Ferchie Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ghraag: Absolutt, men det er mye av de samme meningene som kommr om og om igjen. Folk plukker til seg det de synes høres rett ut istedenfor å se den faktiske grunnen til ting. Jeg går faktisk så langt at jeg til dels forsvarer det faktum at USA har gått til krig på grunn av Olje. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Numeriske beregninger og FORTRAN kan brenne i helvete. Jævla "NaN". Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Evt en av de her: [yotube]9oGVMDpW5Mk[/yotube] Hva med en MK-19? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Absolutt et våpen med slagkraft Lars, men det er ikke noe særlig å dra med seg rundt i gatene nå man skal bekjempe zombier! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Absolutt et våpen med slagkraft Lars, men det er ikke noe særlig å dra med seg rundt i gatene nå man skal bekjempe zombier! Er vel et våpen man plasserer i vinduene i noen av de lavere etasjene for forsvar av bygningen. Og eventuelt support, om en gruppe skulle bli forfulgt av zombier på veien tilbake til skyskraperen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Absolutt et våpen med slagkraft Lars, men det er ikke noe særlig å dra med seg rundt i gatene nå man skal bekjempe zombier! Nei, men montert i turret på en Humvee (eller en eller annen SUV) så funker den bra. Eventuelt fastmontert ved ditt "Alamo". Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hadde heller gått for denne ; Har den i soft gun selv, og hadde vært artig å eid en ekte en:) Og beklager stort bilde:P Glemte å re-size det =( Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Numeriske beregninger og FORTRAN kan brenne i helvete. Jævla "NaN". ehhhh...er det noen som bruker FORTRAN enda? Utdatert, 90-talls faenskap Java! edit: Ferchie: i godt filtrert/bearbeidet form ja. Vi drikker nok ikke "rent regnvann". Endret 9. oktober 2008 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Numeriske beregninger og FORTRAN kan brenne i helvete. Jævla "NaN". ehhhh...er det noen som bruker FORTRAN enda? Utdatert, 90-talls faenskap Er ganske mye brukt i matteverdenen. Lite som slår Fortran i hastighet når det gjelder "matteoppgaver", synes å huske det er raskere enn C for eksempel. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvorfor kan ikke jeg ringe når Saera Kahn? Hahaha, sitatet er tatt fra en annen post, men festlig. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvorfor gjøre det vanskelig? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Numeriske beregninger og FORTRAN kan brenne i helvete. Jævla "NaN". ehhhh...er det noen som bruker FORTRAN enda? Utdatert, 90-talls faenskap Er ganske mye brukt i matteverdenen. Lite som slår Fortran i hastighet når det gjelder "matteoppgaver", synes å huske det er raskere enn C for eksempel. fult mulig det, men syntaksen får meg til å spy Det er sånn....om du har koda FORTRAN i 5 år, så går over til Java...da får du sprudlende orgasme Vil kanskje anbefalle C++, siden den har en del minnesparingsmetoder (pekere). Jeg vil tro at det er marginalt forskjell på hvem som er raskest dog. Nå er de fleste "moderne" språk så pass godt designet at ytelsen i slike regneopperasjoner ikke spiller noen rolle lenger. Det går fort uansett. Det er kanskje bare snakk om du vil få grå hår av syntaksen eller ikke Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fargoth: Som jeg lo når jeg satte på den...må vel være på grunn av den sangen og at han sitter der som en liten unge med den..."frem og tilbake..litt opp og ned" :!: Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 I et vampyr vs zombie scenario, vil ikke vampyren gå ut som vinneren ettersom at den nesten ikke kan beseires og i tillegg er smidig? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fargoth: Som jeg lo når jeg satte på den...må vel være på grunn av den sangen og at han sitter der som en liten unge med den..."frem og tilbake..litt opp og ned" :!:Jeg ser for meg et helt militærvesen som håndterer railguns på samme måten.. haha. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 fult mulig det, men syntaksen får meg til å spy Det er sånn....om du har koda FORTRAN i 5 år, så går over til Java...da får du sprudlende orgasme Vil kanskje anbefalle C++, siden den har en del minnesparingsmetoder (pekere). Jeg vil tro at det er marginalt forskjell på hvem som er raskest dog. Nå er de fleste "moderne" språk så pass godt designet at ytelsen i slike regneopperasjoner ikke spiller noen rolle lenger. Det går fort uansett. Det er kanskje bare snakk om du vil få grå hår av syntaksen eller ikke Fort og fort. Drev en del med det i sommer, enkelte av utregningene mine stod og gikk ca 20 timer på 12 CPU-kjerner. Syntaksen er da ikke så alt for gal heller? I alle fall ikke til mine bruksområder: "Folk flest" skjønner nok hva hvert enkelt steg gjør her? SUBROUTINE tdma() USE declarations IMPLICIT NONE ! --- local variables --- INTEGER :: i DOUBLE PRECISION :: q aW = -aW aE = -aE aP = -(aW + aE + Sp) Su(2) = Su(2) - aW(2)*T(1) Su(npi-1) = Su(npi-1) - aE(npi-1)*T(npi) ! --- elimination --- ! DO i = 3,npi-1 q = aW(i)/aP(i-1) aP(i) = aP(i) - aE(i-1)*q Su(i) = Su(i) - Su(i-1)*q END DO ! --- backsubtitution --- ! q = Su(npi-1)/aP(npi-1) T(npi-1) = q DO i = npi-2,2,-1 q = (Su(i) - aE(i)*q)/aP(i) T(i) = q END DO aW = -aW aE = -aE RETURN END SUBROUTINE tdma Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ey! Skuleoppgåve. Eg skal skrive ein novelle, den skal handle om ein gut som klatrer i trær. Eg har ikkje peiling på trær så kva er det meste ideelle treet? Treet må ha estetiske kvaliteter, og det må være stort nok til å kunne bli klatra i. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Barlind er jo litt snaxy og da, om ikkje bare vanelig eik: Barlind: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg