Petter Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) er det noen som veit om et prog som jeg kan strupe nettverk til andre datamaskiner på nettverket? vil kødde med nettet til skolen:P har en virituell pc her som jeg skal kødde med folka her med:P jada det er fett:) ikke at jeg er spesielt troende selv, men det er en veldig bra skole Endret 30. oktober 2008 av Dovito Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Få nettverket til å gå i loop. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Matte med streng vikar er gøy ^^ Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Achtung! SCHNELL SCHNELL! Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ich bin eine matten nazi. \(*.*)/ Eller noe i den duren.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 er det noen som veit om et prog som jeg kan strupe nettverk til andre datamaskiner på nettverket? vil kødde med nettet til skolen:P har en virituell pc her som jeg skal kødde med folka her med:P jada det er fett:) ikke at jeg er spesielt troende selv, men det er en veldig bra skole Hvis de ikke har satt opp svitsjene sine skikkelig så kan du jo ta en nettverkskabel og koble mellom to veggstikk. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvis de ikke har satt opp svitsjene sine skikkelig så kan du jo ta en nettverkskabel og koble mellom to veggstikk. = loop. Skjedde på jobben for et par uker siden. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det har du helt rett i. Det skyldes at man ikke har satt opp svitsjene i nettet riktig, eller at svitsjene ikke har "beskyttelse" mot denslags. Jeg opplevde dette 2 ganger på 1 uke, jeg fikk da penger til å investere i nye svitsjer som dreper de portene på svitsjen som går i loop. Cisco ftw! Nå vil det ikke påvirke nettet vårt om noen gjør det igjen. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvis de ikke har satt opp svitsjene sine skikkelig så kan du jo ta en nettverkskabel og koble mellom to veggstikk. = loop. Skjedde på jobben for et par uker siden. hvordan?? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Jobber i en bedrift med over 600 ansatte, og nesten alle (ihvertfall i min avdeling) har sin egen switch (er avhengig av et lokalt nettverk på hvert plass). Så kanskje de har spart inn noen kroner ved å kjøpe switcher uten beskyttelse mot dette? EDIT: Dovito: To nettverkskabler inn i samme switch. Endret 30. oktober 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Petter Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 EDIT: Dovito: To nettverkskabler inn i samme switch. høres nesten bare for enkelt ut:P hva vil detta ha og si for nettverket vist jeg koblet dette i en Switch som styrer et datarom? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Hos oss skjedde dette på en switch for et lokalt nettverk. Dette gjorde at nettverket i hele bygget var nede et øyeblikk. EDIT: Antall nettverkskabler som skulle inn i switchen = 0. Antall nettverkskabler som faktisk var koblet til = 2. Endret 30. oktober 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Kan ikke lage loop i switcher at å sette kabel mellom portene på den. Switcher tenker og ser at det er segselv. Hubber derimot Lenke til kommentar
Petter Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Hos oss skjedde dette på en switch for et lokalt nettverk. Dette gjorde at nettverket i hele bygget var nede et øyeblikk. nice:D dette skal jeg prøve:D:D:D:D:D vi har tilfeldig vis et eget datarom som vi kan bruke på fritiden hvor vi har private datamaskiner Endret 30. oktober 2008 av Dovito Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Kan ikke lage loop i switcher at å sette kabel mellom portene på den. Switcher tenker og ser at det er segselv. Hubber derimot Var en sånn her: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 mmmm....House MD is back. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Mamma vandret inn her i dag tidlig med telefonen, fordi en venninne fant ut at hun ville ringe meg før jobb, så sier hun "Jeg bare låner denne litt" og stikker av med røyken min. Jeg sovnet med en gang venninnen min sa "Ha en fin dag", og våknet for halvannen time siden. Enn så lenge tyder ting på at jeg må ned for å få røyk. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Kan ikke lage loop i switcher at å sette kabel mellom portene på den. Switcher tenker og ser at det er segselv. Hubber derimot Porten kan gå i shutdown og bli ubrukelig til du går inn og åpner den igjen... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg kan ikke fatte at ikke alle har gått over til MedaMonkey. Det har de aller beste funksjonene og alt slikt. All musikk jg laster ned blir automatisk tagga og sortert til ett bibliotek på harddisken min. Så utrolig mange gode funksjoner som auto-overvåkning og slikt. Når man har fått satt i gang med MM er det sannelig hardt å skulle prøve å gå tilbake til noe annet!MM har kanskje alt og sikkert de beste funkjsonene men den mangler en ting som er veldig viktig. Det enkle brukergrensesnittet og den minimalistiske stilen til winamp. Hva skal jeg med masse jeg ikke trenger. Winamp fungerer utmerket og den er ikke så gigantisk at jeg må ha den til å dekke hele skjermen. Cisco ftw! Nå vil det ikke påvirke nettet vårt om noen gjør det igjen.Flink bisk. *klappe på hodet* Elsker Cisco CLI'en. Den er så enkel å bruke. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Synes dere det er rett av meg og droppe de faglige oppgave til Historie, Samfunnsfag og KRL på OD oppgavene. Ettersom jeg ikke har noen av de fagene dette året? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg