Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

alkohol kan *bare* gi leversvikt.
Langvarig forbruk av alkohol kan gi leversvikt, men en ellers frisk person vil ikke være utsatt for det i forbindelse med en slik drikkelek. Det hyggelig med alkohol er at man som regel blir satt ut av evne til å fortsette drikkingen når man kommer opp i farlig høy promille, det samme kan ikke sies om vann. Melken kommer naturligvis opp igjen når mengden begynner å bli høy..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, var en sak i nyhetene for et par år siden, om ei dame som døde etter å deltatt på en vanndrikke-konkurranse på amerikansk radio. Hun måtte bryte etter 10 liter på styrten ellernoe, og fikk voldsom hodepine kort tid etter, og døde på sykehuset. Kroppen takler ikke så mye vann, blir visst helt feil med væskebalansen i hele kroppen. Akkurat som at vi dør hvis vi spiser store mengder rent salt også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det er kjempestas helt til en opplever akutt nyresvikt som følge av vannforgiftning.. Slik sett er melk/alkohol greie drikker da kroppen sier stopp i god tid før det kan bli et problem.

Nyrene klarer seg bra de, det er verre med elektrolyttnivået og hjernen din.

http://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication

Selvfølgelig, det var jeg som rotet der. Hvorfor jeg blandet inn akutt nyresvikt med vannforgiftning er er mysterium. Men det er bare å få i seg litt salter og karbohydrater mellom hvert inntak av vann så holder man elektrolyttnivået i sjakk uansett.
Lenke til kommentar
Det er kjempestas helt til en opplever akutt nyresvikt som følge av vannforgiftning.. Slik sett er melk/alkohol greie drikker da kroppen sier stopp i god tid før det kan bli et problem.

Og faren for at det inntreffer etter et par liter er hvor stor?

Snakker da om engangsbruk i større kvantum.

Liten, men kommer man over fire-fem liter vil man nok begynne å merke symptomer, og hvis man da taper noen ganger på rad å må tvinge ned ytterligere et par liter begynner man å leke med helsen.
Lenke til kommentar
Bare hørt om folk som får mangel på (stoffer) etter å ha hatt et høyt konsum av vann gjennom lang tid (flere uker/måneder).
I profesjonell sportssammenheng er "vannforgiftning" (hyponatraemic encephalopathy) noe man er oppmerksom på da man ofte er i en situasjon hvor kraftig fysisk aktivitet sammen med varme øker væskebehovet drastisk. Derfor inneholder mer seriøse sportdrikker ofte salter og diverse stoffer som hjelper til å opprettholde nivået av disse stoffene i blodet til tross for det drastiske væskeinntaket.

Men om en hadde gjort det samme med øl, ville magen kastet det opp igjen veldig kjapt da?
Flere liter øl på styrten kommer som regel opp igjen, da på grunn av kullsyren og/eller alkoholen.
Lenke til kommentar
åå fyfaen. jeg fant nettopp en syko edderkopp.svart på hodet . rød kropp , samme med beina. litt hårete. samtidlig hadde den noen skremmende huggtenner. aldri sett før. så nesten tropisk ut. fanget den i glass

ikke serlig stor. bakparten var som en maur har

jeg freaker !!

Pix! PRONTO!

Lenke til kommentar

jeg har ikke noe særlig til kamera. men jeg skal se hva jeg får gjort . kommer med bilde straks

Edit :

desverre klarte ikke kameraet mitt å ta noe særlig godt bilde, ble bare uklart

nå har jeg angst!

ikke noe søvn før jeg finner ut!

sprayet den med en kraftig parfyme for å fange. den ligger halveis i koma / død nå

føttene er ganske lange å alle har lagt seg framover over kroppen på en måte

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...