Bytex Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Har du googla det? "Problem with blurred fonts in opera on ubuntu" eller lignende? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hoho, litt for mange ganger... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Da er det bare å skaffe seg briller SIkkert derfor alle linux-nerder har briller. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Ok, nå innstallerte jeg msttfonts og da blei det greit i Flammerev, men Opera ble bare værre. Jeg la merke til at font-innstillingene var blitt satt til andre fonter i Opera nå, så det må nesten være noe der. edit: Det svir i øya. http://bildr.no/view/277271 edit 2: Nå har jeg satt helt like fonter i Ubuntu som i Windows, men nei da. Fortsatt like jævlig. Endret 27. oktober 2008 av Programvare Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Ja, jeg kan heller ikke fatte at dette skulle være så jævla vanskelig. Har prøvd alle mulige fonts i både configen og innstillingene, men samma driten er der enda.Å bruke linux er som å be til gullkalven. Du burde derfor gjøre som Moses: brenne det i ild, kverne de brente restene til pulver og kaste det utover en vannmasse. (...og eventuelt tvinge noen Israelitter til å drikke det etterpå?) Uansett, du har disablet Subpixel Smoothing i Font Rendering Details? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvor finner jeg det da? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 System -> Preferences -> Appearance -> Fonts -> Details Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Gjorde det nå, men hjalp ikke en dritt. Opera remains shit. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Du kan jo prøve å rekompilere dritten med XFT, eller slette fonts.conf i /etc/fonts/ og erstatte den med en egenkomponert local.conf med følgende innhold: <?xml version="1.0"?> <!DOCTYPE fontconfig SYSTEM "fonts.dtd"> <fontconfig> <match target="font" > <edit mode="assign" name="rgba" > <const>rgb</const> </edit> </match> <match target="font" > <edit mode="assign" name="hinting"> <bool>true</bool> </edit> </match> <match target="font" > <edit mode="assign" name="hintstyle"> <const>hintfull</const> </edit> </match> Det er verdt et forsøk, men tenkt så mye tid du hadde spart om du satt på et vel dokumentert og familiært OS isteden.. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Ja, jeg begynte å lese litt om den conf-fila, men den finnes faen ikke her. Er ikke noe i etc/fontc/-mappa! edit: Nå skrudde jeg av Ubuntu. Gidder ikke sløse mere tid. Endret 27. oktober 2008 av Programvare Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Eller spør ekspertene i linux-delen Lenke til kommentar
Bramle Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Fordi Opera er bortkastet tid, og det er Ubuntu sin måte å fortelle deg at du burde bruke Firefox Hm. Merkelig. Det er jo FX en må bruke timesvis på å tweake for å få en nettleser som ikke er komplett ubrukelig. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Done. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1027176 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Goooooooooooooooooood morning Vietnam! Nå er det faen meg på tide at Telehor får fingern ut av brunøyet og kobler meg opp hjemme ffs! Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Gooooooood Morning, Mikkel. :o Telehor? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Ja Telehor. Hvor vanskelig kan det være å ringe f.eks Relacom og be dem peise opp nett på linja mi da? Er det snakk om at Friele har brutt kaffe avtalen her så alle sover eller er de bare f'ings lat?! Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Så jeg tells ikke? =/ Fy! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 De er fuckings late hele gjengen. God morgen Mikkel. Jeg har vært oppe i 2 timer allerede jeg. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Noes... Gief nett. Er så inn i hampen gøy å sitte å se fjortis serier og filmer ute av sync på TV3... Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Katta vekka meg halv 7 Nikka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg