Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Fikk en psycho nosingoppgave på whiskytreffet i går. Ble sendt rundt 3 glass, jeg husker bare hva det ene var, men alle var slike ting som er umulig å få tak i.

Den første var 65% Bowmore, 25% Lagavulin og 10% Ardberg. Jeg mener, hvem i helvete klarer å lukte det da? INGEN!

Den andre husker jeg ikke hva var, men det var en som lurte på hva den koster, svaret var: "Hvis du betaler £5000 så får du en tom flaske, er du heldig får du et par tomme glass atåt."

Jeg tror vi snakker epic whisky.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan folk her skrive hva de har i mot Operasjon Dagsverk?

Uvettug bruk av en læredag. Er kun en pest og en plage.

Endte med å "vaske huset" hver gang. Om jeg har så jævla lyst til å donere 300 kroner til et eller annet ubanawhanawa-land så gjør jeg det, jeg trenger ikke "tvinges" til å gjøre det og i tillegg serveres helvetes masse sosialistisk pjatt.

Alternativet vi hadde var å skrive en stil om det fantastiske arbeidet til OD eller noe.

Lenke til kommentar
Takk, Chokke.

Hva skal det brukes til egentlig?

Forklare en venninne at det er ikke jeg som misliker alt av veldedighet (ikke bare, i hvert fall. Jeg liker ikke den typen veldedighet OD er, og jeg liker ikke NU, som hun er medlem i, så det blir litt bajs), men at OD er søppel for de aller fleste.
Lenke til kommentar

Da vil hun slå tilbake med

"Hva er galt med at bortskjemte norske drittunger må sette av EN dag i året til å tenke på noe annet enn hva de skal spise til middag og hjemmeleksene sine?" Vi hadde gruppearbeid en hel dag der vi måtte lære om landet OD skulle støtte, klippe ut bilder og lime på plakater osv.

Hva svarer du da? "Jammen vi gidder ikke"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Da kan Eple kontré med:

"Hvorfor skal norske barn lide for at lederne i land x er klin kokos og at folket i dette landet ikke evner å kaste sine idiotiske ledere på sjøen? Hvorfor skal vi lide for at deres gjenomsyrede korrupte land ikke klarer å holde seg på føttene? Hvorfor skal vi sende penger som blir snappet opp av griskinger lenge før de når de hendene som trenger dem?"

Lenke til kommentar

Er det så satans mye lidelse å måtte gjøre noe man ikke vanligvis gjør en dag da? Sammenlignet med hva de har der nede?

"Å huff jeg må vaske koppene hjemme idag, fy faen the PAIIIIIIN and SUFFERING altså!!!11"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

I fjor nektet jeg å være med og brukte tiden min på å jobbe dobbelt i kattehuset (Oh, se, veldedighet! FRIVILLIG ARBEID!) og fik STRAFF og måtte skrive stil om HVORFOR jeg ikke ville være med. Jeg gjorde det, og fikk stygge blikk fra hun ene supersosialistiske læreren resten av året (på en PRIVATSKOLE FOR FAEN).

Edit: Tom: Hadde pengene kommet frem, så hadde jeg ikke hatt noenting i mot det. Tanten min hadde et fadderbarn og sendte ham presanger etc. Det kan jeg fint gjøre, gjerne for ti-tolv stykker, men å fôre en allerede styggrik administrasjon med penger bare for å lette min egen samvittighet? Nei.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
I fjor nektet jeg å være med og brukte tiden min på å jobbe dobbelt i kattehuset (Oh, se, veldedighet! FRIVILLIG ARBEID!) og fik STRAFF og måtte skrive stil om HVORFOR jeg ikke ville være med. Jeg gjorde det, og fikk stygge blikk fra hun ene supersosialistiske læreren resten av året (på en PRIVATSKOLE FOR FAEN).

Vi har fått beskjed at dette er helt frivillig, ikke NOE tvang...så blir vel skole på meg, jobber ikke for at jenter i Bangladesh skal få skolegang, da det kun er politikken i det landet som hindrer det sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Da vil hun slå tilbake med

"Hva er galt med at bortskjemte norske drittunger må sette av EN dag i året til å tenke på noe annet enn hva de skal spise til middag og hjemmeleksene sine?" Vi hadde gruppearbeid en hel dag der vi måtte lære om landet OD skulle støtte, klippe ut bilder og lime på plakater osv.

Hva svarer du da? "Jammen vi gidder ikke"

Da svarer du med. "Er dette slik vi skal lære veldedighet? At det er en sosial faktor som spiller inn? At alle må støtte land A på likt? Kan du virkelig ikke dele pengene dine med fattige land uten at alle andre ser at du gjør det? Er det for din eller dine venners del at du gjør det?"

Minner om det Thomas Gjertsen sa i Torsdagsklubben for to uker siden om tullingene som ringer inn under TV-aksjonen for å vise hele Norge at de skal gi penger. De kan absolutt ikke gjøre det anonymt, neida. Hele Norge må få vite at Rimi-Hagen er virkelig solidarisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...