Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagbladet når nye høyder når det gjelder overskrifter.

Hendelse går fra å være

"Angrep tre kvinner med sverd"

til

"Mannen skal ikke ha vært i fysisk kontakt med jentene, men de ble svært redde og løp fra stedet. De søkte tilflukt i en oppgang."

Altså, det er en anelse forskjell på å bli angrepet med sverd, og føle seg truet av en mann med sverd. Førstnevnte ville meget sannsynlig involvere store fysiske skader som kuttskader, og muligens dekapiterte kroppsdeler. Jeg ble mao nesten litt skuffet når jeg leste nyhetsartikkelen, som ikke stemte overens med tittelen. :\ Ikke at det er bra at noen skulle bli angrepet med sverd selvfølgelig. Men da hadde for en gangs skyld ha skjedd noe nyhetsverdig.

Lenke til kommentar
*nyhet*

Dagens mest spennende nyhet har utvilsomt vært Magnus Carlsens trettisekstrekks-seier over Levon Aronian, ranket som nummer åtte i verden. Turneringen han er med i, og før øyeblikket leder, har en førstepremiepott på 1,2 millioner!

nehei... skjedd mye innen sykkelsport idag... Lance gjør comeback og Hushovd har byttet lag... Det er større

Lenke til kommentar
nehei... skjedd mye innen sykkelsport idag... Lance gjør comeback og Hushovd har byttet lag... Det er større

At Hushovd bytter lag er ikke i nærheten så stort som at en 17-åring holder på å ta førsteplassen på FIDE sine rankinglister. Han er sannsynligvis verdens mest kjente nordmann akkurat nå, og desidert den flinkeste idrettsutøveren i internasjonal målestokk.

Endret av Skarstard
Lenke til kommentar
*nyhet*

Dagens mest spennende nyhet har utvilsomt vært Magnus Carlsens trettisekstrekks-seier over Levon Aronian (...)

Han presterer imponerende bra, men jeg synes det er på kanten når dagsrevyen presterer å bruke to minutter på å vise et kort innslag om flom eller alvorlige ulykker, men 10 minutter på å utgreie om en 17-åring som spiller sjakk. Når de attpåtil presterte å ha en kommentator i studio for å greie enda mer ut om Magnus Carlsens sjakkprestasjoner syntes jeg at det vitner om en noe skjev prioritering hva gjelder dagsaktuelle nyheter. Det er nesten like ille som den daglige eksponeringen av Åge Hareide.
Lenke til kommentar

Skal jeg legge den til?

Nattevakt på meg i kveld...er bare innom for å få et avbrekk i boka jeg leser. "Jenta som lekte med ild" av Stieg Larsson. Han skriver helt glimrende :love:

Han presterer imponerende bra, men jeg synes det er på kanten når dagsrevyen presterer å bruke to minutter på å vise et kort innslag om flom eller alvorlige ulykker, men 10 minutter på å utgreie om en 17-åring som spiller sjakk. Når de attpåtil presterte å ha en kommentator i studio for å greie enda mer ut om Magnus Carlsens sjakkprestasjoner syntes jeg at det vitner om en noe skjev prioritering hva gjelder dagsaktuelle nyheter. Det er nesten like ille som den daglige eksponeringen av Åge Hareide.
Norsk media i et nøtteskall mann.

Vi har pr dags dato ikke et ordentlig godt norsk media som ikke klarer å la være å benytte seg av tabloid-driten.

Lenke til kommentar
Skal jeg legge den til?

Nattevakt på meg i kveld...er bare innom for å få et avbrekk i boka jeg leser. "Jenta som lekte med ild" av Stieg Larsson. Han skriver helt glimrende :love:

Fantastisk bokserie! :love:

Når jeg først leste den første boken så var den litt tung å komme inn i men når jeg først var i gang så var de umulig å legge fra seg. Leste de to siste bøkene av triologien i løpet av litt over en helg.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Vi har pr dags dato ikke et ordentlig godt norsk media som ikke klarer å la være å benytte seg av tabloid-driten.

Når ble sjakk tabloidstoff?

Når saken går ut på at han er awesome fordi han er ung fremfor at han er awesome fordi han er god.

Musicovery.com eier.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...