Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Er det så satans mye lidelse å måtte gjøre noe man ikke vanligvis gjør en dag da? Sammenlignet med hva de har der nede?

"Å huff jeg må vaske koppene hjemme idag, fy faen the PAIIIIIIN and SUFFERING altså!!!11"

Situasjonen i de landene er slik fordi at landene er gjennomsyret med korrupsjon og statsledere som grisker til seg alt de kan. Det er umulig å snu trenden i slike land før man får kastet lederne på sjøen og få inn noen som faktisk fordeler ressursene slik at folket får nyte godt av dem. Det er ikke noen vits i å sprøyte inn penger i en slik økonomi, det sier seg selv. Frem til folket i landene "down under" klarer å innse at det ikke går an å drive et land på korrupsjon, så løfter ikke jeg en finger og sender ikke en krone for å hjelpe dem.

Senest i går så gav jeg 100 spenn til en tigger som kom bort med koppen sin, så det er ikke det at jeg ikke vil gi til de som trenger det, men jeg gir faen meg ikke penger til Mugabe og andre statsledere som har rævva full av penger og undertrykker folket sitt. Jeg har ikke så jævla mye penger, egentlig burde Mugabe sendt meg noen kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er ikke snakk om å gi penger, det er snakk om at ungdommen faktisk må tenke på andre ting enn hva de skal gjøre når de kommer hjem fra skolen. Hvertfall skolen min, som sagt måtte vi sitte og klippe og lime fra masse infobrosjyrer og blader vi fikk utdelt om landet. Da ble vi obs på at det faktisk finnes land der ute som ikke har det som vi har det. Driter vel i pengene. Hovedpoenget er å lære ungene litt om resten av verden også. Ikke bare gå og tenke på seg selv og bruke politiske unnskyldninger på å slippe å gjøre noe og sitte hjemme og høre på musikk. Skader dem ikke å lære om et annet land en dag eller to. Politiske Mugaber excluded.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Gamleskolen min støttet en skole nede i... Jeg husker ikke. Men der sto skolen min for administrering av pengene, så det fungerte knallfint. Hadde OD tatt på seg den oppgaven skulle jeg heller jobbet.

Edit: Men skolen tar ikke hensyn til om du faktisk GJØR annet på fritiden! Jeg har jobbet med blåkors som støttekontakt for rusmisbrukere som skal overleve en helt ny hverdag, tatt dem med på kino, gått på kafé, snakket med dem om livet sitt, jeg har jobbet som frivillig i dyrebeskyttelsen, jeg var med å drive en kafé for hjemløse hvor vi ga dem mat og kaffe og tepper og termoser og gudene vet hva vi ikke gjorde. Men det betyr INGENTING for skolen min for jeg ville ikke være med på OD-dagen.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

For en gangs skyld er jeg nogen lunde enig med deg Nikka.

Bortsett fra at jeg ikke gir til tiggere. Det er ikke mye som er mer irriterende enn en romania-kjerring kommer bort med en papplapp som sier noe om de 424243 barna hennes som har mista huset pga flom. Eller de irriterende gatemusikantene, ville heller betalt de for å holde opp. Derimot kan jeg gi til de som har litt humor, som snakker språket og ikke prøver å lure noen som at de trenger ti kroner fra hele Oslo for å kjøpe seg en kopp kaffe.

Gjør som sure gamle folk, gå på senteret og samle flasker :D .

Lenke til kommentar
Det finnes mange mange mange bedre måter å støtte trengende på enn å gi til tiggere. Tigging har blitt så organisert, at det er som å gi bort lommeboka til kriminelle til tider. Ihvertfall i Oslo.

Liker ærlige tiggere jeg. Kom en bort til meg en gang og lurte på om jeg hadde en tier siden han trengte dop. For 5000 + bostøtte var ikke nok i måneden til både mat og dop. Så etter han hadde kjøpt mat så trengte han mer. Koslig fyr, han fikk den tiern

Lenke til kommentar

Da er det helt greit. Da er de ærlige om det. Det er de som gjør business ut av tigging jeg ikke liker. Han som skal ha litt vekslepenger for å få seg et stikk er helt greit. Jeg ser han har problemer, og mine småpenger kan hjelpe. Når hører jeg sikkert rasistisk ut, men de utenlandske tiggerbandene kan ha seg pokker vekk fra Norge.

Lenke til kommentar
Takk, Chokke.

Hva skal det brukes til egentlig?

Forklare en venninne at det er ikke jeg som misliker alt av veldedighet (ikke bare, i hvert fall. Jeg liker ikke den typen veldedighet OD er, og jeg liker ikke NU, som hun er medlem i, så det blir litt bajs), men at OD er søppel for de aller fleste.

Jeg kom med noen poenger på denne tiden i går i tråden her. Look it up.

Lenke til kommentar
Noen som har noe rolig morgenmusikk? Eneste jeg klarer er Death Vessel av det jeg har.

Beethoven.

• Piano Sonate Nr. 14 i ciss-moll, Op. 27 Nr. 2
  • Piano konsert nr.5
  • Piano Sonate Nr.21 sats 1-3

Kanskje ikke så veldig rolig, men det passer seg utmerket til alle døgnets tider, også morgenen. Å sitte på terrassen med morgenkaffen og en pianokonsert på øret er orgasmisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...