Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror dere folk blir fornærmet om jeg retter på skrivefeilene deres når jeg siterer dem?

I min bok er det kun lov i et eneste tilfelle. Og det er om man skla påpeke skrivefeil. Og da setter man den rette stavemåten i bold.

Men så skal man ikke klage på skrivefeil i følge retningslinjene da, så det blir bare lov om vedkommende uttrykker at h*n er usikker på stavemåten. Er jeg det så pleier jeg å sette "(staving?)" etter ordet jeg er usikker på. Da hadde jeg ikke klaga på at noen rettet meg.

Lenke til kommentar

jeg ville satt pris på om noen rettet mine skrivefeil, vist det var ment på en "god" måte å ikke: HAHA du skriver feil gå et år til på skolen.

dette er noe jeg har fått mitt i trynet noen ganger, etter som at jeg og min gamle engelsk lærer mener at jeg har dysleksi men den derre forbanna testen sa noe anna:P

Lenke til kommentar
Jeg ville satt pris på om noen rettet mine skrivefeil, hvis det var ment på en "god" måte og ikke: HAHA du skriver feil gå et år til på skolen.

Dette er noe jeg har fått midt i trynet noen ganger, ettersom jeg og min gamle engelsklærer mener at jeg har dysleksi men den der forbannede testen sa noe annet. :p

:thumbup:

... du ba om det. :p

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Firefox har jo mulighet for stavekontroll direkte i skrivevinduet, og personlig har det lettet meg for mange unødige skrivefeil. Det er litt lettere å gå i gjennom en post for skrivefeil når man har røde streker å forholde seg til også. Det kunne sikkert vert en god ide for de som mener de sliter litt med skrivefeil å prøve det ut? =)

Lenke til kommentar
Firefox har jo mulighet for stavekontroll direkte i skrivevinduet, og personlig har det lettet meg for mange unødige skrivefeil. Det er litt lettere å gå i gjennom en post for skrivefeil når man har røde streker å forholde seg til også. Det kunne sikkert vert en god ide for de som mener de sliter litt med skrivefeil å prøve det ut? =)

skal prøve det ut:D men probb mitt er vel heller at jeg blander ord som utales likt, men som skrives forskjellig..

detta kan bli gøy, vist alle skal rette innleggene mine:D

Endret av Dovito
Lenke til kommentar
Skal prøve det ut. Men problemet mitt er vel heller at jeg blander ord som uttales likt, men som skrives forskjellig..

Dette kan bli gøy, hvis alle skal rette innleggene mine. :D

De fleste av de uthevede ordene som er rettet ble understreket i Firefox. Man får også forslag til mulige korrekte alternativer.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...