Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei vi hører ikke om selvmord i nyhetene, fordi det er med på Vær Varsom-plakaten med hensyn til pårørende. De sa det ikke på stasjonen heller, bare referte til en hendelse på en annen stasjon. Så spurte en i toget konduktøren, da sa han en hadde hoppa foran toget på den stasjonen.

Men burde det egentlig ikke vært åpnet mer for å skrive om selvmord i mediaene? "En person hoppet foran toget" eller noe slikt identifiserer jo ikke noe særlig, og det er viktig at man kan snakke så åpent som mulig om dette temaet.

Lenke til kommentar
Er nok for å forhindre at copycats skal gjør det samme like etterpå.

Så det er en helt ny, utenkt og original idé å legge seg ned foran toget? :roll:

 

Men skjønner poenget, er det en veldig spesiell metode kan man kanskje holde tilbake litt detaljer.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Er nok for å forhindre at copycats skal gjør det samme like etterpå.

Så det er en helt ny, utenkt og original idé å legge seg ned foran toget? :roll:

 

Men skjønner poenget, er det en veldig spesiell metode kan man kanskje holde tilbake litt detaljer.

Men vi skal jo ikke høre om det. For da tenker men "alle andre gjør det jo" og ender med at egentlig useriøse selvmordstanker fort kan ta kontroll over deg

Lenke til kommentar
Meninga er at folk som er så langt nede kan bli dyttet over kanten så og si, av å lese om andre som gjør det i avisene. Har vært sånn så lenge jeg kan huske. Man skal ikke skrive om selvmord i nyhetene.

Her er teksten:

"4.9. Vær varsom ved omtale av selvmord og selvmordsforsøk. Unngå omtale som ikke er nødvendig for å oppfylle allmenne informasjonsbehov. Unngå beskrivelse av metode eller andre forhold som kan bidra til å utløse flere selvmordshandlinger."

 

Altså er det ikke noe generelt forbud. Man skal bare være forsiktig med det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Er det bare jeg som synes at Hannah Montanas vennine er penere en Hannah Montana?

Om jeg først skal gjøre et lovbrudd,så gjør jeg hu.

 

(sånn,litt lettere diskusjonsemne enn Kina og sjølvmord.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...