Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv småproblemer med å poste. Tror egentlig mye av problemene kunne vært fikset ved å investere i en heftigere serverpark. Kanskje også ved å optimalisere systemet. Kutte vekk på ressurskrevende funksjoner som ikke er viktig for brukerne flest. Denne funksjonen der nye innlegg på forumet spretter opp i en boks på hovedsiden er jo ikke noe vits i å ha f. eks.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått så kjører forumet bare på en server. Hadde kanskje vært en ide å spre lasten og risikoen over på to. Da er det ikke like fatalt om en av de ryker. I verste fall så mister man noen få poster som ikke er synkronisert enda. Og jeg VET at forumet/hw-nettverket har nok inntekter til å forsvare den utgiften.

Lenke til kommentar
Har selv småproblemer med å poste. Tror egentlig mye av problemene kunne vært fikset ved å investere i en heftigere serverpark. Kanskje også ved å optimalisere systemet. Kutte vekk på ressurskrevende funksjoner som ikke er viktig for brukerne flest. Denne funksjonen der nye innlegg på forumet spretter opp i en boks på hovedsiden er jo ikke noe vits i å ha f. eks.
Her er jeg fullstendig enig. Jeg vet ikke hvilket budsjett man opererer med i forbindelse med drift men det må da finnes løsninger som kan ta over automatisk ved serverkrasj, overbelastning eller andre slike problemer dersom man har et tilstrekkelig budsjett? Man burde også hatt såpass kapasitet at man kunne tilby brukerne rikeslig med lagringsplass for personlige vedlegg slik at man kunne innføre et forbud mot bruk av eksterne kilder for slik informasjon og på den måten bedre ta vare på forumets integritet for fremtiden. Nesten samtlige av de tusener på tusener av vedlegg som har blitt hostet via ytre servere for mer enn et halvt/et år siden er nå døde/forvitret bortog man kan bare tenke hvor mange poster som har blitt svekket eller helt ubrukeliggjort som følge av tapet av denne informasjonen. Hvor hver dag som går forvitrer informasjon som er lagret på ytre servere.
Lenke til kommentar
Har selv småproblemer med å poste. Tror egentlig mye av problemene kunne vært fikset ved å investere i en heftigere serverpark. Kanskje også ved å optimalisere systemet. Kutte vekk på ressurskrevende funksjoner som ikke er viktig for brukerne flest. Denne funksjonen der nye innlegg på forumet spretter opp i en boks på hovedsiden er jo ikke noe vits i å ha f. eks.

Hjelper sikkert når serveren blir vekket til live igjen. Tror kanskje ikke denne reserveløsningen de kjører nå er veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Ubuntu Cola på Ultra idag, bare fordi jeg er nerdete.

 

1200944605466_image004_1679973m.jpg

 

Smakte egentlig akkurat som Tab Xtra. Men den er økologisk og har ingenting med Linux å gjøre heller..er visst noe prosjekt i Malawi i Afrika.

 

"Ubuntu er et afrikansk uttrykk som betyr medmenneskelighet, medfølelse eller godhet og avhengighet mellom mennesker."

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...