Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

lolwut?

Det er jo strengt talt bare å sette opp en tunnell da, men det er jo ikke helt stuerent å drive å omgå sperrer.

Lyst å fortelle åssen setter opp en tunnel? jeg er ikke elev. jeg er it-ansvarlig, og det er noe jeg aldri har lært eller gjort. :S

U wanta me to teach u leet haxor skillzor?

Her kan du lese litt om det. http://en.wikipedia.org/wiki/Tunneling_protocol

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lolwut?

Det er jo strengt talt bare å sette opp en tunnell da, men det er jo ikke helt stuerent å drive å omgå sperrer.

Lyst å fortelle åssen setter opp en tunnel? jeg er ikke elev. jeg er it-ansvarlig, og det er noe jeg aldri har lært eller gjort. :S

U wanta me to teach u leet haxor skillzor?

Her kan du lese litt om det. http://en.wikipedia.org/wiki/Tunneling_protocol

Hørtes ut som en morsom idè.

Btw, noen som vet om noen hax0rs konferanser i vårt vakre Norge?

Trenger litt skillz. :whistle:

Lenke til kommentar
Btw, noen som vet om noen hax0rs konferanser i vårt vakre Norge?

Trenger litt skillz. :whistle:

Ser ut som at du burde lære deg å bruke google før du prøver å lære deg "hacking": IJFGI.

Google er overrated iblant. =)

Ble riktignok spammed av læreren min.

"fra nå av er google bestekompisen din. Bruk det på prøver osv osv osv"

Inntil gruppa mi fikk flere teite failz av å bruke svarene som var "pålitelige" -.-"

Ble bare skeptisk :p Though, bruker det titt og ofte til alt mulig annet :p

Lenke til kommentar
Litt skremmende kunnskaper på it-ansvarlige folk her. Til og med jeg som datanoob kan det der.

Jeg har ikke fått inntryk av det er "overflod" av "it-ansvarlige", så de fleste bedrifter/skoler tar inn alt og alle bare for at systemet skal gå rundt. Du behøver ikke å vite noe om tunneling, så vidt jeg vet, med mindre du skal jobbe med typ VPN og Citrix (noe en del skoler har, but still). Du skal kunne basic "drifte ting" for å være it-admin nå til dags. Så spørs det jo hvor det er og :/ (skole eller en giga bedrift).

Lenke til kommentar

Man lærer ikke så mye om hacking og tunneling på skolen nei. Tho har vi hatt litt om tunneling.

Eller egentlig ikke, men i oppgaver der vi f.eks skulle sette opp nettverk i bedrift og ordne slik at folk kommer inn på nøyaktig samme ting hjemme. VPN hvis jeg ikke husker så utrolig feil.

Var ikke akkurat mye vi gikk igjennom dette. Og jeg angrer bittert på at jeg ikke foreslo å gå igjennom det ><

Lenke til kommentar
Man lærer ikke så mye om hacking og tunneling på skolen nei. Tho har vi hatt litt om tunneling.

Eller egentlig ikke, men i oppgaver der vi f.eks skulle sette opp nettverk i bedrift og ordne slik at folk kommer inn på nøyaktig samme ting hjemme. VPN hvis jeg ikke husker så utrolig feil.

Var ikke akkurat mye vi gikk igjennom dette. Og jeg angrer bittert på at jeg ikke foreslo å gå igjennom det ><

yupp, VPN er en rimelig fin ting å ha i ermen :) Dog, jeg kan det ikke, så det må læres ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...