Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er mer mot klassiske instrumenter enn bare musikken. Jeg vet om folk som sier at det er totalt skivebom å bruke f.eks. fiolin i rock/pop etc.

Generelt så er skuffelsene flere enn de som lykkes av det jeg har hørt.

Må også si at jeg finner piano alene generelt kjedelig i det lengre løp.

Kombiner med noen fler instrumenter and you got me hooked.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eg er veldig dårlig i norsk danielzu :)

Skriveleifer er noe jeg bryr meg meget lite om, men ble så forundret. :p

takk skal du ha. men skal prøve å skjerpe meg med skriveleif. ha norsk semester eg skal jobbe på med. har holdt på i 2 veker og har rundt 1 og ei halv. bare rundt 3 sider :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Vet vel at jeg bestod :p Det er plankekjøring, og da kan jeg like gjerne utsette det til i morgen kveld/natt, får uansett til å la den ligge noen dager før jeg tar siste finish.

I dag frister det lite å gjøre noe som helst fornuftig, ble lettet når jeg fikk vite resultatet på midtsemesterprøven i ma1101/analyse 1, og om ikke mange timene er det ølfestival på samfudet.

øl :love:

Jeg å vil ha øl. Og få vite resulatet på flere semesteroppgaver. :(

Lenke til kommentar
Emilie Autumn bruker jo klaver og el-fiolin i musikken sin, og det er hundre prosent awesomeness.

Tviler ikke på at det er artister som bruker slike instrumenter med stor suksess, men det når ikke helt ut til massene.

Eller, nå har jeg knapt nok hørt på den überkule VG-lista det siste året, men tviler på at jeg har gått glipp av noen gullkorn.

Lenke til kommentar
Klassisk konsert og opera er noe jeg har likt siden barndommen. Husker vi så Ridder Blåskjegg-operetten med skolen, og alle klagde, og jeg satt helt fremst med stjerner i øynene. Jeg har sett Tryllefløyten (Die Zauberflöte) på originalspråket, og DET var en opplevelse, det.

Så Barberen i Sevilla, vi.

Lite slår hard musikk akkompagnert av orkester (S&M). :wee:

Lenke til kommentar

Skyclad er et band som er gigantisk i Europa, men lite kjent i norge tror jeg. Sangen der het Spinning Jenny, og handler om en furie av et kvinnfolk.

De har holdt på siden slutten av 80-tallet mener jeg, gitt ut et hav med plater. Nesten ikke EN dårlig låt. Er folkmetal på sitt beste. Og så har de ofte fantastisk gode ordspill som platetitler..

"Silent Whales of the Lunar Sea" f.eks. Hvis du sier det høyt høres det ut som

"Silent wails of Lunacy".

Eller Irrational anthems.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...