Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Absolutt et våpen med slagkraft Lars, men det er ikke noe særlig å dra med seg rundt i gatene nå man skal bekjempe zombier! :p

Er vel et våpen man plasserer i vinduene i noen av de lavere etasjene for forsvar av bygningen. Og eventuelt support, om en gruppe skulle bli forfulgt av zombier på veien tilbake til skyskraperen.

Lenke til kommentar
Numeriske beregninger og FORTRAN kan brenne i helvete. Jævla "NaN".

 

ehhhh...er det noen som bruker FORTRAN enda? Utdatert, 90-talls faenskap :p

Er ganske mye brukt i matteverdenen. Lite som slår Fortran i hastighet når det gjelder "matteoppgaver", synes å huske det er raskere enn C for eksempel.

Lenke til kommentar
Numeriske beregninger og FORTRAN kan brenne i helvete. Jævla "NaN".

 

ehhhh...er det noen som bruker FORTRAN enda? Utdatert, 90-talls faenskap :p

Er ganske mye brukt i matteverdenen. Lite som slår Fortran i hastighet når det gjelder "matteoppgaver", synes å huske det er raskere enn C for eksempel.

 

fult mulig det, men syntaksen får meg til å spy :p

 

Det er sånn....om du har koda FORTRAN i 5 år, så går over til Java...da får du sprudlende orgasme :p

Vil kanskje anbefalle C++, siden den har en del minnesparingsmetoder (pekere). Jeg vil tro at det er marginalt forskjell på hvem som er raskest dog. Nå er de fleste "moderne" språk så pass godt designet at ytelsen i slike regneopperasjoner ikke spiller noen rolle lenger. Det går fort uansett.

 

Det er kanskje bare snakk om du vil få grå hår av syntaksen eller ikke ;)

Lenke til kommentar
fult mulig det, men syntaksen får meg til å spy :p

 

Det er sånn....om du har koda FORTRAN i 5 år, så går over til Java...da får du sprudlende orgasme :p

Vil kanskje anbefalle C++, siden den har en del minnesparingsmetoder (pekere). Jeg vil tro at det er marginalt forskjell på hvem som er raskest dog. Nå er de fleste "moderne" språk så pass godt designet at ytelsen i slike regneopperasjoner ikke spiller noen rolle lenger. Det går fort uansett.

 

Det er kanskje bare snakk om du vil få grå hår av syntaksen eller ikke ;)

Fort og fort. Drev en del med det i sommer, enkelte av utregningene mine stod og gikk ca 20 timer på 12 CPU-kjerner.

 

Syntaksen er da ikke så alt for gal heller? I alle fall ikke til mine bruksområder:

"Folk flest" skjønner nok hva hvert enkelt steg gjør her?

 

 

 

SUBROUTINE tdma()
USE declarations
IMPLICIT NONE

! --- local variables ---
INTEGER :: i
DOUBLE PRECISION  :: q

aW = -aW
aE = -aE
aP = -(aW + aE + Sp)


Su(2) = Su(2) - aW(2)*T(1)
Su(npi-1) = Su(npi-1) - aE(npi-1)*T(npi)

! --- elimination --- !
DO i = 3,npi-1
q = aW(i)/aP(i-1)
aP(i) = aP(i) - aE(i-1)*q
Su(i) = Su(i) - Su(i-1)*q
END DO

! --- backsubtitution --- !
q = Su(npi-1)/aP(npi-1)
T(npi-1) = q
DO i = npi-2,2,-1
q = (Su(i) - aE(i)*q)/aP(i)
T(i) = q
END DO
aW = -aW
aE = -aE
RETURN
END SUBROUTINE tdma

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...