Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn når du nevner valget. Jeg titta innom VG nå. Og jeg syns jeg fant mer om USA-valget enn jeg fant om vårt eget valg sist. Er dette bare tull fra meg, eller? Det virket liksom litt merkelig. oO
Mest sannsynlig sant, og også veldig forståelig. Du må huske på at uansett om McCain eller Obama ( :love: ) vant, så var dette et historisk valg, et gigantisk et sådan.

Nikka: Var det jeg mente med "bruke en hammer".

Lenke til kommentar
Å så tøff du er. Ikke bare gir du faen i internasjonal politikk, men nasjonal og. Barsking! Sofavelgerpartier trenger flere som deg.

Jeg har aldri påstått at jeg er tøff. Men politikk har aldri vært i nærheten av interessant hos meg, så dermed blåser jeg langt i hva som skjer i politikkens verden. Jeg har liksom aldri merket noen forskjell her i Norge avhengig av hvem som sitter med makten. Kanskje jeg merker det mer nå som jeg blir eldre og har en del utgifter og sånnt, men det får jeg ta med tiden. Og jeg er litt lei av folk som dømmer en som ikke stemmer, man har stemmerett, men og rett til å ikke stemme om man ikke vil det...

EDIT: Og når jeg sier at jeg ikke stemmer, så sier folk at da har jeg ikke rett til å klage. Det er helt riktig det, men jeg har da ikke begynt å klage enda...

Endret av kanonkent
Lenke til kommentar
Men hvis man ikke vet hvor man står så er det jo like greit å ikke stemme?

Riktig.

For meg er politikk uinteressant. Politikerne prater så mye tull, og lite av det de lover blir gjennomført. Jeg har heller ingen peiling på hva de forskjellige partiene står for, så det hadde blitt gambling om jeg skulle ha stemt på et parti. Og ja, jeg kunne jo lest meg opp på hva partiene står for, men politikk er jo som sagt veldig uinteressant, så det har jeg ingen planer om.

Lenke til kommentar

Den andre setningen din er så TYPISK for folk som ikke stemmer. Ja, LES deg opp, FINN interesse, og STEM. Vi har åpenbart hatt demokrati for lenge om det er blitt så lett å bare gi faen.

Edit: Eller stem blankt! Om du virkelig ikke liker det NOEN partier står for, så er det faktisk en mulighet det og.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Blitt så lett? Det er da et fritt land, det SKAL være så lett, skal det ikke? Hvis de hadde pålagt folk å begynne å stemme, da hadde jeg reagert.

Men nei, jeg finner faktisk ingen interesse av å lese meg opp på partiene, for å finne et jeg liker. Det er så uinteressant, at jeg gidder faktisk ikke vurdere det en gang! Ikke på nåværende tidspunkt ihvertfall, jeg vet ikke hva som skjer om et par år.

Og at det er en mulighet å stemme blankt, det visste jeg ikke. Men hva er egentlig vitsen med det? Vise at du tok deg tid til å stikke til stemmelokalet, for så å stemme på ingenting?

Lenke til kommentar

Men, vil ikke det å stemme blankt være det samme som å ikke stemme?

Iallefall i mitt tilfelle er det dèt, jeg forsvarer ikke folk som sier politikken i Norge er dritt, men ikke gjør noe for å forandre den via valg selv, men jeg synes det er dumt å neglisere folk som ikke ser interessen for politikk, og som ikke bryr seg fjøla om hvem som styrer da de personlig gir f.

Det er da vel en like stor del av demokratiet det som å velge hvem man skal stemme på?

Lenke til kommentar
Blitt så lett? Det er da et fritt land, det SKAL være så lett, skal det ikke? Hvis de hadde pålagt folk å begynne å stemme, da hadde jeg reagert.
Bruke du faktisk nettopp "det er et fritt land" som argument? Tror du det BLE et fritt land av at folk ikke brydde seg? Jeg synes ikke de burde pålegge folk å stemme, men heller være litt ekstra snille med de som gjør det.

Iallefall i mitt tilfelle er det dèt, jeg forsvarer ikke folk som sier politikken i Norge er dritt, men ikke gjør noe for å forandre den via valg selv, men jeg synes det er dumt å neglisere folk som ikke ser interessen for politikk, og som ikke bryr seg fjøla om hvem som styrer da de personlig gir f.

Det er da vel en like stor del av demokratiet det som å velge hvem man skal stemme på?

Men man neglisjerer folk som ikke bryr seg ved å LA dem ikke bry seg.

Og ja, det er det, men Å stemme er ikke en rettighet, det er et privilegie som alt for mange ser på som en selvfølge.

Lenke til kommentar

Enten du er politisk aktiv eller ikke, så føler jeg at du skjønner hva jeg mener.

Altså, jeg bryr meg ikke om politikken i Norge, så jeg gidder ikke stemme. Men jeg klager heller ikke på det politiske, så hvorfor er det så galt av meg å ikke stemme? Hvis det er noe jeg blir skikkelig misfornøyd med, ja kanskje jeg finner meg et parti jeg vil stemme frem da!? Men akkurat nå, har jeg null interesse for politikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...