Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

er ikke det sånn at det er ulovlig å pålegge folk å jobbe mer enn 8 timer? Uansett stilling?

Arbeidsmiljøloven § 10-4: "Alminnelige arbeidstid må ikke overstige ni timer i løpet av 24 timer", men om arbeidet er av en "passiv karakter, kan arbeidstiden forlenges med inntil halvparten av de passive periodene."

 

It's gonna be a looooooooooooooooooong ass night.

 

Takk for den! Jeg var usikker på hva som var greia, hørt kun rykter så å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
It's gonna be a looooooooooooooooooong ass night.

 

Takk for den! Jeg var usikker på hva som var greia, hørt kun rykter så å si.

 

Den lover er det maaaaaange arbeidsgivere som gir fullstendig faen i. Arbeidstakere for den saks skyld også. Jeg kjørte drosje i studietida, og 14 timers arbeidsdager var på ingen måte uvanlig.

Lenke til kommentar
er ikke det sånn at det er ulovlig å pålegge folk å jobbe mer enn 8 timer? Uansett stilling?

Arbeidsmiljøloven § 10-4: "Alminnelige arbeidstid må ikke overstige ni timer i løpet av 24 timer", men om arbeidet er av en "passiv karakter, kan arbeidstiden forlenges med inntil halvparten av de passive periodene."

Også har man vel ikke lov til å pålegge mer enn 10 timers overtid i løpet av ei uke.

Lenke til kommentar
Ja faen det stemmer det. Fregalus er kT/X^cπ(2n*cc). Dem gjør forsåvidt samme operasjon
Nja... Den tar ikke vorlonske insendanter med i beregningen så den fungerer ikke så godt på negative volumberegninger.

 

Eller tenker du på Minbars paradoks nå?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Dette begynner å ligne på Vogon Poetry..

 

Vogon Poetry is described as "the third worst poetry in the Universe" in the story. The main example used in the story is a short piece composed by Jeltz, which roughly emulates nonsense verse in style. The story relates that listening to it is an experience similar to torture as demonstrated when Arthur Dent and Ford Prefect are forced to listen to the poem poetry (and say how much they liked it) prior to being thrown out of an airlock.

 

A second example of Vogon poetry was found in the Hitchhiker's Guide interactive fiction game that was produced by Infocom.

Lenke til kommentar
Ja faen det stemmer det. Fregalus er kT/X^cπ(2n*cc). Dem gjør forsåvidt samme operasjon
Nja... Den tar ikke vorlonske insendanter med i beregningen så den fungerer ikke så godt på negative volumberegninger.

Så lenge det ikke er primtall så. Med dem må man oppjustere seg til synitetsaksen i tredje ledd ^100. Menmen, Centaurisk måtte jo bli funnet opp av en grunn den også. Fordet om Fregalus er lettere å ta i hoderegning

 

Minbar paradoks har tegativ kategorisering da, så det er ikke den jeg tenker på nei

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...