Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Størrelse: Omtrent 16000 låter / 250GB. Tok litt tid å rippe låtene, men nå bruker ikke iTunes noe særlig lang tid på å starte opp.

Hvordan tenker du "mer strømlinjeformet"? Når jeg ripper en CD havner den i /musikk/"artistnavn"/"albumnavn"/"låtnavn", når jeg henter inn musikk fra andre steder på PCen havner de samme sted.

Bruksområde: Trykke play på "Party Shuffle" og høre på låtene som kommer. Innimellom drar jeg også noen album over dersom jeg vil høre på noe spesielt. Hender også jeg trykker på "iTunes Store" dersom jeg vil høre en smakebit av et band jeg vurderer å kjøpe, og har hendt at jeg har kjøpt musikk på iTunes Store (iTunes Pluss aka DRM-fri). I tillegg brukes det til å putte inn iPoden og overføre musikk, har nok plass så tar meg ikke tid til å konvertere fra ALAC til noe annet når musikken skal inn på iPoden. Batteritid er heller ikke et problem, da det fort går en uke eller to mellom hver gang jeg lader.

Åpne vs. lukkede formater: Dette bryr meg igrunn veldig lite så lenge musikken fungerer.

Istedenfor å legge ut om hvorfor du burde bytte, sier jeg heller: prøv mediamonkey en ukes tid å se selv! Det er overlegent iTunes på alle områder og selv om det er vanskelig å forstå hvorfor man burde bytte ut noe man allerede har innarbeidet rutiner med, mener jeg det er verdt å prøve. Det gjorde jeg og jeg skal aldri tilbake. Info om mediamonkey

En test jeg googlet frem som sammenlikner itunes og medianonkey

Kan forøvrig informere om at jeg nå benytter Ubuntu og Amarok (med en del låter i FLAC), er mindre fornøyd med denne løsningen enn jeg var med iTunes.

Amarok er tregt, ustabilt, bloated og mangelfult. Jeg forstår at det ikke har vert den beste opplevelsen..

Lenke til kommentar

Syk, syk, syk, syk, syk, syk.

Jeg er ikke overmåte begeistret for det, akkurat.

Lay down,

your sweet and weary head.

Night is falling.

You have come to journey’s end.

Hope fades,

Into the world of night.

Through shadows falling,

Out of memory and time, lixxzm.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig reglene for sikring og jobb i høyden? Sitter og ser ut av vinduet nå og hos naboen er det en som ikke kan være noe eldre enn lærling som jobber på taket på et to-etasjes hus uten noen form for sikring. Da de begynte i går så satte de opp stillas, men i morgentimene i dag har dette blitt fjernet (muligens flyttet til andre siden av huset, men han jobber på denne siden)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...