Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nikka: Jeg har veldig mye mere intligens. Jeg har humor, jeg kan ta livet av hvilket som helst dyr med de redskapene jeg lager på grunn av min intligens. Jeg er en del av de sterkeste skapninger på jorden. Jeg er også en del av de som hjelper dyr når de lider. Hjelper de om de holder på å drukne. Vi mennesker styrer denne planeten.

Jeg tipper og VET at du føler deg bedre enn andre mennesker, så hvorfor skulle ikke jeg kunne føle meg bedre enn et dyr?

Chokke: Seriøst, om det sto en person med en pistol i nakken. Jeg viste ikke hvem den personen var og jeg hadde valget, katta eller mennesket. Jeg hadde valgt at mennesket skal få leve.

HALLO folkens! Dette er temmelig grunnlegende.

Endret av Ferchie
Lenke til kommentar
Selv påvirket det ikke hverdagen min i noen grad.

Jeg setter personlige følelser foran statistikk. En ulv er drap, 100 sauer drept av "ulv" er statistikk og syting.

Men jeg spiser gladelig en god biff uten å trekke en (negativ) mine, kanskje menneskelår skulle kommet på menyen?...

Det gjør jeg også, men så er jeg litt tilknyttet greia også.

Jeg setter mennesker foran dyr, men det betyr ikke at jeg er en drittsekk.

Lenke til kommentar
Nikka: Jeg har veldig mye mere intligens. Jeg har humor, jeg kan ta livet av hvilket som helst dyr med de redskapene jeg lager på grunn av min intligens. Jeg er en del av de sterkeste skapninger på jorden. Jeg er også en del av de som hjelper dyr når de lider. Hjelper de om de holder på å drukne. Vi mennesker styrer denne planeten.

Jeg tipper og VET at du føler deg bedre enn andre mennesker, så hvorfor skulle ikke jeg kunne føle meg bedre enn et dyr?

hva gjør intelligens så viktig? Alle dyr har sine egenskaper som gjør dem unike. En kamelon kan skifte farge, jeg synes det er en ganske så kul egenskap. Du er faktisk ett av de svakeste skapninger her på jorden. En bjørn er sterker enn deg og en maur er, sett i forhold til sin størrelse, mye sterker enn deg. Delfiner har også hjulpet mennesker som har holdt på å drukne. Vi mennsker misbruker daglig den makten vi har skaffet oss, jeg synes det vitner om en lav intelligens. Vi holder på å kjøre hele planeten i grøfta, så jeg tror faktisk at du kan trykke den intelligensen langt opp der sola ikke skinner.

Hvis det er intelligens som avgjør verdi, så mener du vel at mennesker med f.eks Downs Syndrom er mindre verd enn mennesker som ikke lider av Downs?

Hvor du har fått det fra at jeg føler meg bedre enn andre mennesker fatter jeg rett og slett ikke en dritt av.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Tror mennesker kommer til å dø av overbefolkninger og feil utnytting/fordeling av ressurser.

Tviler på at viss noen 100.000 dør er det største problemet.

Selvfølgelig, vi er for sterk og for tilpasningsdyktig. Men så vet vi hvordan vi skaffer mye mere mat av en mye mindre kilde.

Nikka: Tror du skal jekke deg veldig, veldig mye mer ned nå. En skrivefeil så er jeg ikke intligent mere? Og som sagt, det er nettop den som har hjulpet oss mennesker til å ha den styrken vi har idag.

Og hvorfor spiser du middag forran pc'en?

Problemet med deg er at du faen ikke engang takler at folk sier at de ikke liker alkohol, ei heller at de setter seg over dyr.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Det gjør jeg også, men så er jeg litt tilknyttet greia også.

Jeg setter mennesker foran dyr, men det betyr ikke at jeg er en drittsekk.

Nå hadde jeg ikke noe forhold til stedet heller, gikk i paralellklasse til en som mistet broren sin der, men ble ikke lei meg, skuffet, såret eller påvirket i nevneverdig grad. Det bare skjedde. Trist, ja, men ikke noe jeg skulle bry meg om.

Samme med alt en ser på TV, bilder fra Afrika, dyr ifra dyrehager osv osv. "GIII OSS PEEENGEEEER!!"

Lenke til kommentar
Tror mennesker kommer til å dø av overbefolkninger og feil utnytting/fordeling av ressurser.

Tviler på at viss noen 100.000 dør er det største problemet.

Selvfølkelig kommer folk til å dø av det. Folk dør jo allerede av det. As we speak.

Min spådom for fremtiden er at vi mennesker kommer til å fortsette å utvikle oss til vi ikke lenger ligner på det vi er i dag. And maybe that's a good thing.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...