Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ingenting. Har innstallert Vlite (Program for å tilpasse Vista). Sitter og lager en install-disk nå som skal inneholde Service Pack 1, så jeg slipper å innstallere det hver gang maskinen skal formateres. Har lastet ned riktig Service Pack-versjon (64 bits til alle språk), og denne burde fungere. Men når jeg nå prøver å slipstreame (som det heter i Vlite), stopper bare statusbaren 3/4 ut i slipstreamingen. Sukk!

Ellers har jeg vært på kvelds/nattestur oppover fjellet her i Bergen. Riktignok grusvei oppover. Men var artig å jogge/gå i stormen. For ikke å snakke om spenningen når "gate"-lysene oppover grusveien plutselig ble slått av. ^^ Var jo såpass "lyst" at det var mulig å se hvor man gikk. Men alikevel ganske mørkt. Artige greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler det motsatt jeg. Å dø må være veldig befriende. Etter at man dør slutter man å tenke, og dermed forsvinner alle bekymringer man måtte ha hatt. Og siden man ikke kan tenke (man er tross alt død) vil man heller ikke kunne savne noe kjært fra livet man levde.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ingenting. Har innstallert Vlite (Program for å tilpasse Vista). Sitter og lager en install-disk nå som skal inneholde Service Pack 1, så jeg slipper å innstallere det hver gang maskinen skal formateres. Har lastet ned riktig Service Pack-versjon (64 bits til alle språk), og denne burde fungere. Men når jeg nå prøver å slipstreame (som det heter i Vlite), stopper bare statusbaren 3/4 ut i slipstreamingen. Sukk!
Hvorfor ikke lage et image av partisjonen etter en suksessfull installasjon av OS, med alt av drivere og programvare installert isteden? Det tar vesentlig mindre tid å gjenopprette fra image enn det gjør å installere alt fra scratch. Acronis.
Lenke til kommentar

Nei, men det irriterer meg at det jeg gjør, for eksempel det jeg skriver her er irrelevant. Jeg vil at alt skal være godt for noe.. Jeg tenker at hva pokker er vitsen med alt, om det bare skal ende allikevel...

Ikke snakk om dødeeeen. Den tanken er den verste som finns.:(

Der har vi det samme som meg. Jeg får skikkelig angst av å tenke på det.

Lenke til kommentar
Ikke snakk om dødeeeen. Den tanken er den verste som finns.:(

Derom må vi strides. Jeg synes det ofte kan være en fin tanke. Det kommer selvfølgelig ann på hvordan man dør. Men døden kan være en fin tanke. Samtidig er det å leve et fullt og meningsfullt liv også en veldig fin tanke. Man må fokusere på det positive her i livet. Å dø trenger ikke være en fryktelig ting. :)

@ Fargoth: Et godt poeng. Men jeg skal selvsagt ikke bare slipstreame. Jeg skal i tillegg skrelle vekk en masse unødvendige og skadelige funksjoner. Var blant annet en funksjon som vistnok får harddisken til å spinne/leses konstant! Så ved å skrelle vekk masse Vista-funksjoner tar selve innstalleringen mindre tid, Vista blir raskere og tar mindre plass i ferdig form. Først etter at det er gjort vil å lage et image av partisjonen kunne være aktuelt. :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Nei, men det irriterer meg at det jeg gjør, for eksempel det jeg skriver her er irrelevant. Jeg vil at alt skal være godt for noe.. Jeg tenker at hva pokker er vitsen med alt, om det bare skal ende allikevel...

Det er jo ikke noen "vits" eller dyp mening med livet. :shrug:

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noen "vits" eller dyp mening med livet. :shrug:

Det er akkurat det som irriterer meg, ting må ha et svar.

Rett og slett angst ja. Tenker jeg på det før jeg skal sove kan jeg få helt panikk.. Evighet . Nei fytti helvete.

Ditto her. Men det varer ikke lenge, jeg må bare oppholde meg selv med noe annet en liten stund.

Lenke til kommentar

Å forsone seg med døden er er et viktig steg i den personlige menneskelige utvikling. Det er ubehagelig for hver og en av oss å erkjenne vår egen dødelighet, men man kommer ingen vei om man bare gjør som Peer Gynt, går utenom. Hvis tanken om død synes ubehagelig, så finn ut hvorfor istedenfor å dvele ved ubehageligheten.

Jeg finner en viss ro ved å forholde meg til noe så grunnleggende stabilt som døden, samtidig som det gir både perspektiv og mening til tilværelsen. Døden gjør livet verdt å leve, for døden er den eneste sanne rettferdighet.

Lenke til kommentar

Man lager den meningen med livet man selv vil. Noen finner mening i å drive med sport. Noen finner en mening i å hjelpe andre mennesker. Noen finner mening i å systematisk observere universets, naturens, individets og samfunnets mange fenomener (vitenskapsmenn). Mens andre finner glede i å studere dyr på nært hold og lære om naturen. Noen finner mening i å omgås andre mennesker og være sosial. Mens noen fyller livet med Gud. Andre finner meningen med livet gjennom meditasjon og ransakelse av sinnet. Vi finner selv en mening med livet utover det naturen har gitt oss (Overleve og føre genene videre). Det finnes ingen underliggende, universell mening med livet, og det er det bare å innse.

Men om du vil ha et svar. Så er svaret på the meaning of life, the universe and everything ...... 42! Som Deep Thought så fint repliserte. Det var ikke svaret det var noe gale med. Dere tenke ikke igjennom hva spørsmålet egentlig var. Douglas Adams har kommet med mange visdomsord mellom sine mange humørfylte avsnitt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...