Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller at man henger grisene opp for at de ikke skal bevege seg, for å få mer fett....
Tvert i mot ønsker man seg ikke mer fett på grisene i dag. I tidlig norsk avl av gris var det vanlig å avle griser med en høy fettprosent fordi dette gir kjøtt med mer energiinnhold. I takt med industrialiseringen ble nye grisearter importert og det ble avlet frem varianter av det norske landsvinet som likner mer på den noe magrere varianten man har i dag. Det er først og fremst god smak, magert kjøtt, vekstprognoser/effektiv matutnyttelse, og størrelse på kull man i dag er interessert i.
Lenke til kommentar

Ikke bra nok, vi må ha noe som tar livet av folk fortere og vondere.....

Blanding mellom kreft, hiv, pest, kopper og litt til...

Verden skulle vært litt som Futurama, da hadde alle blitt glade.

 

Eller at man henger grisene opp for at de ikke skal bevege seg, for å få mer fett....
Tvert i mot ønsker man seg ikke mer fett på grisene i dag. I tidlig norsk avl av gris var det vanlig å avle griser med en høy fettprosent fordi dette gir kjøtt med mer energiinnhold. I takt med industrialiseringen ble nye grisearter importert og det ble avlet frem varianter av det norske landsvinet som likner mer på den noe magrere varianten man har i dag. Det er først og fremst god smak, magert kjøtt, vekstprognoser/effektiv matutnyttelse, og størrelse på kull man i dag er interessert i.

 

 

Leste bare en sak nettopp om de med å henge opp griser, uansett grunnen så er det ikke bra og henge der hele livet sitt

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Ikke bra nok, vi må ha noe som tar livet av folk fortere og vondere.....

Tja, spanskesyken tok livet av 20-100mill mennesker i henhold til wikipedia.

 

People without symptoms could be stricken suddenly and within hours be too weak to walk; many died the next day. Symptoms included a blue tint to the face and coughing up blood caused by severe obstruction of the lungs.
Lenke til kommentar
Fargoth: det du gjør nå er generalisering. Slik er det med alt, noen ødelegger for alle.
Jeg generaliserer ikke noe som helst. Intensiv avl, industriavl, går på dyrenes bekostning uansett hvilket land man ser på. Det finnes mange måter å avle dyr på men internasjonalt er industriavl den mest lønnsomme måten. Det er også denne typen avl som utsetter dyrene for størst belastning. Det finnes mange måter å drive avl på, og Norge skiller seg ut fra flere andre land ved at vi har relativt strenge regler for oppdrett og samtidig ikke er like avhengige av effektivitet som eksempelvis storbritania, hvor bønder i praksis har måttet gå over til industriavl av gris eller legge inn årene da den tradisjonelle måten å drive på ikke har vist seg like omkostningseffektiv.
Lenke til kommentar
Jeg mener det er altfor lavt tall, hvis vi skal ha noen som dreper så mye mennesker så vil jeg opp i prosenter av verdens befolking...ikke skarve millioner.

 

Glamour og fastspent... :scared:

Ah, som å miste en bombe over Kina og India? I'm in!

 

Ja, bare større.

 

Noen som har sett den episoden Bender er "gravid"? :!:

"Jeg kjenner gjæringa...RAAAAAP"..."å så søtt :love: "

Lenke til kommentar
Jeg mener det er altfor lavt tall, hvis vi skal ha noen som dreper så mye mennesker så vil jeg opp i prosenter av verdens befolking...ikke skarve millioner.

 

Glamour og fastspent... :scared:

Hvor store prosenter leter du etter? 100 millioner var 5% av datidens befolkning. Altså døde i gjennomsnitt 1/20 eller litt over én person pr. skoleklasse.

Lenke til kommentar
Ferchie: :lol: og en ps3 så hadde de hatt det flott

 

Da er de jo berget for evig! Folk vil fremme avling da!

 

 

fargoth: nettop. Hadde det vært flere som drev på med gård hadde man fortsatt fått den samme metningen av markedet, og man kunne kuttet ned på industriavlingen, men man kan vel ikke tvinge folk til bstemte yrker? Med mindre man er kommunistisk da.

Endret av Ferchie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...