Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Du lager verdens beste omelett :p

Æsj, jeg skikkelig sulten. Slutt å prat om mat. :(

Omelett, omelett, omelett! Deilig nammenam-omelett med stekt bacon og nystekte runstykker OG god kakao til! :evil:

Lenke til kommentar

Kan ikke se hva jeg gjør så spesielt. 4 egg, litt salt, litt peppermix og en passende dæsj melk røres sammen. Ja, jeg veit... Melk til eggerøre og vann til ommelett er regelen men den driter jeg i. Så steker jeg en pakke bacon som jeg har skjært i småbiter. Etter dette er det en fordel å vaske panna før man lager omeletten. Ellers har den en tendens til å sette seg fast. Så hiver jeg baconet oppi panna igjen og heller eggene over. Sprer det utover slik at jeg dekker bacnet så godt sm mulig. Så tar man masse revet ost og drysser et jevnt lag utover hele. Legg på lokk og la det så stå til all osten er smeltet. Så tar jeg å bretter ommeletten over slik at jeg lukker osten inne i midten. Vent et par minutter så den får "satt seg" og server med nystekte rundstykker eller ristet brød. Pynt gjerne med et par agurkskiver og tomatskive. Bruk litt nykvernet pepper og havsalt på toppen for ekstra credit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Når vi er inne på mat:

Happy, happy, happy!

Ekte, hjemmelagde kjøttkaker til middag i dag, laget av en satans god kokk. YAY for familiemiddager! <3

Er ikke du veggis lengre? :ohmy:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
en gooood og porøøøs omelett, med goood daftig smak! Og kakao med kjempegood SJOKOLADESMAK!!

Ja, akkurat slik den var. bare at den var saftig, ikke daftig :p

Lenke til kommentar
Jeg er som NikkaYoichi, jeg foretrekker sjampinjong (jada), løk og fløte i tillegg til det elementære.

Er enig der, men hadde ikke alt jeg burde hatt av ingredienser her. Blir bra med paprika oppi også. Og sånn mini-tomater. Bare del dem i to først.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...