Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede slutta en gang og holdt da opp i 8 år, så jeg vet alt om hvilke reaksjoner jeg kommer til å få. Det er akkurat det som skremmer meg. :p Har ikke røkt mer i 6-7 måneder nå da og kun sigaretter. I den siste tiden har jeg røyka 20+ hver dag. Kjenner at det dunker litt i hodet nå ja, kroppen skriker etter nokotin nå. :D Jeg prøver å fortelle kroppen min at Dundersalt er mye bedre, men den hører ikke etter. :p

Det hjalp meg hvertfall med mye te (sånn pyramideposete-sak). Jeg brukte nikotintyggis i 1 uke også (men mye mindre enn doseringen sa: 20+røyk om dagen = ca 11 tyggis biter om dagen. Jeg brukte max 3).

Appelsin/klementin, te med sterk frukt/sitronsmak, spearmint tyggis, godteri er det som hjalp meg. Og jævlig mye selvdisiplin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er den(de) beste unnskyldningene for å slutte å røyke? kommer ofte i en slags krangel med venner(kjærester) pga jeg sier dem bør stoppe pga det er farlig. dem sier bare at dem driter i det osv... så trenger nice argumenter som jeg kan bruke!:p

Mine motivasjonsfaktorer er:

* Det er dyrt og dyrere skal det også bli.

* Det er forbudt å røyke på alle offentlige steder, snart slår vinteren inn for fullt - da blir det kaldt å gå ut å røyke.

* Jeg bor i fjerde etasje uten heis og muligheter for å røyke inne.

* Det er ikke så rent lite skadelig

* Jeg begynte på igjen for å klare å droppe snusen. Jeg har ikke snusa på 6-7 måneder og føler nå at jeg har kontroll på snusen. Røyken er lettere å slutte med.

* Jeg ser ikke så mange gode grunner for å fortsette å røyke, bortsett fra at det er godt.

Pro<Con = slutte

En veldig bra liste det der:) skal ta med meg noe av dem videre! jeg stjeler litt copy-right ;)

Lenke til kommentar
Hva er den(de) beste unnskyldningene for å slutte å røyke? kommer ofte i en slags krangel med venner(kjærester) pga jeg sier dem bør stoppe pga det er farlig. dem sier bare at dem driter i det osv... så trenger nice argumenter som jeg kan bruke!:p

Finn på noe selv, din bæsj^^

Skal du i en diskusjon må du ha egne argumenter, ikke bruke argumenter du får fra et forum.

Du som er så idè-rik (Åssen pokker skal det ordet skrives?>< Er da et delingsord er det ikke?)

Lenke til kommentar

Skal du i en diskusjon må du ha egne argumenter, ikke bruke argumenter du får fra et forum.

Du som er så idè-rik (Åssen pokker skal det ordet skrives?>< Er da et delingsord er det ikke?)

tviler på at all fakta du vet om røyk kommer fra deg(finnes helt sikkert noen.. men de fleste) :/ du har nok lest det i aviser osv osv

jeg bruker forumet som et faktakilde:)

pluss.. jeg røyker ikke. så jeg har egentlig ikke så mye muligheter å tenke over som røykere har

Endret av probin
Lenke til kommentar

tviler på at all fakta du vet om røyk kommer fra deg(finnes helt sikkert noen.. men de fleste) :/ du har nok lest det i aviser osv osv

pluss.. jeg røyker ikke. så jeg har egentlig ikke så mye muligheter å tenke over som røykere har

Har ikke så mye fakta om røyk i hodet jeg du=) Jeg bare røyker dritten jeg.

uten tanke på at jeg regelrett voldtar lungene mine.^^

Lenke til kommentar
Mine motivasjonsfaktorer er:

* Det er dyrt og dyrere skal det også bli. (Vel. NOE må de pengene brukes på)

* Det er forbudt å røyke på alle offentlige steder, snart slår vinteren inn for fullt - da blir det kaldt å gå ut å røyke. (Frisk luft er da virkelig ikke ett minus?)

* Jeg bor i fjerde etasje uten heis og muligheter for å røyke inne. (Trim er sunt.)

* Det er ikke så rent lite skadelig. (Kan være dødelig å slutte, da.)

* Jeg begynte på igjen for å klare å droppe snusen. Jeg har ikke snusa på 6-7 måneder og føler nå at jeg har kontroll på snusen. Røyken er lettere å slutte med. (Skam deg. Røyk er bedre. oO)

* Jeg ser ikke så mange gode grunner for å fortsette å røyke, bortsett fra at det er godt. (JÆVLIG godt, takk.)

Pro<Con = Fortsette

Lenke til kommentar
< Coldcell_> actually, my neck clicks _really_ badly sometimes, but it doesn't hurt or anything

< Coldcell_> and in martial arts class one day some guy headlocks me

< Coldcell_> and it does this massive POP

< Coldcell_> so I go limp

< deadfool> nice

< Coldcell_> and the guy is almost crying

Lenke til kommentar
Legefrøkenen som undersøkte meg i dag var snasen som faen. Hadde det ikke vært et pasient/legeforhold i det rommet akkurat da så hadde jeg bedt henne med ut på middag på sekundet. :p

"Nå som du har sett rumpa mi, så kan vel jeg få se din?"

"Nå som vi allerede har kommet så langt, kaffe?"

Lenke til kommentar
jeg måtte slutte fordi jeg begynte å bli faktisk fysisk dårlig av det: kvalm, kaldsvette, hiss-lyder i lungene mens jeg sov, etc. Jeg røyka i rundt 4-5 år, hvorav de 2 siste var rullings (thats right, no filter).

OMG. Barsking, altså.

Rullings har i hvert fall ikke så jævlig mye parfyme. Den driten ødelegger halsen min.

Jeg er singel, men hadde kjæresten min prøvd seg på å nekte meg klinings pga av røyking eller snusing så kunne vedkommende dra til helvete. :=)

:----D

Lenke til kommentar
Legefrøkenen som undersøkte meg i dag var snasen som faen. Hadde det ikke vært et pasient/legeforhold i det rommet akkurat da så hadde jeg bedt henne med ut på middag på sekundet. :p

"Nå som du har sett rumpa mi, så kan vel jeg få se din?"

"Nå som vi allerede har kommet så langt, kaffe?"

Haha, ikke sant. Det værste var at hun sa at det var hyggelig å hilse på meg når jeg skulle dra. Det har aldri noen lege sagt til meg før. Hun kommenterte også hvor fin og brun jeg er. :D *lolz* Hyggeligste møtet jeg har hatt med noen lege, det er sikkert. Vi lo og hadde det riktig så hyggelig der jeg sto halvnaken mens hun drev og studerte kroppen min. :p

Bassukh: Ja, faen heller. Slutte med ting er noe jeg gjør på eget initiativ. Det var en eks av meg som prøvde seg på å tvinge meg til å slutte med snusen. Hun klarte ikke det for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Bassukh:

Da er vi helt enige. Det er så enkelt som at folk får ta meg for den jeg er, eller gi faen. Jeg er meg selv og stolt av det. Jeg prøver nå å slutte å røyke, men det på grunn av at jeg selv ønsker det. Jeg har også nesten sluttet å drikke Cola, også fordi at jeg selv ønsker det. Jeg har begynt å bli litt sunnere, men jeg har enda en lang vei å gå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...