Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han sa bare at han ikke hadde funnet plass til meg enda, men at han "har meg på lista". Bleh.

Sendte inn søknad til "Nordlaks". Nord-norges største fiske-et-eller-annet. Det er ihvertfall svært som faen, og de trenger vist alltid folk ifølge de som jobber der. Sløye laks, yehaw.

Får satse på at DET blir suksess, da har jeg ihvertfall utbetalt et sted mellom 18 og 23 000 i måneden :p

Lenke til kommentar

Sesongarbeid er godt betalt ja. Nordlaks har ikke "sesong". Er fult trøkk hele tiden der :p

Har 3 kompiser som jobber der som henholdsvis slakter, røkter og renholder. Den som tjener "dårligst" har 20k utbetalt, med litt overtid inkludert, og den som tjener best har 25k med litt overtid inkludert.

Lenke til kommentar

Ja DEN er jeg med på. Gikk arbeidsledig 4 mnd mens jeg bodde på hybel i Asker. Takket være dødssnille hybelverter fikk jeg bo der selv om jeg ikke betalte husleia (to snille pensjonister jeg leide hos, de bodde i samme huset). Men holdt på å gå på veggene av kjedsomhet. 2 uker uten jobb er liksom bare kos, så blir det dritkjedelig. Finne på noe å gjøre hver dag etter at man står opp kl 13 er liksom bare et ork. Og å lage mat mere enn 1 gang om dagen er også et ork.

Så samla familien min sammen 15000 til alle husleiene jeg hadde hoppet over, og plutselig fikk jeg jobb i Adecco og fast inntekt igjen.

Det værste med å være lenge arbeidsledig er at man helt mister gnisten og lysten til å søke jobber. Blir bare helt apatisk og isolert.

Jeg måtte tvinge meg selv til å dra på et Adecco-møte, og ble plukket opp av Nycomed på møtet etter å ha vist interesse for å jobbe der. Der jobber jeg fast nå, har gjort det siden 2002. Det som tvang meg på det møtet var at hybelvertene endelig sa at jeg bare måtte flytte istedet for å bygge på meg tusenvis av kroner i gjeld til dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Var arbeidsledig i en og en halv månde da jeg sa opp jobben som telefonselger i Trondheim jeg også. Lå bare på hybelen og spilte xbox 360.(og søkte jobb da)

Lenke til kommentar

Nesjda, de som mottar søknadene dine vet jo ingenting om hvor mange avslag du har fått før. For dem er du en helt ny person uansett.

Jeg spilte mye data jeg også, men det begynner å ta på når man skylder 10000 i husleie og må ha penger av mamma for å kjøpe mat.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kjenner meg litt igjen der, Bytex.

Jeg søker på alle jobbene jeg kan søke på, så vi får satse på at noe skjer. Blir jo så forbanna apatisk av og sitte på rommet hele dagen. Det ser helt jævlig ut her, og jeg burde rydda for 4 uker siden, men jeg bare... Bleh.

Nei, på tide og fikse middag ^^

Lenke til kommentar

Neida, men etterhvert som ukene går, så øker også ukene jeg har gått arbeidsledig. Og det er visst forbanna mye lettere å få jobb når en allerede har en. Det er jo dritkult, lzm. Errr.

Jeg har til og med begynt å rydde og vaske for å fylle tia mi. Innimellom lurer jeg til og med på å ta oppvaska eller klesvaska for Eivind :-----|

Endret av basskuk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...