Kverulantus Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) noen som kan gi meg en kort inføring på hva linje topologi er? Topologi (fra gresk topos, sted og logos, lære) er en gren av den moderne geometrien. Denne matematiske disiplinen har tidligere gått under navnet analysis situs. I topologien behandles topologiske rom (dvs. figurer, legemer, rom, flater, kurver, osv.) og de egenskapene som avhenger av hvordan det topologiske rommet "henger sammen". Eksempelvis er dimensjone en topologisk egenskap, mens størrelse og plassering er ikke slike egenskaper. Topologi kan derfor betegnes som gummigeometri. Eksempelvis er en kule og en kube det samme topologiske rommet, men begge er ulik en sirkel. Topografi handler om kunsten å beskrive topologiske former. Denne grenen ble først utviklet for landskaper, men er nå utvidet til å omfatte både undervannskaper og underjordiske formasjoner, med tredimensjonale hologrammer som foreløpig høydepunkt. Definisjon En topologi på en mengde beskriver hvilke delmengder som skal betraktes som åpne. Mer presist er et par (X,T) et topologisk rom dersom X er en mende og T er en mengde delmengder av X slik at både den tomme mengden og X er i T, en vilkårlig union av mengder fra T er også i T og et endelig snitt av mengder fra T er også i T. Delmengdene i T kalles åpne, mens et komplement av en mengde i T kalles lukket. Alternativt kan en topologi spesifiseres ved å angi en omegnsstruktur. Eksempler I den trivielle topologien på en mengde X er kun og X åpne mengder. I den diskrete topologien på en mengde X er alle delmengder åpne. I standardtopologien på de reelle tall, , er de åpne mengdene alle unioner av åpne intervall. Kilde ; Wikipedia Edit ; hvis det er snakk om noe annet enn matte , har jeg failet hardt =) idet minste fikk vi en innføring i hva det er i matematisk sammenheng ^^ Endret 5. november 2008 av Ghraag Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Der må jeg si at jeg ikke helt skjønner om du er positiv eller negativ til min post. ^^ Hverken det ene eller det andre. Prøvde å poengtere at det nesten ikke er mulig å lære folk hva ord betyr iforhold til ordbokdefinisjonen når de kan den sosiale definisjonen som "alle" i vennekretsen bruker. Hmm, norsk er vanskelig . Hehe. Jeg drar alltid frem det jeg postet da jeg hører min vennekrets bruker ordet. Er litt irriterende også. De fleste fortsetter å bruke ordet generelt om svartkledde mennesker though. Det er irriterende det >< Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Hehe. Jeg drar alltid frem det jeg postet da jeg hører min vennekrets bruker ordet. Er litt irriterende også. De fleste fortsetter å bruke ordet generelt om svartkledde mennesker though. Det er irriterende det >< Belive me, prøv og lær folk hva techno er du . Det er å skyte seg selv i foten. Så hver gang noen nevner "fet techno" eller noe, så sier jeg bare "Ja, synd det ikke er techno." eller noe lignende. Gidder såklart ikke dra frem "det er ikke techno. Dette er techno, det (blabla) oppbygning, beats (blablabla) å gjøre." Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Dovito: Hvilket fag? Er det nettverkstopologier vi snakker om nå ? ja det er nettverk.. kan ikke så mye om nettverk og jeg skal skrive en liten oppgave om: Hva er fordelene og ulempene med linjetopologi? Lenke til kommentar
Gar0 Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 aigh! i are no emo! selvom jeg går kledd i svart å har svart hår. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Hehe. Jeg drar alltid frem det jeg postet da jeg hører min vennekrets bruker ordet. Er litt irriterende også. De fleste fortsetter å bruke ordet generelt om svartkledde mennesker though. Det er irriterende det >< Belive me, prøv og lær folk hva techno er du . Det er å skyte seg selv i foten. Så hver gang noen nevner "fet techno" eller noe, så sier jeg bare "Ja, synd det ikke er techno." eller noe lignende. Gidder såklart ikke dra frem "det er ikke techno. Dette er techno, det (blabla) oppbygning, beats (blablabla) å gjøre." Skriveleif Belive = believe x) Beklager:P Ja, å lære bort noe slikt er bare fail uansett. Er ikke noe poeng i å prøve engang. Folk er og blir trangsynte =) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Belive me, prøv og lær folk hva techno er du . Belive me, prøv og lær folk hva mennesker er du. aigh! i are no emo! selvom jeg går kledd i svart å har svart hår. Jeg forstår hva du mener, jeg er ikke nazist heller - selv om jeg er helt skinna og bruker "army boots". Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Belive me, prøv og lær folk hva mennesker er du. Det er et såpass fritt begrep at jeg ikke skjønner hva du prøver å referere til. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Jeg. Hater.Matte. D: Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Og jeg er ikke jente, selv om jeg har lengre hår enn de fleste (?) xD Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Jeg. Hater.Matte. D: jeg ha rikke matte:P Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Belive me, prøv og lær folk hva mennesker er du. Det er et såpass fritt begrep at jeg ikke skjønner hva du prøver å referere til. Ta noe så enkelt som at mennesker er dyr for eksempel. Det er jo ikke mye tvil om akkurat det, men folk hevder likevel at mennesker er mennesker og dyr er noe helt annet. Lenke til kommentar
Bramle Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Belive me, prøv og lær folk hva techno er du . Det er å skyte seg selv i foten. Så hver gang noen nevner "fet techno" eller noe, så sier jeg bare "Ja, synd det ikke er techno." eller noe lignende. Gidder såklart ikke dra frem "det er ikke techno. Dette er techno, det (blabla) oppbygning, beats (blablabla) å gjøre." Syrehoder og metalheads er sjangerbesatte, da. God forby om skulle forveksle speedmetal med trashmetal, eller hardcore med hardstyle! Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Syrehoder og metalheads er sjangerbesatte, da. God forby om skulle forveksle speedmetal med trashmetal, eller hardcore med hardstyle! Ikke alle er det nei.. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Jeg. Hater.Matte. D: jeg ha rikke matte:P Ikke jeg heller! WOO! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Matte er jo gøy! Jeg elsker matte jeg. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Ta noe så enkelt som at mennesker er dyr for eksempel. Det er jo ikke mye tvil om akkurat det, men folk hevder likevel at mennesker er mennesker og dyr er noe helt annet. Åh, du snakker filosofiske overbevisninger? Syrehoder og metalheads er sjangerbesatte, da. God forby om skulle forveksle speedmetal med trashmetal, eller hardcore med hardstyle! Det er forskjell å si at noe er elektronisk musikk (EDM) enn å si at det er Hard House eller Tech Trance. Kan kanskje klare å sjangersette en låt under den vide sjangeren metall, men jeg gidder ikke krangle på at det er metall eller rock om en som hører aktivt på musikken sier noe annet. Matte er jo gøy! Jeg elsker matte jeg. Regning med symboler er gøy, beviser og sånt er dritkjedelig. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Matte er jo gøy! Jeg elsker matte jeg. For de som ikke har dyskalkuli. xD Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Ta noe så enkelt som at mennesker er dyr for eksempel. Det er jo ikke mye tvil om akkurat det, men folk hevder likevel at mennesker er mennesker og dyr er noe helt annet. Åh, du snakker filosofiske overbevisninger? Nei, nei. Jeg snakker om at det rent biologisk ikke er noe som skiller et menneske fra et hvilket som helst annet pattedyr. Det er bare det at intelligensen vår, lurer enkelte til å tro at de er noe annet enn dyr. Dette bygger vel også på den kristne overbevisning om at Gud skapte menneskene i sitt bilde for å "rule verden". Jeg tror verden og folk hadde hatt veldig godt av å "dereligionifiseres". ^^ Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Nei, nei. Jeg snakker om at det rent biologisk ikke er noe som skiller et menneske fra et hvilket som helst annet pattedyr. Det er bare det at intelligensen vår, lurer enkelte til å tro at de er noe annet enn dyr. Dette bygger vel også på den kristne overbevisning om at Gud skapte menneskene i sitt bilde for å "rule verden". Jeg tror verden og folk hadde hatt veldig godt av å "dereligionifiseres". ^^ Så hvor går grensen mellom våre "likemenn"? Tenker på å ta vare på det som bibelen refererer til som dine neste. Og jeg er ikke enig i at fjerning av religion er løsningen på alle problemer. Maktposisjoner og politiske meninger er nok verre. Endret 5. november 2008 av chokke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg