Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg at jeg har lyst på røyk da. Knasker i meg DunderSalt nå - det hjelper litt mot suget kjenner jeg. Får meg til å tenke på noe annet. Jeg skal klare det, men jeg vet at jeg kommer til å røyke litt i helga, skal nemlig arrangere fest og da blir det alltid noen sigg, jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å holde meg når jeg har fått litt å drikke. Regner med å investere i en 10 pack, slik at jeg ikke har noen igjen på søndag. :)

Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg at jeg har lyst på røyk da. Knasker i meg DunderSalt nå - det hjelper litt mot suget kjenner jeg. Får meg til å tenke på noe annet. Jeg skal klare det, men jeg vet at jeg kommer til å røyke litt i helga, skal nemlig arrangere fest og da blir det alltid noen sigg, jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å holde meg når jeg har fått litt å drikke. Regner med å investere i en 10 pack, slik at jeg ikke har noen igjen på søndag. :)

 

De fleste opplever ihvertfall et sug etterpå da de våkner etter helgens fyllekule:P

Var ihvertfall slik for min del.

Lenke til kommentar

jeg måtte slutte fordi jeg begynte å bli faktisk fysisk dårlig av det: kvalm, kaldsvette, hiss-lyder i lungene mens jeg sov, etc. Jeg røyka i rundt 4-5 år, hvorav de 2 siste var rullings (thats right, no filter).

 

Om du har gått på røyk med filter så er det nok sunnere og kroppen din er ikke like ille. Jeg vet iaff at rullingsen begynte å ta livet av meg sakte men sikkert. Til slutt orka jeg ikke å være kvalm lenger, så slutta jeg. Det medførte flere raserianfall, angst, lite eller manglende evne til å kontrollere irritasjon/sinne. Det var mye "OH SNAP" den første måneden, men det roet seg ned etterhvert. Nå er alt greit (bortsett fra at jeg sliter noe jævlig uten beroligende som niktoin, så jeg er veldig ofte irritert/oppgitt/frustrert over "dumme mennesker" og idioter som jeg burde strengt tatt ignorere).

 

Regn med mye selvkontroll når du slutter (om du lever litt "high pace" liv, that is).

Lenke til kommentar

Jeg har allerede slutta en gang og holdt da opp i 8 år, så jeg vet alt om hvilke reaksjoner jeg kommer til å få. Det er akkurat det som skremmer meg. :p Har ikke røkt mer i 6-7 måneder nå da og kun sigaretter. I den siste tiden har jeg røyka 20+ hver dag. Kjenner at det dunker litt i hodet nå ja, kroppen skriker etter nokotin nå. :D Jeg prøver å fortelle kroppen min at Dundersalt er mye bedre, men den hører ikke etter. :p

Lenke til kommentar
Hva er den(de) beste unnskyldningene for å slutte å røyke? kommer ofte i en slags krangel med venner(kjærester) pga jeg sier dem bør stoppe pga det er farlig. dem sier bare at dem driter i det osv... så trenger nice argumenter som jeg kan bruke!:p

 

Mine motivasjonsfaktorer er:

 

* Det er dyrt og dyrere skal det også bli.

* Det er forbudt å røyke på alle offentlige steder, snart slår vinteren inn for fullt - da blir det kaldt å gå ut å røyke.

* Jeg bor i fjerde etasje uten heis og muligheter for å røyke inne.

* Det er ikke så rent lite skadelig

* Jeg begynte på igjen for å klare å droppe snusen. Jeg har ikke snusa på 6-7 måneder og føler nå at jeg har kontroll på snusen. Røyken er lettere å slutte med.

* Jeg ser ikke så mange gode grunner for å fortsette å røyke, bortsett fra at det er godt.

Pro<Con = slutte

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...