Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Må jo liksom bevise at du kan betale det tilbake, da. Vi bor heldigvis ikke i USA der fattige folk fikk kasta lån etter seg for å få leiligheter (de såkalte subprime-lånene) og beskjed om at de trengte ikke betale mye, eller betalingsutsettelser. Så fløy husmarkedet oppover og rentene også, etter 10-15 års dvale, og vips, finanskrise over hele verden fordi folk i USA ikke kunne betale for husene sine lengre og bankene gikk rett i dass.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må jo liksom bevise at du kan betale det tilbake, da. Vi bor heldigvis ikke i USA der fattige folk fikk kasta lån etter seg for å få leiligheter (de såkalte subprime-lånene) og beskjed om at de trengte ikke betale mye, eller betalingsutsettelser. Så fløy husmarkedet oppover og rentene også, etter 10-15 års dvale, og vips, finanskrise over hele verden fordi folk i USA ikke kunne betale for husene sine lengre og bankene gikk rett i dass.

Det hender ting går galt. Hvis jeg skal ta opp lån så hadde det nok vært et lite et. Et så lite at jeg kunne betalt det tilbake på 1-2 år.

EDIT: Slapp forresten å skrape is i dag, så må ha vært hakket mildere.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Ba egentlig om 1 million for å kjøpe leilighet først, men fikk avslag fordi rådgivern mente det ville bli for høye månedsavgifter å betale med min fastlønn. Fant leil til 600k etterhvert, så jeg tok bare det i lån. Det er jeg jævlig glad for nå. Orker ikke tanken på å måttet betale det dobbelte hver mnd av det jeg gjør nå.

Lenke til kommentar
Ba egentlig om 1 million for å kjøpe leilighet først, men fikk avslag fordi rådgivern mente det ville bli for høye månedsavgifter å betale med min fastlønn. Fant leil til 600k etterhvert, så jeg tok bare det i lån. Det er jeg jævlig glad for nå. Orker ikke tanken på å måttet betale det dobbelte hver mnd av det jeg gjør nå.

Nei, det er vel aldri noen ønskesituasjon å måtte leie bolig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sitter på jobb jeg også, men her er det overraskende varmt.

Det burde ha vært varmt her også, kontoret er ikke særlig stort og det har stått på et par pcer og en småvarm server i hele natt.

Men likevel fryser jeg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
skjer a pac-man? mye å gjøre på jobben for tia eller?

Sånn ca ingenting, eneste jeg gjør nå er og finne lure måter og få igjen varmen i kroppen på..

@ Mimir: jeg er faktisk ikke særlig trøtt nå, men hadde ikke hatt mye imot noen få timer til med søvn..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
alltid varmt her assa. sitter på en kjeller kontor rett ved varmeanlegget. så er somregel alltid så varmt at vi sitter å svetter her nede

det høres digg ut, spesielt når det er kaldt ute..

Men nå skal jeg ned på personalrommet og hente noe varm drikke, for kaldt her..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...