Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

L4r5: Det varierer, men noen timer må til...viktig at kjøttet og grønnsakene er godt kokt..ikke alle grønnsakene, noen av de trenger bare en liten stund..mens andre trenger lengre tid..foreks. poteter.

Jeg syns det er vansklig å sette en tid, du smaker når den er ferdig=)

Forstår godt L4r5 blir frustert når han spør så enkelt spørsmål og får så mye piss tilbake :!:

Alfa er sexy som faen da...GULT ER FAENS SÅ KULT

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
L4r5: Det varierer, men noen timer må til...viktig at kjøttet og grønnsakene er godt kokt..ikke alle grønnsakene, noen av de trenger bare en liten stund..mens andre trenger lengre tid..foreks. poteter.

Jeg syns det er vansklig å sette en tid, du smaker når den er ferdig=)

Forstår godt L4r5 blir frustert når han spør så enkelt spørsmål og får så mye piss tilbake :!:

Alfa er sexy som faen da...GULT ER FAENS SÅ KULT

Vi kokte jævelen en times tid eller noe. Til grønnsakene var sånn passe myke. Tok ikke tida, men smakte meg frem. I tillegg så kokte jeg selvsgt kraft først. Tok en stund det også, men er verd det. Smaker så mye bedre om man bruker ordentlig kraft i stedet for buljongterning f.eks.

Lenke til kommentar
Det spørs om jeg får slippe til på kjøkkenet her, gitt.

Kjøp inn en røkt knoke, noen gulrøtter, løk, persillerot, sellerirot, kålrabi og poteter. Så ber du mora di flytte seg fra kjøkkenet og si du skal diske opp med et herremåltid for hele familien. Har dere noe kraftbein så kok kraft på det først. Eller du kan bare bruke rester fra f.eks. koteletter. Går an å koke kraft på det. Alt slike beinrester er egentlig en gullgruve. Bare legg de i en stor kjele og fyll opp med vann. Tilsett litt havsalt og kok det til det nesten ikke er vann igjen. Da er det masse god smak der som du kan bruke til supper osv. Så hakker du grønnskaene opp i passelige biter, bruner kjøttet litt og koker hele sulamitten. Det blir nammelig. Og det smaker MINST like godt dagen etterpå. Det er som fårikål. Det er mat som bare blir bedre og bedre... Helt til det blir surt. Men det kjenner du på lukta. Da er det på tide å kaste den. Lager du en litt tykk suppe (mer lapskaus egentlig) så kan du prøve å lage en sursøt saus og servere inntil. Meget godt det også.

Lenke til kommentar
Sellerirot har ingenting i mat å gjøre.

Det samme gjelder selleristang.

Sellerirot lager jo dritgod smak da... Så lenge man slipper å tygge den. Det gjelder bare å hakke den i mså nok biter.

Bytex: Skam deg! Matlaging er noe alle burde kunne. Og kan du ikke så er det egentlig ikke så vanskelig å lære seg. Det er bare å sette i gang og prøve seg frem.

Lenke til kommentar
BINGO...har jeg bare å si til den.

Liker du kveite, L4r5?

Med hvitsaus med blåskjell, reker og skalldyr.

Poteter og g.røtter of course=)

Namm! Hva sier du til å invitere Forumkafeen på middag i kveld? Your place @ 8? :dribble:

Endret av hagengutten
Lenke til kommentar
BINGO...har jeg bare å si til den.

Liker du kveite, L4r5?

Med hvitsaus med blåskjell, reker og skalldyr.

Poteter og g.røtter of course=)

Jeg vet faktisk ikke. Jeg innrømmer det gjerne. Jeg spiser alt for lite fisk. Husker ikke om jeg har smakt kveite en gang.

Blåskjell har jeg ikke spist siden jeg gikk på barneskolen eller noe. :p

Men reker er godt da. Bortsett fra at jeg egentlig ikke tåler det. Om jeg spiser reker så får jeg helt sinnsyk hodepine etterpå. Men jeg pleier egentlig å drite i det. Reker er så godt. :p

Prøvd reker og avokado? Du bare deler avokadoen i to og fjerner steinen. Så legger du litt reker der steinen var og spiser med teskje. Bruk gjerne litt majones til. Avokado og reker harmonerer veldig godt synes jeg.

Lenke til kommentar
Sellerirot har ingenting i mat å gjøre.

Det samme gjelder selleristang.

Sellerirot lager jo dritgod smak da... Så lenge man slipper å tygge den. Det gjelder bare å hakke den i mså nok biter.

Samme hva du gjør, vil maten i det den kommer i kontakt med selleri i noen form, utvikle en særdeles ukoselig bismak av høgg og rævkjørt gris.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...