Ballus Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg finner en viss ro ved å forholde meg til noe så grunnleggende stabilt som døden, samtidig som det gir både perspektiv og mening til tilværelsen. Døden gjør livet verdt å leve, for døden er den eneste sanne rettferdighet. Kan jeg få spørre når du forsonet deg med døden. Jeg prøver å gjøre det selv, men jeg liker konkrete svar. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Tenker du på indekseringen Vista gjør? I såfall er det den som sørger for at søk går fort. Kan skrus av. Antar at det er snakk om den. Hukommelsen min har en tendens til å være omvendt selektiv fra det jeg mener er viktig. ^^ Den husker uviktige ting, og glemmer det viktige. Edit: Selv forsonet jeg meg med døden rundt ungdomstiden. (Kan ikke ha vært mye eldre enn 14 hvertfall). Tenkte som så at, vi skal alle dø, det er det ingenting å si på. Det viktige er å utnytte den tiden man har på en positiv måte. Endret 25. oktober 2008 av Snorre Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Angående liv og død og sånn: Mitt mål i livet er å gjøre noe for noen. Et ganske vidt begrep igrunn. På den måten kan man bli husket etter sin bortgang, kanskje ikke som person, men via det man har bidratt med. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Mitt mål er å bli husket. Jeg vil at mitt navn skal stå i leksikon om hundre år. Om det er for noe godt eller ondt er ubetydelig. Lenke til kommentar
Manuzet Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 mitt mål er å bli kjend. slik at alle veit navnet mitt og alle jenter digger meg Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Olum, det målet hadde jeg også når jeg var yngre. Men jeg har levd med tanken om at jeg finner ting ut når jeg blir eldre, noe jeg antageligvis gjør ettersom jeg får arbeid osv. Jeg vil bare si at av og til kan dere på forumet være til stor hjelp, jeg føler meg faktisk mye mer komfortabel med tanken på døden nå, jeg liker å få andres perspektiv på saker og ting. Lenke til kommentar
binko Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 ...Hupp, etikkdiskusjon, kjedeliiiig. Stikker med en gang. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvorfor snu i døra, Binko. Dette er interessant. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 ...Hupp, etikkdiskusjon, kjedeliiiig. Stikker med en gang. Jepp, det er bra. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Noen andre som har sett Fatso? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Man lager den meningen med livet man selv vil. Noen finner mening i å drive med sport. Noen finner en mening i å hjelpe andre mennesker. Noen finner mening i å systematisk observere universets, naturens, individets og samfunnets mange fenomener (vitenskapsmenn). Mens andre finner glede i å studere dyr på nært hold og lære om naturen. Noen finner mening i å omgås andre mennesker og være sosial. Mens noen fyller livet med Gud. Andre finner meningen med livet gjennom meditasjon og ransakelse av sinnet. Vi finner selv en mening med livet utover det naturen har gitt oss (Overleve og føre genene videre). Det finnes ingen underliggende, universell mening med livet, og det er det bare å innse.Jeg har lekt med tanken om å redusere den overnevnte erkjenningen ned til Qualia. Jeg har resonert meg litt grovt frem til at fellesnevneren for alle aktiviteter vi deltar i er selve følelsen(e) av opplevelsen(e). Den klassiske erkjennelsen som går på at noen opplever at deltakelse i sportslige aktiviteter gir dem glede og en mening med tilværelsen mens andre opplever det samme av å observere universet eller fordype seg i litteratur, leder mot at det er selve sanseinntrykkene og videre selve følelsene de gir, som er den underliggende meningen. Meningen med livet er altså å sanse, eller i ytterste konsekvens å leve. Fjerner man den grunnleggende egenskapen det er å oppleve Qualia mister livet all mening for hvert individ. Man kan ikke presisere mening for mer enn enkeltindivider uten å være omnipotent, så derfor vil også dette være den eneste muligheten til å faktisk komme noen vei uten å gå i ring eller møte paradokser. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Noen andre som har sett Fatso? Ja, så den i kveld. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Ja, så den i kveld. Ditto. Kanskje vi er barnslige, men fy faen hvor jeg og kompisene mine lo. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 He he, jeg lo jeg også. Og pappa. Dog, det var nok av flaue scener der hvor jeg så ned, eller bort på jentene som satt ved siden av og sa æsj hele tiden Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Du så den med faren din? No shit? Det må ha vært litt småflaut. Sikkert utrolig umodent, men jeg fikk latterkick under den tegnede sekveksen med fleshlight og grisene i leiligheten over dildotestingen. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Gleder meg til å se den selv, spesiellt etter hva jeg så og hørte om filmen på senkveld. Lo så tårene rant Edit: gutter, ikke røp for mye nå da! Endret 25. oktober 2008 av Gamebatov Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Gleder meg til å se den selv, spesiellt etter hva jeg så og hørte om filmen på senkveld. Lo så tårene rant Du har virkelig noe å se frem til! Noen som vet hva hun som spiller Malin heter? Hun var utrolig søt. Lenke til kommentar
Manuzet Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Gleder meg til å se den selv, spesiellt etter hva jeg så og hørte om filmen på senkveld. Lo så tårene rant Du har virkelig noe å se frem til! Noen som vet hva hun som spiller Malin heter? Hun var utrolig søt. er Fatso en komedie? Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 er Fatso en komedie? Det kan man trygt si. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 er Fatso en komedie? By cover, ser det ut som noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg