Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å påtvinge andre sin egen musikksmak syns jeg er litt som misjonering med bibel. Uansett hva den andre måtte mene, er det bare å sitere bibelen sin (les: platecover, sangtekster), så mener misjonæren han har rett uansett. Så presser han videre med noen musikkvideoer (les: gladkristen musikk fremført av amerikansk storfamilie) for å liksom vise den andre hvor FEIL han tar, hvor herlig det egentlig er, og hvor tafatt de som ikke skjønner det er.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at å diskutere musikksmak er fullstendig tafatt, men jo mer man promoterer et gitt band jo større er sjansen for at noen som tidligere ikke har funnet noen interesse av det plutselig ser lyset. Spesielt folk som allerede er bevandret innen metallen vil ha større tilbøyelighet for å oppdage nye band og retninger innenfor sjangeren. Å like metall men ikke ha noen interesse av norsk sortmetall er nesten et paradoks i seg selv..

Lenke til kommentar

Jeg hadde en metallperiode, men har aldri i mine 20 år hørt på norsk sortmetall og tenkt at det var verdt å bruke tiden på. Alle har vel en grense for hvor musikk går over til bråk, og hvor synging går over til lyder - sortmetall er som oftest min grense. Opeth hadde kanskje vært noe hvis vokalisten ikke growlet og sangene ikke var så pretensiøse.

 

Og selvfølgelig, hvis fanbasen ikke var retarded.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...