Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg var syk i dag og i går, og da kom pappa hit til Lødingen med matvarer og medisin :wee:

Og så tok han oppvasken og støvsugde stua mi :p

Hvorfor gjør ikke pappaen min sånn?

Nå har jeg vært syk i tre dager, og det blir bare mer og mer rotete her. :huh:

Kan forklares med at jeg sa til han tidligere hvor lite penger jeg hadde, grunnet en blings i budsjettet. :wee:

Lenke til kommentar
Fuck ! Kjøpte meg en boks import cola. Cherry Coke . Den smakte faen meg likedan som Dr.Pepper. bare at Dr.Pepper er mye kraftigere i smaken . damn soap taste

Skuffa :(

Dr. Pepper er faen meg noe av det verste jeg har smakt. Jeg blir kvalm av tanken.

Lenke til kommentar
Jeg var hos legen i dag. Det viste seg at jeg sannsynligvis ikke har kyssesyken (heldigvis), men at jeg har en bakterieinfeksjon i halsen, bedre kjent som halsbetennelse. En liten penicilinkur på en ukes tid fisker det.
Det er jo litt fint å tenke på at hadde man levd før WW2 ville man ikke fått penicilin for halsbetennelsen og mest sannsynlig blitt kjempesyk/dødd. I dag betaler vi 200 kr i egenandel og popper et brett piller så er vi tilbake i vigør. Man må jo elske menneskeheten av den grunn alene.
Lenke til kommentar
Om du vil gjøre deg forstått i fremtiden så må du lære deg å bruke riktige tegn. Punktum, komma og liknende er viktige. Det samme er majuskler i begynnelsen av en setning. *gozepå*

For å være helt ærlig så suger jeg i rettskriving og til tider syns jeg det er flaut. Jeg ser som oftest feilene mine, men klarer ikke å peke på nøyaktig hva det er:S

Tror det har noe med den ufattelige gode skolegangen min.

Derfor jeg bruker ........ ofte, da kan jeg "gjemme" litt av feilene. Selv om det slår andre veien igjen.

Det var til meg Kentern, jegsugerirettskriving

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Jeg var hos legen i dag. Det viste seg at jeg sannsynligvis ikke har kyssesyken (heldigvis), men at jeg har en bakterieinfeksjon i halsen, bedre kjent som halsbetennelse. En liten penicilinkur på en ukes tid fisker det.
Det er jo litt fint å tenke på at hadde man levd før WW2 ville man ikke fått penicilin for halsbetennelsen og mest sannsynlig blitt kjempesyk/dødd. I dag betaler vi 200 kr i egenandel og popper et brett piller så er vi tilbake i vigør. Man må jo elske menneskeheten av den grunn alene.

Ikke sant. Hadde jeg fått halsbetennelse for 70 år siden, hadde jeg blitt livredd. Når jeg fikk vite i dag, hevet jeg litt på skuldrene og tenkte "ja ja". Og den kostet ikke 200 kr en gang. Jeg måtte ikke ut med mer enn en 50-lapp.

Lenke til kommentar
Om du vil gjøre deg forstått i fremtiden så må du lære deg å bruke riktige tegn. Punktum, komma og liknende er viktige. Det samme er majuskler i begynnelsen av en setning. *gozepå*

For å være helt ærlig så suger jeg i rettskriving og til tider syns jeg det er flaut. Jeg ser som oftest feilene mine, men klarer ikke å peke på nøyaktig hva det er:S

Tror det har noe med den ufattelige gode skolegangen min.

Derfor jeg bruker ........ ofte, da kan jeg "gjemme" litt av feilene. Selv om det slår andre veien igjen.

Det var til meg Kentern, jegsugerirettskriving

En av de beste måtene å lære seg å skrive riktig på, er å skrive mye. Jeg prøver å skrive så korrekt jeg kan hele tiden. I meldinger, når jeg skriver notater og på forumet. Jeg kan takke forumet for at jeg skriver så korrekt som jeg gjør og at jeg har såpass stort ordforråd.

Edit: Sorry for dobbeltpost. Den funskjonen som gjør at dette innlegget automatisk skulle blitt redigert inn i det forrige funker ikke alltig som det skal.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Kalles vel for shorthand på engelsk. Har vært i bruk siden 1800-tallet i forskjellige former. Den vanligste formen ser ut som masse krølletegn og kurver. Det er sånn at hvert ord har sitt eget tegn på ett vis, så journalister skulle greie å skrive ned et helt intervju mens de intervjuet før båndopptaker var oppfunnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shorthand

Mina Harker i Bram Stoker sin Dracula-bok (1897) skriver notatene sine i shorthand.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg har et eget språk jeg bruker når jeg tar notater. Lærte det da vi lagde avis, er faen umulig å følge folk du intervjuer når du skal ta notater samtidig.

Jeg husker når jeg ble intervjuet av Vårt Land. Jeg var sikker på at jeg måtte snakke sakte og ta masse ting om igjen, men vi var fem folk som snakket i vanlig tempo og journalisten skrev som bare faen. Må si jeg ble litt imponert.

Lenke til kommentar
Kalles vel for shorthand på engelsk. Har vært i bruk siden 1800-tallet i forskjellige former. Den vanligste formen ser ut som masse krølletegn og kurver. Det er sånn at hvert ord har sitt eget tegn på ett vis, så journalister skulle greie å skrive ned et helt intervju mens de intervjuet før båndopptaker var oppfunnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shorthand

Mina Harker i Bram Stoker sin Dracula-bok (1897) skriver notatene sine i shorthand.

Det er pretty much like it, ja.
Jeg husker når jeg ble intervjuet av Vårt Land. Jeg var sikker på at jeg måtte snakke sakte og ta masse ting om igjen, men vi var fem folk som snakket i vanlig tempo og journalisten skrev som bare faen. Må si jeg ble litt imponert.
Er ikke lett, egentlig. Foretrakk da vi brukte båndopptakeren, men vi fløy jo rundt hele sentrum fordelt på en uke og hadde bare nok båndopptakere til halvparten, så av og til må man bare gjøre en innsats.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...