MetroN Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Poenget mitt var strengt tatt at et dilemma er akkurat det, to valgmuligheter. Han har nok et icosalemma, eller noe slikt. Da lærte jeg noe nytt i dag. Takker Holder vel med en russebukse og kort? Grunnpakken er da ikke så dyr. Og hvorfor må foreldra dine betale? JOBB. Jaja, har jobb. Og skal seff betale alt selv. Men det suger alltid å bruke egne penger. Bah, jeg blåste dette opp for mye. Er da egentlig ikke så mye stress, har allerede luket ut en del. Trenger bare grunnpakken (som inneholder buksa), en genser, og kanskje ei t-skjorte. Skal da tross alt bare bruke klærne i max en måned. Må bare passe på å bestille før tilbudet går ut! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg klappet bambi idag. (rådyr-baby\barn\føll?)dragvoll har dyreliv,hvem ville trodd det? Fun fact; ofte vil ikke mødrene til unge hjortedyr akseptere ungene sine etter at de har vert i kontakt med mennesker. Lukten som overføres fra menneske til dyret blir sittende i pelsen og kan føre til at det blir forlatt til seg selv. Man skal aldri klappe ville dyr.. Fun Fact: I dont care. Bambi tok et valg,da får Bambi leve med det. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hva gjør man om man tar til vettet? Jeg vet ikke helt, da vett har aldri vært min sterkeste side. Jeg antar det innebærer å aldri begynne, men det kan knapt kalles et hjelpsomt råd. Uansett, Pasient før gjøre som han vil, men du bør slutte snart. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Men hvorfor står det oftest ISO 400 når kameraet er på auto da utendørs? Det burde jo gi dårligere bilder..og hvorfor er da ISO 12800 så fantastisk? enda mere støy og tap av detaljer? Hver gang du dobler ISO-en kan du gå ned en blender eller halvere lukkertiden. Om du ikke vet hva blender eller lukkertid er: Høyere ISO vil tillate å ta bilder i mørkere omgivelser. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 JEG FANT! En boks med pose snus! åååååååååå! Pose er noe dritt egentlig, men i nøden spiser fanden fluer. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Men hvorfor står det oftest ISO 400 når kameraet er på auto da utendørs? Det burde jo gi dårligere bilder..og hvorfor er da ISO 12800 så fantastisk? enda mere støy og tap av detaljer? Sansyneligvis fordi kameraets autofunksjon kompenserer for dårlige optiske egenskaper eller for å få tilstrekkelig lukketid med å øke ISO-verdien. Blendertall, lukketid og ISO-verdi henger nøye sammen og i tilfellet med ISO vil bedre ISO-egenskaper muliggjøre kortere lukketider og/eller lavere blender proporsjonalt med økningen i ISO-verdi. Det hele blir et balansespill og jo bedre kameraet yter på hver av disse feltene jo mer aggressiv kan man tillate seg å være med hver enkelt uten at det gir seg utslag i synlig degradasjon i bildekvalitet. Et praktisk eksempel er hvis du har en hund som leker inne i stuen en sen høstkveld. Hvis du ønsker å fryse hundens bevegelser vil du måtte ha kort lukketid, men siden det er dårlig med lys inne må du ha lyssterk optikk og/eller gode ISO-egenskaper for å kunne fryse bevegelsen. *Med forbehold om feilaktigheter. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Auuuu! :'( Sitter på ballene mine.. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg vet ikke helt, da vett har aldri vært min sterkeste side. Jeg antar det innebærer å aldri begynne, men det kan knapt kalles et hjelpsomt råd. Uansett, Pasient før gjøre som han vil, men du bør slutte snart. Jeg skal faktisk. Den rullen jeg kjøpte på Gardemoen, når den er tom så er jeg helt ferdig! Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg vet ikke helt, da vett har aldri vært min sterkeste side. Jeg antar det innebærer å aldri begynne, men det kan knapt kalles et hjelpsomt råd. Uansett, Pasient før gjøre som han vil, men du bør slutte snart. Jeg skal faktisk. Den rullen jeg kjøpte på Gardemoen, når den er tom så er jeg helt ferdig! Vi trur deg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Ja, får vel finne en skikkelig guide til hvordan dette ISO-greiene og lukketid og sånt fungerer. Fikk et Fujifilm S5500 kamera av mamma i ferien (hun kjøpte Nikon D60) og det har alt dette greiene. Og det er ikke sånt mobiltelefon-size kamera heller. Fant manualen online også som PDF-fil, men har ikke lest noe særlig. La merke til at når jeg tok bilder ute ble de ofte veldig bleike. Endret 15. september 2008 av Bytex Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Fun Fact: I dont care. Bambi tok et valg,da får Bambi leve med det.Bambi klappet vel ikke seg selv? Med mindre det var en allerede menneskevant hjorteonge ville den ikke ha latt deg komme så tett på. Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Jeg vet ikke helt, da vett har aldri vært min sterkeste side. Jeg antar det innebærer å aldri begynne, men det kan knapt kalles et hjelpsomt råd. Uansett, Pasient før gjøre som han vil, men du bør slutte snart. Jeg skal faktisk. Den rullen jeg kjøpte på Gardemoen, når den er tom så er jeg helt ferdig! Da anbefaler jeg at du sparer de siste boksene og bruker dem til å trappe ned. Start med en om dagen så en annenhver dag and so on. Tror du ser tegninga. Godt mulig du allerede har tenkt å gjøre akkurat det da. Regner også med at det er snus det er snakk om. Endret 15. september 2008 av Hamaestra Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Ja, får vel finne en skikkelig guide til hvordan dette ISO-greiene og lukketid og sånt fungerer. Fikk et Fujifilm S5500 kamera av mamma i ferien (hun kjøpte Nikon D60) og det har alt dette greiene. Og det er ikke sånt mobiltelefon-size kamera heller. La merke til at når jeg tok bilder ute ble de ofte veldig bleike. Ikke hør på ostene som anbefaler fotokompendiet her på forumet ihvertfall, det er totalt ubrukelig for alle andre enn de som kunne skrevet det i utgangspunktet. Ta heller masse bilder og les deg opp på ett problem av gangen helt til alt sitter. Prosjekt 1 kan ære å finne ut hvorfor bilder ute "blir bleke". (Sannsynligvis overeksponering.) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Mømø...helt alene her med 5 hunder. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Vi trur deg. Bra! Da anbefaler jeg at du sparer de siste boksene og bruker dem til å trappe ned. Start med en om dagen så en annenhver dag and so on. Tror du ser tegninga. Godt mulig du allerede har tenkt å gjøre akkurat det da. Regner også med at det er snus det er snakk om. Oh jadda. Snuser sånn ca bare tre poser om dagen nå. Så ser vi hvordan nedtrappinga går etter det. Kanskje det blir hver tredje dag på siste boksen! :--P Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Mømø...helt alene her med 5 hunder.Begynt med hundepassing? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Ikke spis de da. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Bra! Enig. Jeg holdt på å bli alvorlig bekymret. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Mømø...helt alene her med 5 hunder.Begynt med hundepassing? Byttet husstand med hunder.. Fyrt i peisen har en også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg