Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eplefe og fargoth: Kan si meg enig om det generelle nivået på engelsk i Norge. Når jeg leser engelsktekstene mine fra videregående ser jeg hvor elendig nivået egentlig var der, og jeg kan ikke påstå at jeg har blitt mye bedre siden da.
Altså, det er vel ikke det skriftlige det står på, der er det faste regler etc., men det er ikke uten grunn at uttrykket "skoleengelsk" har dukket opp i språket vårt.

Kan du definere skoleengelsk?

"Where can I find Hotel Mordi"?

Lenke til kommentar
Eplefe og fargoth: Kan si meg enig om det generelle nivået på engelsk i Norge. Når jeg leser engelsktekstene mine fra videregående ser jeg hvor elendig nivået egentlig var der, og jeg kan ikke påstå at jeg har blitt mye bedre siden da.
Altså, det er vel ikke det skriftlige det står på, der er det faste regler etc., men det er ikke uten grunn at uttrykket "skoleengelsk" har dukket opp i språket vårt.

"I am a youth from Norway. In my spare time I am enjoying football, friends and movie."

Lenke til kommentar
Uff så kjedelig du er nå "Vær Ekte", det er jo så "riktig" svart :cry:
HVordan skulle en svart da?

Jeg kommer fra en fiskefamilie. Har fisket siden jeg var 4år. Og blir fornærmet når folk påstår\tror de er flinke fiskere etter å dra iland en sei.

(dette var en spøk btw,fisker pent lite)

..Men får forsatt fram et godt poeng mann...
Lenke til kommentar

God engelsk:

- Bra ordforråd

- Fornuftig setningsoppbygging

- Nogenlunde bra uttale

Mange (inkl. meg) gjør det dårlig på ordforråd. Det gjør at mengden tilgjengelige synonymer blir lavt, og dermed kan setninger fort bli ensformige. I blant er det også flere ord med nesten samme betydning, da kan det være vanskelig å finne ut hvilket ord man skal bruke. Eks: dash, dart, sprint, bolt. (Mulig disse faktisk betyr nøyaktig det samme også, jeg vet ikke)

Lenke til kommentar
Problemet med det der, Zlatzmann er vel heller at man er vant til norsk der selve språket er ganske fattig, og da er det lett for å glemme at engelsk er mye mer mangfoldig.

Et mye større problem er at nordmenn gjør norsk fattig med sitt eget begredelige ordforråd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...