Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk å bruke ordentlig smør da. Var borti noen som brukte light-margarin en gang. *grøss*

Kviteseid-smør gir ordentlig smak. :thumbup:

Må ta til takke med kryddersmør fra Synnøve Finden, siden butikkene her ikke hadde Kviteseid-typen.

Hvor lenge hadde du de i ovnen?

Noen som har prøvd å steke skiver av spekeskinke i panne forresten?

Endret av Llandari
Lenke til kommentar
Ikke de enorme mengdene tror jeg. Noen som har prøvd å spille melkepoker forresten? Man satser x antall glass med melk og om man taper så må man drikke det. Store mengder melk er ikke venn med magen til folk. :p

Gjort det med litt snillere væske, vann.

Skulle gjerne gjort det med litt artigere ting, men folk a) kan ikke poker, b) tør ikke :( .

Lenke til kommentar
Ikke de enorme mengdene tror jeg. Noen som har prøvd å spille melkepoker forresten? Man satser x antall glass med melk og om man taper så må man drikke det. Store mengder melk er ikke venn med magen til folk. :p

Gjort det med litt snillere væske, vann.

Det er kjempestas helt til en opplever akutt nyresvikt som følge av vannforgiftning.. Slik sett er melk/alkohol greie drikker da kroppen sier stopp i god tid før det kan bli et problem.
Lenke til kommentar

Jemini.

Først, mattekartleggingsprøve. Fikk 129 i score, altså 29 over average norwegian dude. Basert på det ble jeg plassert på übermattegruppe. Jeg sa KLART i fra om at

jeg er IKKE så god i matte, jeg TRENGER ikke teoretisk matematikk, kartleggeren var INCONCLUSIVE og kan IKKE sees som et godt verktøy for å vise ferdighetsnivået.

Han stod på sitt, og med ingen annen kunnskap om nivået på gruppene enn hans ord, takket jeg vennlig JA til T1-matematikk. (Dvs. den beste mattegruppa).

T1 er - sjokkerende nok, AKKURAT som jeg sa - altfor vanskelig for meg. Dermed spør jeg pent om å få lov til å bytte gruppe, men DETTE viser seg å være vanskelig. Først GLEMMER han å si i fra om min interesse (til overrådgiver som leder gruppebytting osv) - slik at sjansene for å bytte gruppe til mest passende sted minsket. Så skal overrådgiver i gang med SAMME krangelen om at KARTLEGGEREN har rett, jeg BURDE bli på T1. Selvom jeg, meg, jeg som skal HA utdanningen sier noe helt annet.

Nå sitter jeg med oppgaver som 2x+1 =5, 26*19 og "mari hadde to katter hvor mange katter hadde mari", ingen flere byttesjanser, og lurer på hva... søren... jeg skal gjøre.

Får bare håpe at lista settes høyere etterhvert som vi kommer videre i skoleåret.

Kan jeg skylde alt på dårlig rådgivning? Skulle jeg med vilje svart dårlig på kartlegger for å vise at jeg ikke var så god? Har jeg rett til å få byttet til en annen gruppe?

Mvh. pottesur BiNko.

Lenke til kommentar
Det er kjempestas helt til en opplever akutt nyresvikt som følge av vannforgiftning.. Slik sett er melk/alkohol greie drikker da kroppen sier stopp i god tid før det kan bli et problem.

Og faren for at det inntreffer etter et par liter er hvor stor?

Snakker da om engangsbruk i større kvantum.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...