Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Hvis dere ikke vil arbeide for OD så må dere være på skolen. OD-dagen er ikke noen fridag.

Ja, men om vi er på skolen så får vi fravær. Men når du var ung så var det vel ikke slik, anntar jeg.

Jeg har siden jeg gikk ut av barneskolen nekta å jobbe på OD. Tar heller og sitter på skolen og kjeder meg. Jeg er i mot hele OD. Det er i praksis ikke lenger et valg om man vil hjelpe til. Det forventes at man skal stille opp. Slik skal det ikke være. Hele greia gir meg en flau smak i munnen.

Så enig med deg, Lars.

Hehe, læreren trodde han var lur og låste inn pc-ene vår, men vinduet var åpent så vi klatra inn, pakka ned pc-en og så gikk vi. Selvfølgelig kom læreren etter og ble forbanna, så sa kompisen min "SKA Æ FETTE SMEKK VINDUE I SKÅLTN PÅ DÆ?!?!" xd

Trodde jeg skulle dø av latter.

Og til alle dere veslevoksne som kommer til å si at det er dårlig gjort: Fuck deg lissom.

Endret av FluffyPinkSheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, de har faktisk lov til å sette fravær på deg. Av hvilken grunn har jeg ingen anelse om=)

Jeg har alltid vært borte fra OD dagen og jeg har aldri betalt.

Gidder ikke å gi penger til korrupte politikere og regjeringer rundt om i verden. Hjelp heller de mer trengende i Norge først sier nå jeg :)

Lenke til kommentar
Ja, men om vi er på skolen så får vi fravær. Men når du var ung så var det vel ikke slik, anntar jeg.

Dette er fullstendig riv ruskende galt. Det har de faktisk ikke belegg for å kunne gjøre. OD skal ikke være tvang. Man har retten til å velge å ikke jobbe. De er pliktig til å ha et opplegg på skolen for de som ikke ønsker å jobbe.

Lenke til kommentar
Jo, de har faktisk lov til å sette fravær på deg. Av hvilken grunn har jeg ingen anelse om=)

Gidder ikke å gi penger til korrupte politikere og regjeringer rundt om i verden. Hjelp heller de mer trengende i Norge først sier nå jeg :)

Om man velger å ikke jobbe og ikke møte opp på skolen så kan de skrive fravær, men ikke om man møter opp på skolen.

Lenke til kommentar

HVORFOR, jeg gjentar HVORFOR får jeg fravær for å møte opp på skolen?! Er jo på skolen vi skal være, ikke være vaskehjelp på ICA. EG BLIR SINTE :realmad::realmad::realmad::realmad::realmad:

Dette er fullstendig riv ruskende galt. Det har de faktisk ikke belegg for å kunne gjøre. OD skal ikke være tvang. Man har retten til å velge å ikke jobbe. De er pliktig til å ha et opplegg på skolen for de som ikke ønsker å jobbe.

Riv ruskende galt, men hva kan jeg gjøre? Ingenting. ._.

Norske skolevesnet har gått ad dundas for lengs spør du meg. Gla jeg er ferdig med dritten for lenge siden-

Heldige jævel.

Lenke til kommentar
Riv ruskende galt, men hva kan jeg gjøre? Ingenting. ._.

Du kan kreve din rett. Du kan vise til OD sine egne regler. Du kan gå til rektor og klage og fortsette å henvise til reglene. Du kan gå til avisa.

Du kan klage til fylkesmannen i ettertid å kreve det fraværet strøket. Vel å merke om du møter opp på skolen den dagen da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Hva er egentlig galt med OD? det er jo penger som går til en god sak, man slipper en dag på skolen. man får prøvd hvordan det er og jobbe. vist man vil kan man jo selge vaffler eller noe å da har man jo faktisk ganske mye frihet!

Det er tvungen medlidenhet.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig galt med OD? det er jo penger som går til en god sak, man slipper en dag på skolen. man får prøvd hvordan det er og jobbe. vist man vil kan man jo selge vaffler eller noe å da har man jo faktisk ganske mye frihet!

Jeg likte ikke å sende pengene mine ut av landet..

det er jo ikke "dine" penger alternativet til at du er med på OD er at du er på skolen og det får man ikke penger for. du kan se på det som at du arbeider i en bedrift eller noe for å se hvordan det er å arbeide..

Lenke til kommentar

De er vel ikke dine om de skal til et godt formål ? Så lenge de når frem til dette gode formålet, og ikke detter av hos diverse politikere elns etterhvert ser jeg ingenting galt med OD.

Har bare hatt mulighet for å delta på OD en gang, og da jobbet jeg ute en regnværsdag, med glede.

Lenke til kommentar

det er jo ikke "dine" penger alternativet til at du er med på OD er at du er på skolen og det får man ikke penger for. du kan se på det som at du arbeider i en bedrift eller noe for å se hvordan det er å arbeide..

Poenget er at du jobber, uansett om det er i skoletiden eller ikke. Det er da også rimelig at du selv skal ha de pengene du bruker tiden din på å skaffe. I tillegg mister du verdifull tid på skolen, som du kunne brukt på å lære. Og de aller fleste skoler har utplasseringsuke® =)

Lenke til kommentar

1: Det er nærmest tvang. De hevder de er bygget på frivillighet, men i praksis så er man tvunget.

2: Svært mye av pengene som blir samlet inn går til administrasjon

3: Det er ikke bestandig man er enig i hva pengene skal brukes på

4: White guilt-artikler som denne brukes til å hjernevaske barn og unge i Norge. KN og AF har så jævlig blitt busta i sitt anti-vestlige spill at det er sykt at OD lar seg bruke på denne måten.

5: Man må BETALE for å få fri.

6: Jeg kunne fortsatt i evigheter, men jeg lar det ligge nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...