Catkin Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Foretrekker Lillium eller Loveless. Er så tullete å kalle folk ved navn her på forumet. Du vil alltid være KittyCat i mitt hode... Enda xD Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Og kan du forklare hva (II) står for, jeg tenker Cu2, men får det ikke til å stemme overens med svaret. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Evt kan en bruke sitt ekte navn som nick! YEEEEAH! Lol nei. 25,0 ml av en 0,050 mol/l KCl ble overført med en pipette til en 250 ml målekolbe. Det ble tilsatt vann inntil løsningen nådde merket på målekolben.a) Hvor mange mol Cl¯ ioner ble overført? b) Hva er kloridkonsentrasjonen i den nye løsningen? Konsentrasjon = mengde/volum, mengde = konsentrasjon*volum (de to har du oppgitt, husk å bruke det originale volumet) Nye konsentrasjonen vil være antall kloridioner/(summen av den totale konsentrasjonen) Og kan du forklare hva (II) står for, jeg tenker Cu2, men får det ikke til å stemme overens med svaret. Tror det står for ladningstall, Cu(II) Cu2+? Men ikke ta det for god fisk . Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 ahh, nå har jeg funnet Im-system greia jeg har leta etter; Digsby, er helt konge! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har ingenting, men jeg har alt jeg har deg. Sykt! Neste helg kommer til å bli den beste helga i år og neste år! :D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kvifor? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 I didn't get it? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kvifor? Fordi lille mongo-Norge får besøk av Paul van Dyk, Marcus Schossow og Aly & Fila kanskje? Duh! Regner med du ikke har hørt om noen egentlig . Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Helsikken! Jeg gav deg feil oppgave jeg mente. Hvor mange gram stoff må veies inn for å lage 1,0 l med 2,0 mol/l CuSO4 av a) Vannfritt kobber(II) sulfat b) Kobber (II) sulfat-pentahydrat. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Umenneskelig oppgave! Neida. Du vet du skal ha 2,0 mol (konsentrasjon*volum) CuSO4. Og egenvekten til CuSO4 er (utifra formelsamling) (63,5 + 32,1 + 4*16,0)g/mol = 159,6 g/mol. masse = egenvekt*mengde = 159,6 g/mol * 2,0 mol = 319,2 g. Høres korrekt ut . Kobber (II) sulfat-pentahydrat, usikker på stoffet, men samme fremgangsmåte regner jeg med, regner med er samme stoffet kun med 5 vannmolekyler ekstra, så det er CuSO4+5(H2O). Noe som skulle gå rimelig greit, egenvekt for hydrogen er 1,0 g/mol. Lykke til . Nå skal det nevnes at kjemi er et helvetes fag, så om det har sneket inn seg et par feil, beklager . Endret 17. september 2008 av chokke Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kvifor? Fordi lille mongo-Norge får besøk av Paul van Dyk, Marcus Schossow og Aly & Fila kanskje? Duh! Regner med du ikke har hørt om noen egentlig . ekke det sånn tekno greier daa? Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Umenneskelig oppgave! Neida. Du vet du skal ha 2,0 mol (konsentrasjon*volum) CuSO4. Og egenvekten til CuSO4 er (utifra formelsamling) (63,5 + 32,1 + 4*16,0)g/mol = 159,6 g/mol. masse = egenvekt*mengde = 159,6 g/mol * 2,0 mol = 319,2 g. Høres korrekt ut . Kobber (II) sulfat-pentahydrat, usikker på stoffet, men samme fremgangsmåte regner jeg med, regner med er samme stoffet kun med 5 vannmolekyler ekstra, så det er CuSO4+5(H2O). Noe som skulle gå rimelig greit, egenvekt for hydrogen er 1,0 g/mol. Lykke til . Nå skal det nevnes at kjemi er et helvetes fag, så om det har sneket inn seg et par feil, beklager . Jeg skulle akkurat til å si at du gjorde den samme feilen som jeg gjorde, men så innså jeg at jeg hadde sett feil i fasit . Jeg er nok altfor trøtt til slik. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 ekke det sånn tekno greier daa? Ja, hvor alle jentene går i bikini og er høye på extacy . Klager ikke. Jeg skulle akkurat til å si at du gjorde den samme feilen som jeg gjorde, men så innså jeg at jeg hadde sett feil i fasit . Jeg er nok altfor trøtt til slik. Brukerfeil er som regel hovedårsaken til at svaret i fasiten ikke stemmer med svaret en selv får . Men det var riktig? Se filmen hos Youtube Snakker om sola Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det var riktig chokke Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 http://apps.wox.no/aller/klikkdegny/ Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) No erre goooooooooooooooo' stæmning! Endret 17. september 2008 av Tard. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 No erre goooooooooooooooo' stæmning!Det er det ikke lov å si her i DNFK. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det er det ikke lov å si her i DNFK. Hei. Hei. Vis litt respekt. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 JAAAAAAAAAA! Hylo er hjemme. PHEW! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg