Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Nå er det vel ganske mange elever på IKT som ikke følger med i timene og bare sitter med facebook og MSN og headset hele dagen også. De mener de "kan alt" så de trenger ikke følge med.

ja, det er mer enn nok av de..

Lenke til kommentar
Det er helt klart forskjellig kompetansenivå på elever fra IKT-driftsfag.

Noen kan en del, og andre skulle en tro ikke hadde lært noe som helst.

Så hvis du ikke finner ut helt hva den kan fra før NikkaYoichi, så begynn fra skratch. Og så se an på hva de har av kunnskap. :)

Poenget er at vi skal ha lærling men har fler å velge i. Det er greit å vite hva de liksom skulle ha lært når jeg skal stille dem spørsmål, slik at jeg ikke stiller spørsmål om ting de ikke har forutsetning for å svare på.

Lenke til kommentar
Det er helt klart forskjellig kompetansenivå på elever fra IKT-driftsfag.

Noen kan en del, og andre skulle en tro ikke hadde lært noe som helst.

Så hvis du ikke finner ut helt hva den kan fra før NikkaYoichi, så begynn fra skratch. Og så se an på hva de har av kunnskap. :)

Poenget er at vi skal ha lærling men har fler å velge i. Det er greit å vite hva de liksom skulle ha lært når jeg skal stille dem spørsmål, slik at jeg ikke stiller spørsmål om ting de ikke har forutsetning for å svare på.

om du spør elevene hva DNS er.. hva forventer du at dem skal svare på det da? bare lurer :)

Lenke til kommentar

hadde lagd en liten prøve til de jeg assa^^ om jeg hadde vert deg. sånn liten prøve med noen spørsmål som er basis kunskaper å ett parr litt mer avanserte spørsmål. ikke noe som tar for lang tid men litt for å dekke om de har lært noe eller ikke

Lenke til kommentar
Igjen så legger jeg ned krav om et facepalm-smilefjes. :facepalm:

Jeg må være med å intervjue to karer som mangler lærlingeplass. Hva skal folk som har gått IKT-driftsfag kunne egentlig? Lærer dem noe om servere i det hele tatt? Lærer de noe som helst om protokoller? Lærer de noe om hvordan TCP/IP fungerer? Mikkel, "help me out here".

Det lærte jo jeg på allmenn til og med :---D

I systemdrift, men allikevel :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...