Mc G Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Der var tida ute... Og du var ikke like kul som vi ville du skulle bli, men du får plass her inne No Fair!. =( Er jeg ikke like kul, Nei Da har jeg ikke oppfylt mors sitt ønske enda = ( Du greide ikke opptakskravet oO Nei Du har vel rett i det. Kan jeg få en ny opptaksprøve? : D Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Th. Keyboard? Jeg fant en synth i el-returen på... torsdag. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Der var tida ute... Og du var ikke like kul som vi ville du skulle bli, men du får plass her inne No Fair!. =( Er jeg ikke like kul, Nei Da har jeg ikke oppfylt mors sitt ønske enda = ( Du greide ikke opptakskravet oO Nei Du har vel rett i det. Kan jeg få en ny opptaksprøve? : D spørr en av de andre oO Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ahhh. Den nyeste Prison Break-episoden var pur nytelse. Nå skal undertegnede busselalle. \o Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Is Windows a Virus? No, Windows is not a virus. Here's what viruses do: * They replicate quickly - okay, Windows does that. * Viruses use up valuable system resources, slowing down the system as they do so - okay, Windows does that. * Viruses will, from time to time, trash your hard disk - okay, Windows does that too. * Viruses are usually carried, unknown to the user, along with valuable programs and systems. Sigh... Windows does that, too. * Viruses will occasionally make the user suspect their system is too slow (see 2) and the user will buy new hardware. Yup, that's with Windows, too. Until now it seems Windows is a virus but there are fundamental differences: Viruses are well supported by their authors, are running on most systems, their program code is fast, compact and efficient and they tend to become more sophisticated as they mature. So Windows is not a virus. It's a bug. Tradisjonelt har man delt inn logikken i to grener, induksjon og deduksjon. I en deduktiv slutning tar man utgangspunkt i to (eller flere) premisser. Det utsagnet man kommer frem til kalles en konklusjon. Et eksempel på en slik slutning er følgende: «Siden alle mennesker er dødelige og Sokrates er et menneske, er Sokrates dødelig». Et slikt resonnement kalles en syllogisme, og i dette tilfelle er slutningen meget enkel. Ikke alle slutninger er like enkle, men alle resonnementer, uansett hvor kompliserte de er, kan brytes ned til flere mindre, lett kontrollerbare deler av samme type som i eksemplet ovenfor. Iblant kan det imidlertid være problematisk å bryte ned et komplisert resonnement til slike mindre deler. En deduktiv slutning som følger logikkens lover sies å være gyldig. En gyldig slutning med utgangspunkt i sanne premisser vil føre til en sann konklusjon. Er konklusjonen usann, er enten premissene gale eller logikkens lover er brutt. Det er det siste som er tilfelle i den velkjente syllogismen fra Ludvig Holbergs Erasmus Montanus: «En sten kan ikke flyve. Mor Nille kan heller ikke flyve. Ergo er Mor Nille en sten». Setter vi opp denne slutningen skjematisk, vil den se slik ut: (Mor Nille) er (ikke flyvedyktig) A er C (En sten) er (ikke flyvedyktig) B er C (Mor Nille) er (en sten) A er B Nå er det lett å se at selv om både A og B er C, må ikke nødvendigvis A være B. Hvis vi på tilsvarende måte setter opp et skjema for Sokrates-syllogismen, blir det slik: (Sokrates) er (menneske) A er B (Mennesker) er (dødelige) B er C (Sokrates) er (dødelig) A er C Nå er det lett å se at slutningen er gyldig. Edit: Kilde. Endret 30. september 2008 av fargoth Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Dude! Du tar internett seriøst! Søk hjelp! Det er fremdeles ikke for sent! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vi er de kuleste på forumet Pshh, en som bare har vert her i knappe to år har ikke rett til å kalle seg noe som helst. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vi er de kuleste på forumet Pshh, en som bare har vert her i knappe to år har ikke rett til å kalle seg noe som helst. men men.... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Dude! Du tar internett seriøst! Søk hjelp! Det er fremdeles ikke for sent! Lenke til kommentar
Bramle Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Dude! Du tar internett seriøst! Søk hjelp! Det er fremdeles ikke for sent! Slik "deadpan"-humor er jo ubetalelig, da. I hvert fall når det blir lagt så mye jobb i det. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 <---- bursdagsbarn! Hei og hå! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 http://www.mattcutts.com/images/duty_calls.pngKlassiker. Har den på maskina og ser godt på den hver gang jeg begynner å ta en debatt for seriøst. Slik "deadpan"-humor er jo ubetalelig, da. I hvert fall når det blir lagt så mye jobb i det.Men jeg har jo ikke noe godt forsvar jo. Lenke til kommentar
Bramle Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Pshh, en som bare har vert her i knappe to år har ikke rett til å kalle seg noe som helst. Hva med to dager? Og la det være sagt, av ingen andre enn Batman, at "it's not who I am underneath, but what I do that defines me." Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hva med to dager? Tjah, du ser ihvertfall ut til å ha litt attitude så du kommer nok langt her inne forutsatt at du opprettholder samme postcount eller fortsetter å klegge deg fast her inne de neste 4-5 årene. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ja her ble det stille. Driver og hører igjennom halvgamle opptak av The Voice jeg. "Faith Evans -- Again" akkurat nå Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Sitter og vurderer å klippe vekk det lange håret. Etter to år med vekst er det blitt ganske langt, og jeg er lei av et smertehelvete uten like hver jævla dag kun for å børste det. Pluss at alt jeg drar nå, er emochicks og fjortisser. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg ser på nrk3. Svisj Rock! Kjempebra! Burde egentlig a. lagt meg b. sett en film c. gama isteden sitter jeg og hører på musikk og soser! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Noe interessant der nå? I mine opptak har jeg kommet til "Rihanna - If It's Lovin' That You Want" redigert: etterfulgt av: "Nickelback -- Someday" Endret 30. september 2008 av Zlatzman Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kent ligger som neste, and then Moneybrothers, og deretter Foo Fighters! nå bytter sangen til kent, og da er tredje på lista the raconteurs! Videoen til kent er egentlig bare stygg forresten! Øsj... Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Sitter og vurderer å klippe vekk det lange håret. Etter to år med vekst er det blitt ganske langt, og jeg er lei av et smertehelvete uten like hver jævla dag kun for å børste det. Pluss at alt jeg drar nå, er emochicks og fjortisser. Well then... Use the bzzzzzzzzzzzzzzzz-machine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg