Snurreleif Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Du skjønner enda ikke. Hvorfor? Oh why shalt vi nått lett a mann bestemme over sitt eget liv, når mannen ikke øyner håp, ikke ser håp, etter å ha prøvd å gjøre noe med grunnen til hvorfor han vil avslutte sitt eget liv? Sett at en person vil ta livet av seg selv fordi verdenen er et grusomt sted (relativt sett), han får ikke noe ut av å hjelpe andre da det føles så smått og ubetydelig. Hvordan skal en slik person få troen på håp? Hvorfor skal vi nekte personen å ta sitt eget liv hvis han vil det? nei, ikke menneskerett.. Hvorfor? Jeg vil gjerne høre dine argumenter for hvorfor det ikke er slik. Nå er det desverre slik at det ses på som ulovlig, hvorfor aner jeg ikke, da det jo faktisk faller inn under å "bestemme over sitt eget liv". I Norge er vel selvmord lovlig, om jeg ikke tar feil? Men det er ganske mange steder hvor det er ulovlig, ja. Ah ja, tenkte på aktiv-dødshjelp jeg nå *klask* Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg misliker sterkt at motparten i en diskusjon bare går, uten å svare på spørsmål og oppfordringer. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kan jeg spørre, hva vil effekten være av å gjøre selvmord ulovlig? Har mine tvil om at det vil ha noen nytte. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg håper ikke dere hadde ventet noe annet i DNFK. Hvem har forsett seg på IT? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Livet blir jævligere etterpå, hvis man misslykkes? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kan jeg spørre, hva vil effekten være av å gjøre selvmord ulovlig? Har mine tvil om at det vil ha noen nytte. Tja, straffeforfølgelse om du mislykkes. Jeg har også hørt om folk som har blitt hengt etter å ha livet av seg, men det tror jeg var i middelalderen. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) HA, hengt etter å ha tatt sitt eget liv? Jajajaja. Ikke dårlig. ^^ Edit: typo. Endret 30. september 2008 av FluffyPinkSheep Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Åååh, gud. Jeg blir helt flau av å ha Hannah Montana i bakgrunnen x) Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Åååh, gud. Jeg blir helt flau av å ha Hannah Montana i bakgrunnen x) Hannah Montana er fett. Spesielt dubba til norsk . Lenke til kommentar
xersess Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ey, kva mennesker av forumkafeen bedriver? For meg: Over og ut med fancy tøysko, no må eg gå med sko med spesial-såler pga skeiv rygg. Vemodig ... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Xersess: Det måtte venninnen min og. I to år. Har og en venninne som måtte bruke jernkorsett store deler av livet sitt og nå bruker converse og hele pakken. Ruby Gloom er så søtt! Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Alvorlige samtaleemner her på en tirsdags ettermiddag. Man snakker jo så mye om hvordan mennesker burde ha frihet til å gjöre hva de vil. Det har vi jo, vel, til en viss grad. Om noen vil ta livet sitt - så får de gjöre det da. Det er et personlig valg. Selvsagt oppfordrer jeg til å söke hjelp först. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hehe, eg veit faktisk ikkje kor lenge det er meint at eg skal bruke dette Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Alvorlige samtaleemner her på en tirsdags ettermiddag. Man snakker jo så mye om hvordan mennesker burde ha frihet til å gjöre hva de vil. Det har vi jo, vel, til en viss grad. Om noen vil ta livet sitt - så får de gjöre det da. Det er et personlig valg. Selvsagt oppfordrer jeg til å söke hjelp först. Selv mener jeg en kan "drite" seg så mye ut som mulig først. Som en last option siden det er litt vanskelig å angre. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Mange får faktisk bedre liv etter mislykkede selvmordsforsøk, sett at de ikke ble invalidisert på noen måte, da det kan virke som en wake up-call. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Selv mener jeg en kan "drite" seg så mye ut som mulig først.Som en last option siden det er litt vanskelig å angre. Er man først i en sinnstilstand hvor man kan finne på å begå selvmord er man neppe interessert i å drite seg selv mest mulig ut. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Egoistisk er det og i den forstand at det går veldig ut over nære venner og familier. Litt som ein mental sjølvmordsbombe over familien. Men er ein psykisk sjuk så har ein problemer, og gjer ikkje akkurat det rette, I guess. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Åååh, gud. Jeg blir helt flau av å ha Hannah Montana i bakgrunnen x) En bekjent av meg digger henne. Han mener at hun er så skamfin og at hun likner på søsteren hans. Han pleide visst å ha strippepoker med henne og slikt. Søsteren, altså. Uansett, b-real jobber til ti. :---( Jøss, dere diskuterer det der enda?? Endret 30. september 2008 av Lillium Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Strippepoker? Med søsteren sin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg