Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg føler jeg har lov til å bli fornærmet når folk påstår/tror de er like flinke i engelsk som det jeg er. Jeg har hatt undervisning skriftlig og muntlig siden jeg var syv år, og før det lærte jeg en del hjemme, parallelt med norsk.
Jaok, du er supermesteren i engelsk. All hail to da chief :ermm:

Edit: Er litt sånn.."jeg skryter ikke, jeg er bare best" :wee:

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Jeg føler jeg har lov til å bli fornærmet når folk påstår/tror de er like flinke i engelsk som det jeg er. Jeg har hatt undervisning skriftlig og muntlig siden jeg var syv år, og før det lærte jeg en del hjemme, parallelt med norsk.

Kred!

Edit:

Og - jeg bare lurer - hvem har sagt de er like flink som deg i engelsk? Ingen som jeg ser - det eneste konstaterte i diskusjonen her er at jo - man lærer faktisk engelsk når man spiller spill hvor en dialog normalt sett går i engelsk. Og hvordan definerer dere god engelsk? Stor "I" og stor bokstav etter punktum?

Endret av zennox
Lenke til kommentar
Jaok, du er supermesteren i engelsk. All hail to da chief :ermm:

Edit: Er litt sånn.."jeg skryter ikke, jeg er bare best" :wee:

Har du et problem med det? Hail Eplefe

Hvis noen har hatt undervisning i det flere år enn de åra man har på skolen så er det ikke umulig at personen er bedre i engelsk.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Jeg liker å tro at jeg ikke er så verst når det gjelder skriftlig engelsk. Men jeg kan ikke snakke engelsk. Får umiddelbart jernteppe, så jeg greier ikke lete frem de riktige ordene, uttalen er forferdelig og det er så monotont at det sikkert høres ut som om jeg leser høyt.

Lenke til kommentar

Å ja? Jeg leser ordbøker for MORO SKYLD!

Endret av Bramle
Lenke til kommentar
Spørs vel det. F.eks. en liten slurvefeil i matte, får stort sett konsekvenser for resten av stykket. Da er det nødvendig å påpeke feil. Selv om det fører til at læreren misliker deg i to år etterpå :ermm:

Mattefeil er det greit å rette opp ja. Har ikke hatt problemer med mine lærere når det gjelder det personlig.

zennos: Situasjonsavhengig. Er det konsekvent vranglære kan det være greit å si fra på en høflig måte. Er det enkeltfeil kan man la de stå.

Eplefe og fargoth: Kan si meg enig om det generelle nivået på engelsk i Norge. Når jeg leser engelsktekstene mine fra videregående ser jeg hvor elendig nivået egentlig var der, og jeg kan ikke påstå at jeg har blitt mye bedre siden da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jeg kommer fra en fiskefamilie. Har fisket siden jeg var 4år. Og blir fornærmet når folk påstår\tror de er flinke fiskere etter å dra iland en sei.

(dette var en spøk btw,fisker pent lite)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Eplefe og fargoth: Kan si meg enig om det generelle nivået på engelsk i Norge. Når jeg leser engelsktekstene mine fra videregående ser jeg hvor elendig nivået egentlig var der, og jeg kan ikke påstå at jeg har blitt mye bedre siden da.
Altså, det er vel ikke det skriftlige det står på, der er det faste regler etc., men det er ikke uten grunn at uttrykket "skoleengelsk" har dukket opp i språket vårt.

Edit: Lillium: Generell irritasjon rundt et emne som allerede var oppe.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...