Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Med andre ord: Har man smakt på teknisk sprit (96 eller 100% etanol) så kan man uttale seg om alkohol er godt eller ikke.

Får det ikke over 96% gitt

Man kan få det sterkere om man benytter kjemisk utskilling av vann, men etanolen vil da med tiden ta opp fuktighet fra lufta frem til den er 96% igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bryr meg om alt liv, men jeg bryr meg like mye om livet til de få ulvene vi har igjen i dette landet som jeg bryr meg om livet til en sauebonde. Det er ikke på noen måte hyklersk.

Hvor drar du grensen, da? Ved rovdyr? Alt over 40 kilo? Og hvorfor spiser du kjøtt samtidig som du er tilhenger av at drap skal være straffbart?

Lenke til kommentar
pepsico: Jeg mener at de faktisk har fått det opp i så mye som 98% i frankrike, men dette krever høyteknologi.

Men med en gang den kommer i kontakt vil etanolen fordampe til den er nede på 96%. Men ja, under trykk kan man ha 100%, men i kontakt med luft så fordamper dem resterende 4%

Hvor? :dribble:

Her. Send søknad og CV på mail

Lenke til kommentar
Men med en gang den kommer i kontakt vil etanolen fordampe til den er nede på 96%. Men ja, under trykk kan man ha 100%, men i kontakt med luft så fordamper dem resterende 4%

Eh, hva mener du nå?

Dersom man har 100% etanol og 4% fordamper står man igjen med litt mindre 100% etanol ...

Lenke til kommentar
Nikka: Satan du sier mye sykt.

Sykt? Hvor? Når sist sa jeg noe sykt? Dementer dette personangrepet omgående er du snill.

På hvilken måte er det personangrep?

Det du sa var at Bønder er like mye verdt som en Ulv. Men andre mennesker er mere verdt enn en ulv? Eller hva mener du? Ser du virkelig så mye ned på bønder?

Det endte med at jeg sa at jeg ikke så noen grunn til å skyte dyr for moro skyld og at jeg heller ikke så noen grunn til at et menneske er mer verd enn andre dyr.

Hvordan det å si at jeg sier mye sykt er et personangrep? Jeg vet sannelig ikke.

Jeg sa bønder i dette tilfellet, fordi det er de som hevder sin rett til å rave rundt å skyte rovdyr på måfå(merk at de holder mennesker utenfor denne regelen). Har du virkelig så store problemer med å forstå sammenhenger i tekster du leser eller? :)

Lenke til kommentar

Eh, hva mener du nå?

Dersom man har 100% etanol og 4% fordamper står man igjen med litt mindre 100% etanol ...

Ja nå loker jeg :p Om det hadde vært 100% hadde jo alt forsvunnet.

Men siden etanolmolekylet C2H5OH ikke kan binde seg i kjeder større enn 24ganger per H2O av gangen, vil resten bli til gass og "fordampe". Dog kan det inhaleres i sterkere doser av gass da, men ikke drikkes

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Nikka: At du i det hele tatt setter et menneskeliv på lik linje med et dyr er jo faktisk ganske utrolig. Om jeg hadde hatt en gård og mistet flere tusen kroner i året med grunn av at rovdyr spiser mine dyr hadde ikke jeg heftet et sekund med å lade hagla jeg heller. Og at du faktisk ler noen rett i trynet på grunn av deres tro forbauser meg også. Det er greit at du kanskje ikke har noen tro, men uansett så sitter du ikke å ler noen rett i ansiktet.

Endret av Ferchie
Lenke til kommentar
At du i det hele tatt setter et menneskeliv på lik linje med et dyr er jo faktisk ganske utrolig. Om jeg hadde hatt en gård og mistet flere tusen kroner i året med grunn av at rovdyr spiser mine dyr hadde ikke jeg heftet et sekund med å lade hagla jeg heller. Og at du faktisk ler noen rett i trynet på grunn av deres tro forbauser meg også. Det er greit at du kanskje ikke har noen tro, men uansett så sitter du ikke å ler noen rett i ansiktet.

Er enig med deg, men vi hadde også blitt glade om du quotet litt mindre :)

Endret av Ballus
Lenke til kommentar

Hva er rart med å likestille mennesker og dyr? hvem har bestemt at DU er bedre enn de?

Ingen er mer verdt enn andre...om du er en panda eller menneske.

Men den biten der det gjelder rovdyr og sau.......Det er forståelig at man forsvarer inntekten sin og dyrene, men når det er sagt så er noen av bøndene jævlig kjappe med å dra frem rifla.

Mer sier jeg ikke om den saken egentlig, der er mye mer bak den saken...så det hadde blitt en lang diskusjon da.

Jeg er mer glad i dyr enn mennesker...hvorfor? for du blir ikke rævpult gang på gang av dyr.

"den enkle versjonen"

Så...la oss alle ta en gruppeklem og etterpå skyter vi på hverandre med fryste paintball-kuler....med bar overkropp of course.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...