Sameboe Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Nå har jeg skrevet om kosthold i to timer Oo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Igjen så legger jeg ned krav om et facepalm-smilefjes. :facepalm: Jeg må være med å intervjue to karer som mangler lærlingeplass. Hva skal folk som har gått IKT-driftsfag kunne egentlig? Lærer dem noe om servere i det hele tatt? Lærer de noe som helst om protokoller? Lærer de noe om hvordan TCP/IP fungerer? Mikkel, "help me out here". Jeg gikk IKT-driftsfag i fjor og kan jo forsåvidt svare på denne: De lærer litt om protokoller, litt TCP/IP og litt generell serverdrift. Strengt talt lærer de litt av alt innenfor de mest grunnleggende tingene. Dog, det finnes mange folk som rett og slett har sovet seg gjennom skoleåret og ikke kan noe som helst. Lenke til kommentar
Gar0 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 host host truls....lalal XD Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 haha ja jeg lærte iallefall om servere, TCP/IP og protokoller. eneste jeg sleit litt med var å mekke scripts. skjer med lærlinger så sent på året? Jeg tror det er fordi at de ikke har funnet lærligeplass enda. ^^ Det vil si at jeg kan forvente at de skal kunne svare på hva DNS og DHCP er/gjør? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) host host truls....lalal XD hahaha, husker det der.. @ NikkaYoichi: De burde kunne svare på hva DHCP gjør og hvordan de setter opp en DHCP server i server03, og de burde vite hva DNS gjør Endret 4. november 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gar0 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 haha d er basicen til basicen så ja XD Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Igjen så legger jeg ned krav om et facepalm-smilefjes. :facepalm: Jeg må være med å intervjue to karer som mangler lærlingeplass. Hva skal folk som har gått IKT-driftsfag kunne egentlig? Lærer dem noe om servere i det hele tatt? Lærer de noe som helst om protokoller? Lærer de noe om hvordan TCP/IP fungerer? Mikkel, "help me out here". Mikkel-wan kenobi to da resQ!!11 Neida Ikke forvent så mye.. det jeg hadde mest på IKT servicefag var faktisk Photoshop og Brukerstøtte. Kan jo være de har noe egen kompetanse da... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Ok. Jeg hadde nemlig besøk av ei jente som gikk IKT-drift i fjor, hun visste det ikke nemlig. Jeg ble litt sjokkert, men trodde det skulle være slik. Da kan jeg i alle fall sjekke om disse har fått med seg litt. :=) Jeg vil bare finne ut om jeg må starte helt fra scratch med disse gutta eller om de faktisk har litt ballast fra skolebenken. Hvor mye praksis har dere egentlig? Altså, installerer dere servere og slikt? Jeg fikk inntrykk av at hun ikke hadde tatt i en server noen gang. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 host host truls....lalal XD Bortsett fra at han ikke fullførte og fikk 1 på eksamen xD Mohhahahahha^^ Lenke til kommentar
Gar0 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 vi hadde iallfall ganske mange case oppgaver. sette opp peer to peer nettverk server client. mekke server å sette den opp osv. hadde ganske mange sånne case vi iallefall^^ gikk i samme klasse som pac-man å ghraag i paralellel klassen Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Nikka: Alt vi gjorde av servere gikk via Virtuel maskin... Jeg hadde ikke engang SETT en server før jeg starta her. Angående praksis så skal det være ca 2uker i halvåret men vi hadde ordning med utplassering hver fredag. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 brb^^ ut å ta en kreftpinne Lenke til kommentar
Gar0 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 marsvin bleier er så mye chillere. da kan jeg sitte på samme plassen hele dagen uten å stresse med å gå ut i kulda Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Ok. Jeg hadde nemlig besøk av ei jente som gikk IKT-drift i fjor, hun visste det ikke nemlig. Jeg ble litt sjokkert, men trodde det skulle være slik. Da kan jeg i alle fall sjekke om disse har fått med seg litt. :=) Jeg vil bare finne ut om jeg må starte helt fra scratch med disse gutta eller om de faktisk har litt ballast fra skolebenken. Hvor mye praksis har dere egentlig? Altså, installerer dere servere og slikt? Jeg fikk inntrykk av at hun ikke hadde tatt i en server noen gang. Det er helt klart forskjellig kompetansenivå på elever fra IKT-driftsfag. Noen kan en del, og andre skulle en tro ikke hadde lært noe som helst. Så hvis du ikke finner ut helt hva den kan fra før NikkaYoichi, så begynn fra skratch. Og så se an på hva de har av kunnskap. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Noen som vet url-en til lo-fi versjonen av forumet? Telefonen liker ikke fullversjonen:/ Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Er det ikke en link helt nederst på siden? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Nå er det vel ganske mange elever på IKT som ikke følger med i timene og bare sitter med facebook og MSN og headset hele dagen også. De mener de "kan alt" så de trenger ikke følge med. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 marsvin bleier er så mye chillere. da kan jeg sitte på samme plassen hele dagen uten å stresse med å gå ut i kulda Joda.. menneh, jeg måtte ha cola og^^ Kjøpte en sixpack =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg