Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Døgning funker stort sett dårlig har jeg erfart (etter MANGE overganger fra nattskift til dagskift på jobb). Uansett hvor mye kaffe og Cola man dytter i seg, blir kroppen utmattet og du vil føle deg helt apatisk og giddalaus. Ikke gidde å spille dataspill, ikke gidde å se på TV, ingenting.

Man MÅ få seg noen timer søvn, ellers er hele uka etter ødelagt. Det du skal gjøre er å sette på vekkeklokka mye tidligere enn vanlig, f.eks. kl 12 hvis du legger deg kl 08. Så tvinger du deg opp da, tar en tur ut, og tvinger deg til å sitte våken til i 19-tida på kvelden. Hvis du døgner vil du bli stuptrøtt i 11-12 tida, og ende opp med å finne senga og våkne kl 21 på kvelden helt i ørska.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Samma hvor mye du dytter i deg av kaffe og cola så blir du fucked. Cluet er og ha noe og gjøre. Dra ut, heng med venner osv osv.

Sitter du foran pcen så får hjernen din det for seg at "det går greit og sove en time eller to". Og da våkner du, som Bytex sier i 9 tiden på kvelden og ikke skjønner en drit.

Eneste positive med det er at du har godt grunnlag for og døgne natta som kommer, men du er fortsatt fucked :p

Lenke til kommentar
En kompis av meg fant ut (og beviste) at det er en god ide å snu døgnet helt, altså sove rett etter skolen, våkne på kvelden og ha fritid på natta, og helt våken og klar på skolen dagen etterpå.

Har prøvd dette et par uker selv, og jeg kan bekrefte at det funker- men guuud for et jævlig TAMT liv. Ikke en dritt som skjer midt på natta!

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Jeg har gjort dette mange ganger Arinomi. Har også døgnet, men det er ikke lurt. Du ender opp med å snu døgnet en dag eller to, men fortsatt føle deg konstant trøtt og uopplagt og ha søvnproblemer på natta. Metoden som virker best for meg er å tvinge meg opp mange timer før jeg pleier å stå opp når jeg jobber nattskift (står stort sett opp i 18-tida da). Hvis jeg tvinger meg opp kl 13 f.eks., er jeg trøtt hele ettermiddagen, og legger meg kl 19-20 og sover til morgenen.

Da går det fint. Men hvis jeg ikke har sovet i det hele tatt et helt døgn eller mere, er det umulig å få til noe skikkelig.

Da går man bare rundt i ørska hele helga. Er heller ikke bra å bare drikke væske, må få i seg frukt og annen mat også.

I jobben min bytter vi skift hver uke, fra dag til kveld til natt til dag igjen, med fri fredagene på kveld og nattskift.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Seriøst, steffy. Jeg tror du har mer klær enn meg, faren min og broren min tilsammen allerede.

Sannsynligvis. Jeg pleier å gå med alt sammen i strekk, for deretter å vaske klær i 4 dager. Jeg skal ihvertfall ha følgende:

Ny jakke, helst

1226530635474ej1.th.jpgthpix.gif

Evt:

1225910108877gq5.th.jpgthpix.gif

Nye sko, minst et par som ligner på disse og noen boots i tillegg som jeg ikke har bilde av:

conversehundredie0.th.jpgthpix.gif

Kanskje sånne sko, ihvertfall en slik bukse. Min sånn glinser ikke:

photolarge29524ww7.th.jpgthpix.gif

Får ikke nok klokker. Fun!

monarchycollectionunionmr1.th.jpgthpix.gif

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...