Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sameboe:

Kjipern, men dere hadde heldigvis ikke vært sammen så lenge da, så du kommer nok fort over det. :)

 

Sirslask: Selvfølgelig er de en bruksvare. hente seg katt/hund og så ta livet av den når den ikke er søt valp mere.

 

 

Gregzter: Gramofonspiller med Bing Crosby LP.

Endret av Ferchie
Lenke til kommentar

Hunder har vært kjæledyr og bruksdyr i mangemange år allerede=)

Skal snart skaffem eg hund igjen, må bare finne ut hvilken siden de rasene jeg liker ikke faller helt i smak hos samboeren min. Store hunder er kos og man får i tilegg masse trening.

De veske-hundene har jeg aldri forstått meg på og i tilegg alt mennesker gjør for å avle frem den perfekte hunden gjør meg direkte kvalm.

 

Foreks. den rasen med utstikkende øyer risikerer at et av øynene popper ut i løper av livet sitt :cry: bare på grunn av at noen ville ha et liten søt hund med STORE SØTE øyer.

 

Sirslask: Du svarte før meg, men forstår hva du mener nå. Vi mennesker er ufattelig flinke til å ødelegge dyr...etter min mening

er jo bare å sjekke ut åssen de mater gås......tvangsforing for at de skal få så stor lever som mulig.

Kjører et rør nedi halsen og kjører på med mat....

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Fluesopp: Agreed, selv elsker jeg hunder men sånne små veskehunder eller utstillingspuddler er i mine øyne rotter. Jeg foretrekekr de litt større, har hatt mange alaska-huskyer og ett par malamutter, perfekte dyr imo. :love:

 

Egypt *kremt*

 

Men hva er galt med oppavling da? skal vi bare mette verdens befolkning med ville dyr?

 

Fluesopp: Så lenge lille pernille blir glad, er alt ok! :)

 

 

Forresten: Noen her som er god i Russisk?

Damn, glemte egypt men der nede er de ganske sære også.. :p

Lenke til kommentar

Har hatt blanding av alaska og malamutt, de er medium størrelse..men fyflate så sterke de er og ganske så egenrådige ja:D

Det jeg syns er flott med hunder er at du har alltid en å gå tur med eller finne på andre ting ute i friluft.

 

Fargoth: Det er ikke noe forskjell på de 2, men mange reagerer på det pga. katter foreks. er kjæledyr for de fleste her i norden, mens i Kina er det like mye mat.

Det mennesker kunne blitt flinkerer på er åssen vi behandler dyrene som skal bli mat og det vises jo at de dyrene som blir behandlet bra, får finere kjøtt også. Eller generelt bedre enn de som blir bolet opp og gud vite hva annet de finner på.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Jeg har ingen problem med at folk spiser katt, ei heller hund. Jeg synes det blir feil å skille mellom "bruksdyr" og "kjæledyr" når man skal ta stilling til det etiske spørsmålet om avl og kjøttproduksjon. Det er ikke verre å drepe en katt enn det er å drepe en okse.

Enig med deg, så lenge dyret ikke dør unødvendig eller lider (på grunn av slaktinga) ser jeg ikke noe galt i å slakte det.

Lenke til kommentar
Helt greit at man skal ha kjøtt osv. men måten kjøttindustiren behandler dyr på er forkastelig og jeg bryr meg fint lite om argumentet: Vi trenger mat.

Behøver ikke å plage dyr pga. det.

Det er ikke all avl dyr mishandles på, det som vises i media er kun det verste av det verste.

 

Jeg tror heller ikke du hadde brydd deg så lite om det matargumentet om du selv hadde sultet. Men vi har det så flott her i landet at vi trenger ikke tenke på slikt! :)

 

 

Sirslask: Det er som oftest ikke slaktinga som er problemet når dyr pines under oppavl, men snarere livet til den dagen de blir slaktet.

Endret av Ferchie
Lenke til kommentar
Har hatt blanding av alaska og malamutt, de er medium størrelse..men fyflate så sterke de er og ganske så egenrådige ja:D

Det jeg syns er flott med hunder er at du har alltid en å gå tur med eller finne på andre ting ute i friluft.

Ikke sant? Hunder skal ikke sitte i veska til Paris. Brukte dem som sledehunder før, der har du en ting hund kan brukes til, eller jakt ofc. Ikke som veskehunder som øynene popper ut av hodet på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...