Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg si det ganske klart og tydelig:

BACKUP!

Hvis du har en slik samling så TA BACKUP. Ta backup av bilder,musikk og alt annet viktig som vil ta mye tid å erstatte.

Det du gjør nå er å finne deg et guide/system for backup og begynner å BRUK DET!

Lenke til kommentar

Mikkel, da er jeg avhengig av å aksessere disken.

Aalton, hver sin mening.

Musikk = life.

Det er musikk samlet opp i over et tiår.

Mye er lastet ned, og det meste kan så klart lastes ned igjen (det bare tar meg et par år), men mye er rippet fra CD-er og LPer og slikt som jeg ikke har lenger også, samt fikset på LAN og det er mange sjeldne godsaker som for øyeblikket lever i hiatus.

Lenke til kommentar
La meg si det ganske klart og tydelig:

BACKUP!

Endelig en som har skjønt det, selv har jeg ikke tatt noe særlig backup annet enn å brent filmer og musikk til DVDer og jeg klarer meg med det i allefall foreløpig

Mikkel, da er jeg avhengig av å aksessere disken.

Nei, ikke med GetData back, skulle gå selv om du ikke finner den i diskbehanding

Lenke til kommentar

b-real, som NgZ sier, dyre greier.

Jeg burde så klart hatt backup, men da trenger jeg også flere HDDer, evt. en server stående. Eller kanskje best, et serverrom med et kjøleskap fylt med tapes.

Men jeg har ikke plass til serverrom eller server på de 25 kvadratmetrene jeg har, som allerede er ganske overfylt med stæsj allerede.

edit: Mikkel, sist jeg brukte GetData back, fikk jeg masse halvhjertede filer som ikke fungerte i det hele tatt.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Aalton, hver sin mening.

Musikk = life.

Det er ikke det jeg tenkte på.. Men å sende en disk til å repareres for mange tusen er ikke verdt det. :)

Musikk er noe jeg ikke klarer meg uten, men om ting går til helvette så begynner jeg bare på nytt. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...