
Lenke til kommentar
Yeah, man må ha LITT skills. Men jeg kommer ikke videre med akkurat denne. Vanligvis er de lettproduserte, men denne har jeg jobbet med i noe som nærmer seg et år.
Hey, I haz skillz. Sier vi. Må vel øve opp sjangeren litt, men det går nok. Får bare lese meg litt opp. :wee:
Lenke til kommentar

Tarantino fails. Det ble ekstra tydelig da han samarbeidet med Rodriguez i Grindhouse, hvor Rodriguez lagde herlige Planet Terror, mens Tarantino nok engang kom med en 80% "random bullshit dialogue"-film.

Utrolig at det er så mange som liker hans arbeid. Får jo det samme ut av en episode Gossip Girl og Dawson's Creek (no offence til dere som liker seriene).

Pulp Fiction har jo en del fete sitater, og til del morsom handling, men herregud så oppskrytt fyren er.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Pulp Fiction ligger i haugen med andre filmer jeg vet jeg må se men som jeg har forsømt alt for lenge. Jeg skal flytte den øverst, så får vi se hva jeg har gått glipp av. Det er ikke mer enn et par måneder siden jeg fikk med meg både Fight Club og Scarface, filmer som jeg har utsatt fordi jeg vet de er bankers uansett. Du nevner Stalker og jeg ser det sjunde inseglet på listen også, så det er tydelig at du har gitt imdb top250 et forsøk. =) Jeg kan i så måte anbefale The Elephant Man fra nevnte liste, da den ikke er å finne blant din. Jeg tror virkelig den vil falle i smak!

Lenke til kommentar
Pulp Fiction ligger i haugen med andre filmer jeg vet jeg må se men som jeg har forsømt alt for lenge. Jeg skal flytte den øverst, så får vi se hva jeg har gått glipp av. Det er ikke mer enn et par måneder siden jeg fikk med meg både Fight Club og Scarface, filmer som jeg har utsatt fordi jeg vet de er bankers uansett. Du nevner Stalker og jeg ser det sjunde inseglet på listen også, så det er tydelig at du har gitt imdb top250 et forsøk. =) Jeg kan i så måte anbefale The Elephant Man fra nevnte liste, da den ikke er å finne blant din. Jeg tror virkelig den vil falle i smak!

Stalker er digg! Skal selvfølgelig gi Elefantmannen en sjanse. Har ikke sett alle filmer ennå vetu, jeg er kun 15 (ok da, 16 om 4 dager..) så jeg har fortsatt MASSE jeg ikke har sett, men heeldigvis har jeg fått med meg mye av det som regnes for å være bra, men jeg driver og står på, så det går fremover. Hehe.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår meget sterkt, Toro Pølsegryte (400g), også kjøpe en pakke grillpølser eller annen type pølse. Varme opp i 2-3min i mikroen, så ha i de ekstra pølsebitene og varme det i 2 minutter til. Toppes med litt salt og pepper.

Glimrende og fantastisk mettende måltid.

Lenke til kommentar

Katten min drikker saft til frokost, og har glass som han putter i ræva som han tørker seg med bestefars tannkrem

BH'en til safta til Gunnar med hatten med kattefjernkontroll, batteriene oppe i ræva

WHHEERREEE DIIDDD III GGOOO WRRROOONGGG?? Bestefars kattesokker

Quotes jeg fikk fra en IRL venn i går kveld! :lol:

EDIT: ble sent som voiceclips over msn. lo meg til tårer

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...