Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Rundet Bioshock,Splinter cell:DA,Conan,Gears of war,CoD3&4 samt Drømmefall i min jobb-pause jeg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Det som overraska meg på det Adecco-møtet (var via arbeidskontoret), var at det var kanskje 20 stk der, men bare 3-4 viste interesse for Nycomed-jobben som Adecco-fyren presenterte. Det var et rent rekrutteringsmøte nesten, på slutten av presentasjonen sa han at alle som var interessert kunne komme bort til ham etterpå. Og bare 2-3 gikk faktisk bort til ham. Resten bare rusla ut igjen uten å gjøre noe som helst for å få arbeid. Folk er rare.. Basskuk (faen for et nick ) Jeg syns du burde melde deg opp hos noen vikarbyråer. Du får velge hvilke bransjer du vil ha jobb i, og de reagerer ofte kjapt og tilbyr deg jobb. Spesiellt siden du er over "fjortisalderen" med unger som bare vil ha kjapp sommerjobb for å tjene litt cash. Vikariatene er ofte langvarige, selv om noen bare er et par tre uker. Du er i jobb, og er uansett mere attraktiv for arbeidsgivere enn en som går og daffer hjemme i månedsvis. Da slipper du å sende ut utallige søknader og tråle avisene. Da ordner byrået jobb for deg. Etter å ha jobbet en viss tid (uansett jobb) får du automatiske lønnsøkninger. Endret 2. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Alt er bedre enn og sitte hjemme og være arbeidsledig. Det har jeg gjort siden 3 juli, og begynner å bli en smuuuuule lei, kan du si ^^ Vet veldig godt hvor dritt det der er.........og fremdeles vet:s Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Ikke sitt og syns synd på dere selv, da..gjør det jeg sier overfor..vips har dere en jobb og blir mye gladere (og rikere) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Det var det jeg gjorde. Jobbet siden jeg var 17 jeg da,så har litt kapital fra før. Og nå er det NTNU. (det miner meg om at jeg har oppgave å skrive, så seeya) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Ikke sitt og syns synd på dere selv, da..gjør det jeg sier overfor..vips har dere en jobb og blir mye gladere (og rikere) Syns ikke synd på meg selv, jeg får ikke jobbet fullt ennå..så det finnes andre grunner enn å være lat vet du Bytex. Finnes faktisk sykdommer også¨........... Jeg blir iritert for at livssettingen min er sånn som den er nå og jeg kan ikke heller gjøre det jeg er flink til for da blir det bare bråk...så jeg må bare forsette og jobbe meg fremover til den dagen jeg kan jobbe. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg hadde en vrangforestilling om at jeg stilte sterkere som arbeidsledig enn folk som hadde jobb og måtte vente i 3mnd på oppsigelsestid. Det viste seg å være riv ruske galt. Arbeidsgivere vil ha folk med arbeidserfaring som er vant til å komme seg opp om morran i tide, og interesserer seg for å jobbe ikke bare daffe hjemme. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Sant det..........."hva har du gjort da JG, siden det mangler 8-10 år av livet ditt i papirene" Gleder meg til å måtte svare på det :!: Livet går som det går........ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Fikk nøyaktig det spørsmålet på ett intervju jeg dro på (utenom adecco)..ble helt satt ut, så jeg sa jeg hadde vært på jordomseiling De kommer til å spørre om store hull i CV'n, hvorfor du ikke har søkt jobb eller fått jobb. Det bør man finne et svar på forhånd Også lurt å finne ut hvor mange vekttall man har, det hadde jeg ikke snøring på. Ble ikke innkalt til andregangs intervju i DEN jobben for å si det slik. Endret 2. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Fluesopp: Föler med deg der. Sånne spörsmål er ille for folk som faktisk har hatt legitime grunner for at CV-en ser "tom" ut. Selv har jeg hatt det töft i flere år, noe som jeg ikke akkurat föler for å legge ut om for en eventuell arbeidsgiver. Nå skal det dog sies at ikke alle spör om det, men jeg har opplevd det. Er ikke noe man kan gjöre med det egentlig. Alle er forskjellige og "vi" burde ikke föle oss mindre verdt bare p.g.a. at vi ikke har hatt et normalt A4-liv. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Er litt vikar i et male-firma nå..de ringer når de trenger meg, men det er arbeids-trening for å klare å bli vant med å få anfall og klare å jobbe samtidig. Arbeids-dagene blir dobbelt så harde, men det er verdt det syns jeg da. Sidious: Takk...tusen takk=) Sånt betyr MYE for meg å høre ihvertfall. Det er mye mer innviklet enn det jeg legger ut om her nå, men begynner jeg å forklare og fortelle så blir det mer spørsmål enn svar. Endret 2. oktober 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Det er utrolig deilig å ha en fot innafor allerede nå, kjenner jeg! Har snart hatt lørdagsjobb på Jernia et år +ferier og sånn, så da har jeg liksom mulighet til å jobbe der dersom det blir et halvår eller sånn uten skole før militæret eller sånn! Deilig... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Men Bytex...har du noen tips til en som ikke husker åssen det var å søke jobb?, jeg fikk vikar-jobben jeg har nå igjenom svogern min. Men jeg vet en dag må jeg søke=)' Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har det helt fantastisk på Shell jeg! :---D ..Err, takk Gud at jeg fortsatt går på skole. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Kan du ikke spørre der du jobber om de har lyst å fastansette deg? Hvis du likevel jobber der fulltid, hvorfor ikke? Den letteste måten å søke jobb på er å ringe vikarbyrå, da blir du innkalt på intervju hos dem med en gang. Så bare prater dere om hvilke jobber du er kvalifisert for eller hva du vil gjøre. Kan også si ja til "alt", men da kan du like godt bli sittende i en kjeller og rette scannede dokumenter i 3 uker (det gjorde jeg i 2001). Men det er jo penger det og. Vikarbyrået liker at du ringer og spør om det er kommer inn noe daglig, for å vise interesse. Da får du gjerne spørsmål om du vil ta den og den jobben i ditt nærområde, og drar på jobb dagen etter. Eller uka etter. Dette blir selvsagt bare ufaglært arbeid. Altså jobber du kan lære deg mens du er på arbeidsplassen som ikke krever noe spesiell studier og papirer. Du må gjerne tro det er "nok jobb" å sende masse CV'r, men arbeidsgivern får kanskje inn 200 CV'r, da er det vanskeilg å stikke seg ut. Eventuellt må du finne annonser i avisene og sende CV til de du ønsker, og gjerne RINGE etter et par dager og spørre om de har mottatt CV'n din. Arbeidsgivere setter STOR pris på søkere som viser mere interesse enn å bare sende en standard-CV. F.eks. med å ringe og presentere deg, si at du har sendt CV og er veldig interessert. Da husker de deg, og du kommer garantert foran i køen av søkere. Det går også an å ringe arbeidsgivere du kunne tenke deg å jobbe hos, uavhengig om de har annonser ute. Si du er veldig interessert i å jobbe der, så ringer de kanskje deg først hvis de har ledig stilling etterhvert. Det viktigste er å "komme igang" med søking, da får du automatisk mere vilje til å fortsette, når du komme deg opp av sofaen og self-pityen. Jeg var der selv. Endret 2. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Blaaaaaah! Jeg blir gal.. Sitter fortsatt på den jævla bussen!! Ræva, ryggen og beina verker som bare pokker. Skal juble når jeg endelig er fremme! Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Tard: Hva studerer du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Lurer fortsatt på hvorfor du skal hit jeg da Knewt. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Åja. Beklager. Skal besøke søstra mi. Fly var svindyrt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 She hot? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg