Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvordan skal folk lære når alt de får gjøre er å spille brettspill?

Jeg er faktisk ganske glad i engelsk.

Dere var sikkert ikke flinke nok til å spille.

Spill WoW. Der jeg har 90% av mine engelsk-kunnskaper. Jeg og ble hatet av min engelsklærer på US, fordi jeg korrigerte småfeil :p

Hun ble irritert og ga meg anmerkninger og nedsatt i atferd for "bråk i timen".

Kondolerer. Quest-tekst er gørr kjedelig og chat-en i WoW er ikke stedet for å lære god engelsk.

Lenke til kommentar
Spill WoW. Der jeg har 90% av mine engelsk-kunnskaper. Jeg og ble hatet av min engelsklærer på US, fordi jeg korrigerte småfeil :p

HAHAHA, har hørt det utsagnet der fra haugevis med folk. Er like idiotisk hver gang. HAHAHA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Og hvordan skal folk lære når alt de får gjøre er å spille brettspill?

Jeg er faktisk ganske glad i engelsk.

Dere var sikkert ikke flinke nok til å spille.

Kondolerer. Quest-tekst er gørr kjedelig og chat-en i WoW er ikke stedet for å lære god engelsk.

Jeg skulle akkurat til å si akkurat det.

Lenke til kommentar

Selv om folk bruker forkortelser i trade chat, og gjennomsnittsguildet består av 13-åringer, så finnes det faktisk guilds hvor man er pålagt å være formell i chat (til en viss grad selvfølgelig) - for ikke å snakke om alle timene jeg har tilbrakt på VT, så det å si at man ikke lærer engelsk av WoW - er helt feil.

Lenke til kommentar
Selv om folk bruker forkortelser i trade chat, og gjennomsnittsguildet består av 13-åringer, så finnes det faktisk guilds hvor man er pålagt å være formell i chat (til en viss grad selvfølgelig) - for ikke å snakke om alle timene jeg har tilbrakt på VT, så det å si at man ikke lærer engelsk av WoW - er helt feil.

Jeg sa at det ikke var stedet for å lære god engelsk.

Lenke til kommentar

Skjønner jeg godt. Er utrolig irriterende med folk som skal pirke på småfeil læreren gjør.

Lenke til kommentar
Nordmenn generelt har alt for stor selvtillit i forhold til egne engelsk-kunnskaper. Videregående-nivå kan vel knapt kalles basic, og ellers begrenser den allmenne kunnskapen seg til dagligtale og liksom-avansert skriftlig utfoldelse.

Faller du under kategorien "nordmenn generelt"?

Zlatsman:

Så det hadde vært bedre å la læreren lære bort feilstavelser etc.?

Endret av zennox
Lenke til kommentar
Nordmenn generelt har alt for stor selvtillit i forhold til egne engelsk-kunnskaper. Videregående-nivå kan vel knapt kalles basic, og ellers begrenser den allmenne kunnskapen seg til dagligtale og liksom-avansert skriftlig utfoldelse.

Jeg vil si det ja.
Lenke til kommentar

Jeg vil si det ja.

Da synes jeg du skal skjerpe selvtilliten din litt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...