Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Døden er en løsning for en mann som tydeligvis har fått nok av livet, skal vi ikke da la han få dø?

Jeg gir blanke f. i hvorfor han vil dø, men vil han dø så la han få gjøre det.

nei...jeg skal ikke bare la denne personen gjøre det om jeg hadde visst det på forhånd..

jeg tror ikke du skulle hatt denne meningen der og da.. :hmm:

uansett om jeg kjenner eller ikke ... :no:

Lenke til kommentar
Hvorfor kaste bort energi på å frarøve en totalt fremmed sitt ønske?

Hvis han har et helt elendig liv som han ikke vil leve videre, så hvorfor skulle da vi prøve og leke gode samaritaner og si til han "det går bra. lev videre du".

he he he leke gode samaritaner :D ikke det...

men hvis vi bare la de som har problemer tar av livet sitt.. er nesten halv parten av jordas

befolkning og mer dævve rett og slett.. ikke bra :nei:

og for det andre vi kaster ikke bort energi, vi bruker det på noe fint.. :yes:

alle har rett til å leve et fint liv.. møter man problemer, er vi

her for hverandre :new_woot: .. døden er ingen løsning.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå er det forskjell på drittunger som sier "buhuu jeg vil drepe meg selv huuu" og på de som faktisk over lengre tid overveier det.

Fint?

For deg er det kanskje fint, men ikke for vedkommede som vil dø tydeligvis, merker at flere er mer positive til aktiv dødshjelp enn å la folk som vil ta selvmord få dø.

Hvorfor?

Spør deg selv, gjør du det for vedkommedes skyld, eller din egen?

Ja vi er her for hverandre I TEORIEN, bare tenk på UNICEF sjefen som en gang stakk penger som egentlig skulle gå til fattige under egen stol-pute.

Og ja, alle har rett til et fint liv, men jeg mener også at folk burde ha lov til å få bestemme over sitt eget liv uten at "åneiikkedrepdegselvlivetersåbra-livssyns påvirkede fremmede" skal blande seg inn i avgjørelsen hvis personen allerede har gjort opp en mening om hva h*n vil.

Døden er kanskje ikke en god løsning, men en løsning nontheless.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

både og..

jeg gjør det for bra samvittighet enn bare la ham det når jeg vet at han skal ..

da vil jeg få veldig dårlig samvittighet..

det andre, for hans skyld, han skal få lov til å leve et langt liv som de andre.. og ha det fint..

jeg har ikke tenkt bare på å si nei ikke gjør det, det er dumt og sånt nei..

hjelper til om jeg kan.. :new_woot:

Lenke til kommentar

både og..

jeg gjør det for bra samvittighet enn bare la ham det når jeg vet at han skal ..

det andre, for hans skyld, han skal få lov til å leve et langt liv som de andre.. og ha det fint..

Hva vet du om han/hun får et fint liv?

Er jo sikkert en eller flere grunner til at han/hun vil ta livet av seg selv, er ikke noe man bare finner på sånn helt plutselig (gjennomsnittlig sett iallefall).

Kanskje du faktisk gjør at vedkommede får det enda verre, med å sende han/hun tilbake til et liv som vedkommede hater intenst.

Og vil du kalle det hjelp hvis det er i mot vedkommedes eget ønske?

Tvangshandling vil jeg heller kalle det.

ikke tenk på unicef nå

tenk på deg selv

jeg synes at du bør være bedre enne dem, og ikke lære fra dem det der

Unicef ble brukt som et av flere eksempler, selvfølgelig er jeg bedre enn sjefen i Unicef, jeg ville iallefall latt pengene gå dit de egentlig skulle.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

både og..

Hva vet du om han/hun får et fint liv?

Er jo sikkert en eller flere grunner til at han/hun vil ta livet av seg selv, er ikke noe man bare finner på sånn helt plutselig (gjennomsnittlig sett iallefall).

Kanskje du faktisk gjør at vedkommede får det enda verre, med å sende han/hun tilbake til et liv som vedkommede hater intenst.

Og vil du kalle det hjelp hvis det er i mot vedkommedes eget ønske?

Tvangshandling vil jeg heller kalle det.

emmm... hvorfor skal vi tenke negativt, vi har muligheten vi gjør det..

det er alltid håp der ute vennen=)

Lenke til kommentar

Nå tror jeg ikke denne personen ville overveid selvmord om han 'hadde det fint'.

Retten til å bestemme over sitt eget liv er vel faktisk nedskrevet i alt du finner av menneskerettigheter. Er det ikke da en menneskerettighet å selv få bestemme når en skal dø?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Unicef ble brukt som et av flere eksempler, selvfølgelig er jeg bedre enn sjefen i Unicef, jeg ville iallefall latt pengene gå dit de egentlig skulle.

bra :new_woot: men kanskje du ikke gjør det likevel når du har dem i hånda :devil:

:dribble:

Nå tror jeg ikke denne personen ville overveid selvmord om han 'hadde det fint'.

Retten til å bestemme over sitt eget liv er vel faktisk nedskrevet i alt du finner av menneskerettigheter. Er det ikke da en menneskerettighet å selv få bestemme når en skal dø?

nei, ikke menneskerett.. :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri ha hatt en slik jobb så det finner vi desverre aldri svaret på, tviler sterkt på at jeg ville ha tatt de selv dog.

Er det ikke da en menneskerettighet å selv få bestemme når en skal dø?

Nå er det desverre slik at det ses på som ulovlig, hvorfor aner jeg ikke, da det jo faktisk faller inn under å "bestemme over sitt eget liv".

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
nei, ikke menneskerett.. :ermm:

Hvorfor? Jeg vil gjerne høre dine argumenter for hvorfor det ikke er slik.

Nå er det desverre slik at det ses på som ulovlig, hvorfor aner jeg ikke, da det jo faktisk faller inn under å "bestemme over sitt eget liv".

I Norge er vel selvmord lovlig, om jeg ikke tar feil? Men det er ganske mange steder hvor det er ulovlig, ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...