Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Viste ikke at jeg ikke kan ha ny sex-partner på et halvår for å gi blod!

Klarer jeg å være *jomfu* til 15 januar mon tro?

(å gå tilbake til exdama er uakseltabelt)

Jeg ser at den kan være hard.

hmm, hvorfor kan man ikke se at hydrogen brenner?

anny one know? :p

Hydroge + Oksygen = Vann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Viste ikke at jeg ikke kan ha ny sex-partner på et halvår for å gi blod!

Klarer jeg å være *jomfu* til 15 januar mon tro?

(å gå tilbake til exdama er uakseltabelt)

Jeg ser at den kan være hard.

Er ikke så lenge til at jeg skal på date heller :dontgetit:

Lenke til kommentar
hmm, hvorfor kan man ikke se at hydrogen brenner?

anny one know? :p

Eh, man kan vel se hydrogen brenne, det er bare en svak farge på den (bilde.

Grunnen til at den brenner såpass svakt er at restproduktene i reaksjon mellom hydrogen og oksygen er vann, og vanndamp er ikke kjent for å stråle mye når den er varm. Reaksjonen i seg selv stråler heller ikke mye. De fleste andre flammer derimot foregår med karbonrike forbindelser (treverk, naturgass, kull, ...), disse vil i tillegg til H2O vil det i disse reaksjonene også produseres karbondioksid og andre karbonforbindelser. Den gule flammen kommer (som regel) av varm sot som stråler.

Når det gjelder hvor mye energi selve reaksjonen lager er jeg ikke helt sikker, gidder ikke dra frem kjemitabellen nå.

TUUSen takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå er jeg lei av dette tullet! Det er noen danske folk som ringer meg nesten hver eneste dag til alle døgnets tider. Det har holdt på i flere måneder nå, og jeg orker ikke lenger. Jeg tar noen ganger telefonen for å prøve å snakke med de, men de bare babler og sier "HALLO" på dansk, og så legger de på etter ca. 10 sekunder.

De ringer fra nesten samme nummer hver gang, men de to siste sifrene varierer hver gang. De siste jeg har notert ned er +4545998174, 32 og 72. Jeg har ikke klart å finne noen av numrene i danske telefonkataloger, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Det er derfor jeg spør her. Hvordan skal jeg få disse apekattene til å slutte å spamringe meg? Kan jeg gå til politiet?

Endret av Programvare
Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg klare å holde gammel kunnskap ved like om andre gjør leksene sine?
Nei, for all del. Du kan jo hoppe over i leksehjelpforumet og gjøre det der? Hvordan skal han anskaffe ny lærdom når du gir ham svarene han trenger?

Jeg driter vel i om han får kunnskap eller ikke, det viktigste er at jeg beholder min. Leksehjelp kunne vært en idé, men da må jeg jo faktisk trykke på annet enn "F5" for å komme dit.

Lenke til kommentar
Er det noen som tar på seg ansvaret for å arangere Secret Santa i år eller?

Som jeg sa i juletråden, muligens biril.

Måtte bare poste begge steder så flest mulig så det. :p

Jeg vet ikke om jeg vil være med i år, jeg. :\

Du må jo være med. Det er GØY! :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...